וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר סטרנס קיצץ את התחזיות של מגזר החומרה - על רקע ציפייה להחרפה בהאטה העסקית בעקבות הפיגוע

עפרה שלו

24.9.2001 / 20:29

האנליסט אנדרו נף קיצץ את תחזיות הרווח וההכנסות של IBM, סאן, HP ודל; המניות מגיבות בעליות: HP עולה ב-6.2%; דל מוסיפה 11.3%

האנליסט אנדרו נף, מבר סטרנס, קיצץ את תחזיות הרווח וההכנסות של יצרניות החומרה, בהן דל ו-HP (היולט פקארד) , בשל הידרדרות תנאי השוק מאז מתקפת הטרור על ארה"ב. עם זאת, הותיר נף את ההמלצות על המניות על כנן. המניות מגיבות בעליות שערים: HP עולה ב-6.2%; דל מוסיפה 11.3%.

נף הדגיש כי לא עידכן את התחזיות לנוכח פרסום תשקיפים חדשים של החברות, אלא על סמך ההנחה כי ההאטה בעסקים תחריף בעקבות הפיגוע, והירידה בהשקעות בטכנולוגיות מידע תמשיך גם ברבעון הרביעי. כמו כן, אמר כי הנפגעות העיקריות יהיו יצרניות המחשבים הגדולים, כגון IBM (סימול IBM), סאן מיקרוסיסטמס ו-EMC (סימול EMC).

נף קיצץ את תחזיות ההכנסות של IBM ברבעון השלישי המסתיים בספטמבר ב-700 מיליון דולר ל-20.5 מיליארד דולר. נף צופה כי IBM תרשום רווח של 93 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 99 סנט למניה.

תחזיות ההכנסות של HP לרבעון המסתיים באוקטובר קוצצו ב-1.5 מיליארד דולר ל-9.1 מיליארד דולר. נף צופה כי HP תרשום הפסד של 7 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 14 סנט למניה. נף קיצץ גם את התחזיות של יצרניות המחשבים האישיים גייטוויי (סימול GTW) ואפל (סימול AAPL).

בסוף השבוע שעבר אמר בנק ההשקעות בר סטרנס כי אזהרת הרווח שפירסמה חברת EMC ביום שישי עקב ההידרדרות בסביבה המקרו כלכלית הגלובלית, כתוצאה מהתקפת הטרור בארה"ב, הינה הסנונית הראשונה בשרשרת של אזהרות רווח של חברות טכנולוגיה אמריקאיות מובילות.

בית ההשקעות טען אז כי כמעט כל חברה בתחומי החומרה של מחשבים ומערכות לגיבוי ואחסון נתונים, צפויה לפרסם אזהרת רווח לגבי תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון השלישי והרביעי השנה וביחס לשנת 2002.

EMC, יצרנית מערכות אחסון הנתונים הגדולה בעולם, הודיעה בשבוע שעבר שייתכן שתרשום הפסד ברבעון השלישי השנה, ההפסד הראשון מאז הרבעון הרביעי של שנת 1989, בעקבות החרפת ההאטה הכלכלית והתגברות התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully