וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AM:PM מתפשטת

סיון קלינגבייל

14.11.2007 / 9:04

הרשת במו"מ לפתיחת תשעה סניפים. עד ינואר תמנה הרשת 31 סניפים; התוכנית: להגיע ל-50 סניפים עד סוף 2008

רשת AM:PM, שנרכשה השנה על ידי חברת אלון, עומדת לפתוח תשעה סניפים נוספים עד סוף השנה - כך נודע ל-TheMarker. בין היתר תפתח הרשת סניף בהרצליה, סניף בבית החולים אסף הרופא ושני סניפים בבת ים.

הרשת מנהלת מו"מ לפתיחת שישה סניפים חדשים בתל אביב, בין היתר סניף נוסף ברחוב שינקין. עוד נודע ל-TheMarker כי הרשת במו"מ לפתיחת סניפים בראשון לציון ובאשדוד.

עם רכישת הרשת בינואר 2007 אמר ל-TheMarker דודי ויסמן, מבעלי השליטה בדור אלון, כי הרשת תמנה 50-60 סניפים. ל-TheMarker נודע כי התוכנית העסקית של הרשת היא להגיע ליעד של 50 סניפים עד סוף 2008.

ההתרחבות המואצת מתרחשת במקביל לניסיונות שופרסל להקים רשת מינימרקטים עירונית. AM:PM, שהתחילה כרשת הפועלת בתל אביב, הרחיבה בשנה האחרונה את תחומי הפעילות שלה. היא פועלת גם בגבעתיים, ובחודש האחרון התחילה להפעיל שני סניפים בירושלים - סניף אחד במעונות הסטודנטים בהר הצופים וסניף נוסף בפארק ההיי-טק בגבעת רם, בסמוך לפקולטות למדעי הטבע, מדעי המחשב ומדעים מדויקים של האוניברסיטה העברית.

בחודשים האחרונים גברה התחרות על מיקומי מינימרקטים בגוש דן, עקב העובדה שגם שופרסל מנסה לפתח רשת מינימרקטים משלה - וטיב טעם ו-AM:PM מרחיבות את הפרישה שלהן. בשוק אומרים כי AM:PM שילמה למקדונלד'ס דמי פינוי תמורת המיקום במזרח שינקין, רחוב שבו הרשת כבר מפעילה סניף אחד.

מאז השלימה דור אלון את רכישת AM:PM מגיא אדרי ומהאחים גל ורן בלינקיס לפני חודשים ספורים תמורת 143 מיליון שקל, נמצאת הרשת במגמת התרחבות. בימים אלה מונה עודד בלום למנכ"ל דור אלון תפעול תחנות, החברה המפעילה את AM:PM, את רשת אלונית ויותר מ-120 תחנות דלק. בעבר עבד בלום במשרד האוצר באגף החשב הכללי.

האחים בלינקיס ואדרי ממשיכים לשמש יועצים לחברה. לפי הסכם המכירה, דור אלון תשלם לשלושתם סכום של 2 מיליון שקל בגין שירותי ניהול לשלוש שנים, ועוד 10 מיליון שקל תמורת שירותי פיתוח להגדלת הרשת ב-20 סניפים נוספים.

בירושלים סוגרים בשבת

AM:PM הרוויחה 3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2007. הדו"חות הכספיים של דור אלון לרבעון השני של 2007 מגלים חברה צומחת, בעלת שיעורי רווחיות עודפים על אלה של רשתות הקמעונות הגדולות. מחזור המכירות של הרשת הגיע במחצית הראשונה של 2007 ל-102 מיליון שקל, כלומר קצב שנתי של 204 מיליון שקל - 13.3% ותר ממחזור המכירות של הרשת ב-2006, אם כי חלק מהגידול נובע מתוספת של שני סניפים. AM:PM הרוויחה 2.3 מיליון שקל במחזור של 54.4 מיליון שקל ברבעון השני של 2007, ו-3 מיליון שקל במחזור של 102 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully