וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BSA הזהיר וכעת מקיים - ביצע בשבוע שעבר צו חיפוש ותפיסה במשרדי חברה הנחשדת בהפרת זכויות יוצרים

אלי דניאל

24.9.2001 / 19:11

החיפוש והתפיסה בוצעו במשרדי חברת עמוס רונקין הנדסת בניין; ארגון ה-BSA עתיד לפתוח בקרוב בהליכים משפטיים כנגד גופים נוספים המפרים זכויות יוצרים של תוכנות מוגנות

ארגון ה-BSA - Business Software Alliance, המקדם את השימוש בתוכנות חוקיות ופועל נגד מפירים של תוכנות מוגנות בזכויות יוצרים, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד ערן סורורקר ממשרד עוה"ד סורוקר-אגמון, תביעה כספית כנגד חברת אינג' עמוס רונקין הנדסת בניין מתל אביב. במקביל, ביקש הארגון לקבל מבית המשפט סעדים זמניים - צו מניעה וצו חיפוש ותפיסה, במעמד צד אחד. יצוין כי גובה התביעה הכספית הועמד, לצורכי אגרה בלבד, ע"ס של 120 אלף שקלים.

התביעה והבקשה הוגשו לבית המשפט בהתבסס על מידע שהתקבל במשרדי ה-BSA, מידע אשר נבדק ואומת. בית המשפט המחוזי אישר את מתן הסעדים הזמניים במעמד צד אחד, לרבות מתן צו חיפוש ותפיסה, ובהתאם לצו זה בוצע בשבוע שעבר חיפוש במשרדי חברת אינג' עמוס רונקין הנדסת בניין. במהלך החיפוש נערכה בדיקה במחשבי החברה לשם בדיקת הימצאותם של מוצרי תוכנה מפרים.

מארגון ה-BSA נמסר כי ההליך הנוכחי הינו הראשון מבין שורה תביעות המתוכננות להיות מוגשות בעתיד הקרוב ע"י ארגון ה-BSA, בשם חברות התוכנה החברות בו, כפי שמוצג בקמפיין הטלוויזיה והרדיו שעורך הארגון.

גיל מי-טל, נציג ארגון ה-BSA בישראל, אמר כי "ארגון חברות התוכנה מודאג מאוד מהמצב הקיים בו מתקיימות הפרות נרחבות של זכויות יוצרים ברחבי המדינה. עם זאת, הארגון שמח על שיתוף הפעולה המתקיים עם הרשויות ועל הפעילויות הננקטות על-ידן, בכדי להילחם בתופעה".

מי-טל הוסיף כי "על פי דו"ח שהוכן ע"י ארגון BSA העולמי, שיעורי הפיראטיות במגזר העסקי בישראל עמדו בשנת 2000 על 41%, והם עדיין גבוהים מאוד בהשוואה למדינות מערביות אחרות, דוגמת ארה"ב ואנגליה. הארגון אף מעריך כי בקרב עסקים קטנים ובינוניים, אחוזי הפיראטיות גבוהים הרבה יותר ומגיעים ל-70%".

עו"ד ערן סורוקר אמר כי "חשוב לציין, לגבי הפיצויים שחברה מפרה עלולה להיתבע לשלם, כי בתביעות קודמות שהגיש הארגון כנגד חברות ובתי עסק בישראל, נאלצו החברות לשלם קנסות בגובה של עד עשרות אלפי דולרים, ובנוסף - לרכוש תוכנות מקוריות עבור כל המחשבים עליהם הן מותקנות באופן לא חוקי".

יצוין, כי מלבד ההליכים האזרחיים בהם נוקט ארגון ה-BSA כנגד גופים המפרים זכויות יוצרים, זכאי הארגון אף להגיש קובלנות פליליות כנגד גופים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully