וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר התעופה בארה"ב ובאירופה רושם תיקון על רקע קבלת הסיוע הממשלתי: דלתא מזנקת ב-12%; קונטיננטל מוסיפה 9.6%

עפרה שלו

24.9.2001 / 21:41

על אף ההתאוששות, לא שינו האנליסטים את התשקיף הקודר למגזר התעופה הגלובלי; לא ניתן עדיין לחזות בודאות עד מתי ישפיעו אירועי הטרור והחשש ממתקפת נגד על הביקוש לטיסות

מגזר התעופה בארה"ב ובאירופה רושם תיקון בפתח השבוע השני למסחר מאז פיגוע הטרור, על רקע קבלת הסיוע הממשלתי. חברות התעופה, שנפגעו מירידה של 60% במחזור הטיסות מאז הפיגוע, דרשו סיוע כספי שימנע מהן לפשוט את הרגל. ביום שבת אישר הנשיא ג'ורג' בוש סיוע כספי בסך של 15 מיליארד דולר.

חברות תעופה מובילות הודיעו מאז ה-11 בספטמבר על קיצוצים, לנוכח ציפייה לירידה משמעותית בביקוש לטיסות וגידול בעלויות בשל השקעות באבטחה. סך העובדים המפוטרים בענף עומד עתה על כ-100 אלף.

AMR (סימול AMR), החברה האם של אמריקן איירליינס שהודיעה על קיצוץ של 20 אלף משרות, עולה ב-5.4%. דלתא איירליינס (סימול DAL) שהודיעה גם היא על קיצוץ בכוח העבודה, מזנקת ב-12%.

קונטיננטל איירליינס, שהודיעה על קיצוץ של 12 אלף משרות ושל כ-20% ממספר הטיסות המתוכננות, מוסיפה 9.6%. יו.אס איירליינס (סימול U), חברת התעופה השישית בגודלה בארה"ב, עולה ב-9%. יו.אס איירליינס הודיעה על קיצוץ של 23% מהטיסות ועל פיטורים של 11 אלף עובדים.

ראש ממשלת אוסטרליה, ג'ון האווארד, הלך בעקבות ממשלת ארה"ב והודיעה על חבילת סיוע בסך של 5 מיליארד דולר, לטובת חברות התעופה המקומיות. בנוסף, מספר ממשלות במדינות אסיה הודיעו כי הן עשויות לנקוט בצעדים דומים.

גם באירופה רשם היום מגזר התעופה תיקון: לופטהנזה עלתה ב-4.4; בריטיש איירווייס זינקה ב-11.8%; אייר פראנס טיפסה ב-16.7%.

על אף ההתאוששות, לא שינו האנליסטים את התשקיף הקודר למגזר התעופה הגלובלי. האנליסטים אינם יכולים עדיין לחזות בוודאות עד מתי ישפיעו אירועי הטרור והחשש ממתקפת נגד על הביקוש לטיסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully