וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון היא המפרסמת הסלולרית הגדולה

עדי דברת

14.11.2007 / 16:00

השקיעה 16 מיליון דולר בפרסום בשנת 2007. פרטנר פירסמה ב-15 מיליון דולר, וסלקום השקיעה 13.6 מיליון דולר

חברות הסלולר, המפצלות את תקציבי הפרסום שלהן בין שני משרדי פרסום, מקרינות שיוויון ואחדות לכאורה, באופן בו הן מחלקות את תקציביהן בין משרדי הפרסום שלהם. בפועל זה לא תמיד כך.

מתחילת השנה, פירסם אדלר-חומסקי & ורשבסקי את פלאפון בהיקף כולל של כ-10 מיליון דולר. לעומת זאת, באומן-בר-ריבנאי פירסם את פלאפון ב-6 מיליון דולר בלבד (המחירים בכתבה הם ריאליים; מוערכים לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום).

הקמפיין האחרון של באומן לפלאפון, "לא קונה" עם ארקדי גאידמק, הוכתר על ידי החברה כהצלחה גדולה, והיא הצהירה כי מכירותיה עלו באופן ניכר בעקבותיו.

גורם בכיר בענף אמר כי פלאפון החליטה לפצל את פעילותה כך שנושא הניידות יטופל אצל אדלר-חומסקי, ותחום המכר אצל באומן-בר-ריבנאי. העובדה שאדלר-חומסקי פירסם את פלאפון בהיקף גדול יותר נובעת, לדעתו, מכך שהפעילות הנושא הניידות חזקה יותר בימים אלה מתחום המכר.

פלאפון היא גם המפרסמת הגדולה ביותר מבין חברות הסלולר עד כה ב-2007. פלאפון פירסמה השנה ב-16 מיליון דולר לעומת 14.7 מיליון דולר ב-2006.

אצל חברות הסלולר האחרות החלוקה שוויונית יותר. ההוצאה לפרסום של פרטנר בשנת 2007 עומדת בינתיים על כ-15 מיליון דולר. שלמור מחזיקה בשמונה מיליון דולר מתקציב הפרסום לעומת ראובני-פרידן, שפירסם ב-7 מיליון דולר.

ההוצאה לפרסום של סלקום עד כה ב-2007 עמדה על כ-13.6 מיליון דולר. מתוכם, פירסם מקאן אריקסון את סלקום ב-7 מיליון דולר, וגיתם BBDO ב-6.6 מיליון דולר.

חלוקת תקציב הפרסום בין שני משרדים הוא דבר שבשגרה בקרב חברות הסלולר. משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי & ורשבסקי מטפלים במקביל בתקציב הפרסום של פלאפון מתחילת 2004.
סלקום צירפה את גיתם אל מעגל הפרסום שלה בחודש מארס 2006.

פרטנר, שתקציב הפרסום שלה נוהל על ידי משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי משנת 1998, החליטה בשנת 2000 להעביר מחצית מתקציב הפרסום שלה לראובני-פרידן.

מפלאפון נמסר בתגובה: "מדובר בעניין פנימי ואיננו נוהגים לדון בחלוקת תקציבי הפרסום שלנו".

מבאומן-בר-ריבנאי לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully