וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוחנים לבד?

תמר טרוים

14.11.2007 / 8:36

מי מכינה את הקפה הטוב ביותר במחיר הנוח ביותר ואיזו עושה רושם על האורחים - מכונות קפה ביתיות וזולות

בסרטים האמריקאים מכונת הקפה הביתית היא חלק הכרחי מהתפאורה: השעון מצלצל, הגיבור קם ממיטתו, לובש חלוק, וכשעיניו עדיין עצומות הוא משתרך למטבח, ניגש למכונה, לוחץ על הכפתורים, מרתיח, מקציף, מוזג - ושותה. רק אז הוא מתעורר באמת והסרט יכול להתחיל.

החלום הישראלי כבר לא נראה שונה כל כך. בישראל פועלות כ-45 אלף מכונות קפה שנמכרו הן בשוק בפרטי והן בשוק העסקי, מעריך יואב, סגל מנכ"ל פורטל הקפה קופישופ. אודי צ'צ'יק מנכ"ל פאוזה המשווקת קפה לעסקים מוסיף כי מתוכן כ-10,000 הן מכונות הניזונות מקפסולות. שוק הקפה, שכולל את מכונות הקפה, את הקפה עצמו ואת המוצרים הנלווים מוערך בכ-450 מיליון שקל והמחיר הממוצע למכונה הוא 1,500 שקל.

"בשלוש השנים האחרונות הצרכן הישראלי משקיע יותר במכונות הראשונות שלו ומוציא אפילו 2,500 שקל על מכונת הקפה הביתית שלו", אומר סגל.

איזו מכונה תכין קפה מושלם, לא תרוקן את הכיס וגם תעשה בדיוק את הרושם הרצוי על האורחים? בדקנו תשע מכונות קפה ביתיות ידניות בשיתוף CoffeeShop.co.il. התוצאות לפניכם.

Ascaso - Basic

ציון: 8.3

חומר גלם: קפה טחון/ פודים

נוחות הפעלה: למכונה יש תחושה מקצועית, אך דרוש ניסיון כדי להפעילה והיא מצריכה טחינה דקה מהרגיל של הקפה. התקן ההקצפה לא מאפשר להגיע למרקם המושלם - כאשר מסירים אותו התוצאה הסופית טובה יותר, אך השליטה קשה יותר, משום שהסטימר (צינורית האדים להקצפה, מלשון Steam) קצר מדי. דוד המים מסורבל למילוי; החורים במגש הטפטוף מצויים רק במרכז; השימוש בידית הפודים מסורבל.

זמן חימום: 1:32 דקות.

זמן חימום להקצפה: 1:50 דקות.

הקפה: מעולה. אספרסו והקצפה ברמה של בית קפה. האספרסו יצא עם קצף זהוב, מרקם קטיפתי וטעם טוב, החלב יצא במרקם מושלם וקרמי, הקפוצ'ינו יצא מקסים, עם ציור בקצף ולוק של בית קפה.

עיצוב: מעוצבת להפליא - ניתן להזמין מטחנה באותו גוון וקווי-עיצוב. נורות ההפעלה בחזית המכונה מאירות באור כחול את המטבח ומוסיפות אוירה מסתורית.

מחיר: 2,300 שקל. 1,990 בטרייד אין.

ידידותיות לסביבה: אורך החיים של הדוד, החימום המהיר וההספק הנמוך יחסית נותנים למכונה ציון גבוה בקטגורייה הזו.

שורה תחתונה: קצת יותר יקרה משאר המכונות, אך התוצאה הסופית ואורך החיים שלה (דוד פליז) שווים את ההשקעה. עיצוב מינימליסטי - קפה מקסימלי.

דלונגי (ec200)

ציון: 7.8

חומר גלם: קפה טחון/ פודים.

נוחות הפעלה: בלי גימיקים מיותרים, מהמכונות הנוחות ביותר להפעלה. מתג ההפעלה פשוט ויש גישה נוחה למיכל המים. ואולם על ידית החליטה יש תפס מיושן שמפריע בתהליך הריקון שלה. התפס מעיד על כך שאם לא מחזיקים אותו במקום, רשת הפילטר של הידית תיפול כאשר הופכים את הראש לשם ריקון "עוגיית" הקפה המשומשת. במצב אידיאלי רשת הפילטר של הידית מוחזקת במקום באמצעות חוט ברזל פנימי.

זמן חימום: 42 שניות.

זמן חימום להקצפה: 20 שניות.

הקפה: מיצוי טוב של האספרסו והקצפה סבירה למדי - שמושגת בשימוש בהתקן ההקצפה המיועד להקל על המשתמש המתחיל.

עיצוב: פשוט ופרקטי: המכונה לא בולטת במיוחד.

מחיר: 850 שקל

ידידותיות לסביבה: המכונה קלת משקל ועשוייה מפלסטיק, אך ההספק הגבוה והעובדה שהיא אינה עובדת על דוד אלא על מחליפי-חום, גורמות לה להיות מעט פחות טובה בפרמטר הזה.

שורה תחתונה: מכונה מהמפתיעות ביותר בבדיקה. המחיר שלה לא מעיד על התוצאה הטובה.

Saeco - Gran Crema Deluxe

ציון: 8.3

חומר גלם: קפה טחון/ פודים.

נוחות הפעלה: מכונה נוחה מאוד להפעלה. גם המשתמש המתחיל יוכל להפיק אספרסו עשיר, ועם קצת אימון הוא יכול להגיע גם להקצפה טובה. המכונה מגיעה עם התקן הקצפה, אך כשמסירים אותו דרוש תרגול כדי להגיע להקצפה טובה משום שדרושה תשומת לב לכל אורך התהליך. שימו לב: המכונה מצריכה רכישה של מתאם מיוחד לשם השימוש בפודים.

זמן חימום: 2:30 דקות.

זמן חימום להקצפה: 45 שניות.

הקפה: למכונה ידית חכמה שיודעת להוציא תוצאה טובה גם מקפה טחון בעובי משתנה וגם מפודים, והיא מאפשרת מיצוי מקסימלי של הקפה - גם בשימוש בפודים וגם בקפה טחון.

עיצוב: פלסטיק קשיח צבוע בצבעים מטאליים, מודרנית ופונקציונלית. היא אמנם לא הכי יפה בעולם, אך ממש לא מכוערת.

מחיר: 1,575 שקל

ידידותיות לסביבה: בעלת הספק נמוך, עמידות לאורך זמן, ושימוש בקפה טחון. ללא ספק - המכונה הכי ירוקה.

שורה תחתונה: מומלצת כמכונה ראשונה לכל אחד: לא יקרה, מפיקה קפה טוב ועמידה לאורך זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לוואצה (LB1000)

ציון: 7.6

חומר גלם: קפסולות.

נוחות הפעלה: חימום מהיר, פשוטה להפעלה, נוחה להפליא. המכונה מצוידת במגש עליו ניתן להניח ספלי אספרסו קטנים וספלי מאג ללא קושי. המגש הוא בעל שני מצבים, גבוה ונמוך, שמתאימים לאספרסו ולמאג בהתאמה. הבעיה המשמעותית ביותר קשורה דווקא בנורית ההתראה. לרוב המכונות יש מספר נורות בקרה והתראה, אשר מורות על תקלות שונות. במכונה זו יש נורית אחת, שכאשר היא מהבהבת, אי אפשר לדעת מהי בדיוק התקלה ויש לבחון את כל הדברים שעלולים היו להשתבש (למשל עודף קפסולות במגש הפסולת). בנוסף, לא ברור איך מבצעים ויסות לחצים (הזרמת מים לדוד) באופן יזום.

זמן חימום: 26 שניות.

זמן חימום להקצפה: 16 שניות.

הקפה: האספרסו מצוין וההקצפה מביאה תוצאה טובה לאחר תרגול קצר.

עיצוב: על אף שמדובר בעיצוב סטנדרטי, הקווים החלקים, הפלסטיק הקשיח ומגוון הצבעים נותנים לה מראה משודרג לעומת מכונות שמחירן דומה.

מחיר: 2,222 שקל. (בהצטרפות למסלול שנתי - 1,668 שקל)

ידידותיות לסביבה: יחסית לקיבולת שלה (עשרות ספלים ביום), ההספק שלה נמוך. ואולם, על אף שבלוואצה הגדילו לעשות בכך שריככו את מעטפת הפלסטיק של הקפסולות כך שהיא מעיכה ותופסת פחות נפח, עדיין מדובר בפלסטיק שנזרק לפח.

שורה תחתונה: אספרסו וקפוצ'ינו בפשטות למי שלא רוצה להסתבך. היחס בין המחיר לתוצאה נפלא, אבל אסור לשכוח שהקפסולה תייקר את השימוש בה.

Le-Cube -Nespresso Koenig

ציון: 8.2

חומר גלם: קפסולות.

נוחות הפעלה: האספרסו הכי קל ונקי בעולם: להדליק, לשים את הקפסולה בפנים ולשתות אספרסו טוב. אין מקציף למכונה, ניתן להוסיף מקציף נלווה של החברה, אך הוא לא נבדק על ידינו.

זמן חימום: 30 שניות.

הקפה: על אף שלא היה מקציף, הקפה הפתיע לטובה. המרקם עשיר וסמיך בטמפרטורה הנכונה ומאוד פשוט להכנה. כל הניסיונות שנוסו הניבו 100% הצלחה בכל הקפסולות.

עיצוב: המכונה מעוצבת כמו קובייה, בקווים מודרניים. מגש הטפטוף שלה, אשר מקופל לתוך המכונה, נפתח אוטומטית כאשר מדליקים אותה. הטענת הקפסולות לתוך המכונה נעשית דרך קנה מוארך ויש הרגשה של טעינת רובה צייד. יש מקום לקפסולות ולספלים בצידי המכונה.

מחיר: 1,600. מקציף נלווה - 461 שקל

ידידותיות לסביבה: נספרסו העולמית ממחזרת קפסולות בעקבות מחאת הצרכנים, אך השירות לא מופעל עדיין בישראל וקפסולות מוסיפות לנפח האשפה.

שורה תחתונה: הקפסולות של נספרסו הן היקרות ביותר, וגם מחיר המכונה אינו נמוך. כמו כן, יש להוסיף עוד כסף כדי לרכוש מקציף. עם זאת, המכונה מצויינת לאוהבי האספרסו שרוצים אותו במינימום מאמץ.

(Francis Francis (X6

ציון: 7.2

חומר גלם: פודים.

נוחות הפעלה: מכונות פודים הן מעיקרן נוחות להפעלה, ולמכונה זו יש גם התרעה קולית כאשר היא מגיעה לרמת החום הרצויה. ואולם מגש הטפטוף שלה מסורבל, צינור מיכל המים מטפטף כאשר מוציאים את המיכל לשם מילוי מים, זמן החימום ארוך במיוחד ובנוסף צינורית ההקצפה מגיעה עם התקן שלא ניתן להסירו ושאמור להקל על המקציף המתחיל, אך גורם לכך שלא ניתן להגיע להקצפה מושלמת.

זמן חימום: 5:30 דקות.

זמן חימום להקצפה: דקה

הקפה: מיצוי האספרסו היה חלקי ולא הורגשו כל הטעמים שהיו בפוד הקפה.

עיצוב: נהדר. עם המון אופי בעיקר בגרסה האדומה. קווי רטרו עם נגיעה עתידנית.

מחיר: 2,300 שקל

ידידותיות לסביבה: למכונה לוקח זמן רב להתחמם, אך יש לה דוד מפליז אשר שומר על החום ובנוסף מדובר בפודים אשר מגיעים באריזות אלומיניום. בסה"כ המכונה ידידותית לסביבה.

שורה תחתונה: ציפינו ליותר. אמנם יש לה דוד פליז ועיצוב מרהיב, אבל התוצר הסופי לא מצדיק את המחיר.

מרפי ריצ'ארדס (47507)

ציון: 6.9

חומר גלם: קפה טחון/ פודים.

נוחות הפעלה: מצריכה לימוד וניסיון רב. הידית מיושנת ויש להחזיקה במקום באמצעות תפס מיוחד שמסרבל מאוד את פעולת "דפיקת" הראש. מגש הטפטוף מסורבל וגומיית ההקצפה אמורה להקל על ההקצפה, אבל היא דווקא מפריעה ויוצרת הקצפה שאינה מספקת ותוצאה "אוורירית" ביותר. כאשר מורידים את התקן ההקצפה מקבלים הקצפה שלא נופלת מאלה של מכונות אשר מחירן גבוה פי שלושה. על אף מחירה הנמוך, כוללת גם פונקציית חליטה מוקדמת וגם ויסות לחצים אוטומטי. מפיקה רעש רב.

זמן חימום: 2:11 דקות.

זמן חימום להקצפה: 12 שניות.

הקפה: התוצר הסופי שלה יעמוד במבחן טעימה מול ספל שהופק במכונה מקצועית: האספרסו נראה טוב והחלב במרקם הנכון - הנסיינים אף דיווחו כי הצליחו לצייר עם הקצף.

עיצוב: בינוני וסטנדרטי. מסך ה-LCD נראה כמו גימיק מיותר, ניתן היה להגיע לאותה רמת פירוט בעזרת שתי נורות פשוטות.

מחיר: 900 שקל

ידידותיות לסביבה: 8.5 ק"ג של פלדה, הספק של יותר מ-1,000W וכמות הרעש שהיא מפיקה הופכים אותה למכונה לא ממש ידידותית לסביבה.

שורה תחתונה: קפה מעולה ביחס למחיר. חבל שהיא לא שקטה יותר. הצג הדיגיטלי מיותר.

כרומקס (ES180D)

ציון: 6.6

חומר גלם: קפה טחון/ פודים.

נוחות הפעלה: פריקת לחצים אוטומטית ולא ידנית כבמכונות אחרות, צג דיגיטלי מאוד ידידותי עם הצגת מצב הטמפרטורה בזמן אמת מוסיף לחוויה ולשליטה. ידית ההפעלה כבדה ונותנת תחושה מקצועית. גוף המכונה מתחמם יותר מדי, משום שעליו להוליך חום למשטח החימום הפאסיווי שמיועד לחימום של 10 ספלים.

זמן חימום: 47 שניות.

זמן חימום להקצפה: 30 שניות.

עיצוב: מעט בנאלי, אך גוף המתכת וצג ה-LCD משווים לה מראה יותר יוקרתי.

הקפה: תוצאה חלקית בלבד ומיצוי חלקי של האספרסו ("עוגיית" הקפה יוצאת רטובה מדי - במיצוי מלא העוגייה תהיה שלמה וכמעט יבשה לחלוטין). המיצוי החלקי גם מביא לבזבוז וגם פוגם בטעם ובחוזק של הקפה. גם ההקצפה מעט חלשה והקצף לא חזק דיו. ניתן להגיע לתוצאה טובה, אך דרושה יד מיומנת. כדי לקבל תוצאה טובה יותר, תידרש טחינה מאוד מדויקת של הקפה, שאפשר יהיה להשיג רק בשימוש במטחנה בסיסית לצד המכונה (כ-800 שקל).

מחיר: 1,400 שקל

ידידותיות לסביבה: המכונה שוקלת 9.5 ק"ג, בעיקר בגלל המתכת, וזה לא ממש ידידותי.

שורה תחתונה: היא אמנם אחת הנמכרות בישראל, אך אפשר למצוא מכונות במחיר דומה או זול יותר שנותנות קפה איכותי יותר. יותר מדי משקל ופוזה בשביל קפה שטיבו מתחת לממוצע.

Bella-200 - Caffitaly

ציון: 6.3

חומר גלם: קפסולות.

נוחות הפעלה: השימוש בקפסולות אמור להקל על המשתמש, וזוהי אמנם מכונה קלה לתפעול. כל אדם יוכל להפיק ממנה קפה במינימום מאמץ - רק להכניס את הקפסולה, והקפה כבר מוכן. ואולם למכונה יש חיסרון בולט: הלכלוך שהיא עושה יחסית לעובדה שמדובר בקפסולות. הקפה יוצא בזרימה שאינה אחידה, מתיזה ומלכלכת.

זמן חימום: 1:30 דקות.

זמן חימום להקצפה: 50 שניות.

הקפה: הקצפה מאוד לא טובה, עם קצף אוורירי ביותר ולא סמיך. האספרסו לא ממוצה כראוי, דבר המהווה חיסרון אדיר למכונת קפסולות, שבה אין כל שליטה על המיצוי של האספרסו, כמו למשל במכונות עם קפה טחון.

עיצוב: בסך הכל, המכונה נראית טוב. הקווים נעימים והיא לא תופסת הרבה מקום במטבח.

מחיר: 1,150 שקל

ידידותיות לסביבה: המכונה עמידה לאורך זמן, אך הקפסולות שהמכונה מותאמת אליהן עשויות מפלסטיק ומאלומיניום - דבר שעלול לגרום נזק מצטבר לסביבה.

שורה תחתונה: המכונה זולה יחסית והתוצאה בהתאם - הקפה לא משכנע והמכונה מפספסת את המטרה של השימוש בקפסולות: להוציא קפה טוב במינימום מאמץ ולכלוך.

כך בדקנו

כל המכונות שנבדקו הן ידניות במחיר של עד 2,300 שקל, כך שהן מתאימות למשתמשים חדשים. כולן נבדקו במשך כחודש וחצי על ידי צוות פורטל הקפה CoffeeShop.co.il, המתמחה בשיווק מכונות קפה לעסקים ולבתים פרטיים, באספקת קפה עד לבית הלקוח ובהתאמה אישית של המכונות לצרכים האישיים של הלקוחות.

בכל מכונה הוכנו עשרות כוסות קפה תוך שימוש בכל הפונקציות שיש לה להציע. כל מכונה נבדקה לפי חמש קטגוריות:

1.נוחות הפעלה (כולל פשטות הכנת הקפה גם למי שאינו מתורגל בכך, ניקיון, תחזוקה יומיומית).

2. תוצר סופי (יכולת מיצוי האספרסו, הקצפת החלב כולל זמן חימום, מרקם, עוצמה).

3. יחס עלות-תועלת (מחיר מול התוצאה הסופית).

4. עיצוב (רושם כללי, והעיצוב הספציפי של כל מרכיבי המכונה).

5.ידידותיות לסביבה (האם החומרים שבהם עושים שימוש במכונה, ניתנים למיחזור? כמה תוצרי לוואי היא מייצרת?)

הנסיינים נתנו לכל קטגוריה ציונים מ-1 עד 10, והציון הסופי הוא ציון משוקלל של הקטגוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully