וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC: לא צפוי גידול משמעותי בהכנסות אורבוטק עד המחצית השנייה של 2002

דודי שני-גבאי

24.9.2001 / 22:48

הבנק התחיל לכסות את מניות אורבוטק ונייס; רואה בנייס "אטרקציה כפולה" להשקעה עקב צוות ניהולי מיומן וגידול צפוי בביקוש למערכות הקלטות הווידיאו הדיגיטליות

לאחרונה נכנס בית ההשקעות HSBC כעושה שוק ב-10 מניות ישראליות הנסחרות בנאסד"ק, בהן נייס ואורבוטק . האנליסט וויל מנואל מעניק המלצת "קנייה" למניית נייס והמלצת "החזק" למניית אורבוטק. מנואל מציין כי בעקבות הנמכת התחזיות לגבי כלכלת השוק העולמי, מתבקשת הנמכת ציפיות גם לגבי מניות אלו.

"אטרקציה כפולה" - כך מגדיר מנואל את מניית נייס, ומתכוון לצוות המיומן המנהל את החברה ומחזק את אמון המשקיעים בחברה, וכמו כן להערכות כי הביקוש לטכנולוגיות ההתקשרויות מרחוק, שגבר בעקבות פיגועי התופת בניו יורק, יגביר את הביקוש למערכות הקלטות הווידיאו הדיגיטליות של החברה.

מנואל מעניק המלצת "קנייה" למניית נייס, תוך הצבת מחיר יעד של 17 דולר, הגבוה ב- 33% ממחירה הנוכחי, העומד על 12.8 דולר. בנוסף, צופים ב-HSBC לחברת נייס הפסד של 2.03 דולר למניה בשנת 2001 ורווח של 45 סנט למניה בשנת 2002.

בבית ההשקעות מעריכים כי החטיבות הבטחוניות, חטיבת ה-VIM המתמחה בהקלטות וידיאו דיגיטליות וחטיבת ה-ISS, המתמחה בפיקוח ובקרה עבור ממשלות וצבאות, המייצגות 30% מההכנסות בחברה, אמורות להפיק תועלת כתוצאה מהגידול בתקציבי הביטחון. מנגד, חטיבת ה-CEM, המתמחה במערכות ניהול שירותי לקוחות ומהווה 70% מסך מכירות החברה, עשויה להיתקל בהאטה בעקבות הקיצוצים הצפויים בהוצאות הכספיות עבור מערכות מידע ומשיבוש בשרשרת האספקה.

לאחר התקפת הטרור בארה"ב, הצפויה להביא להתמשכות ההאטה, לא צופים ב-HSBC עלייה משמעותית בהכנסות חברת אורבוטק עד המחצית השנייה של שנת 2002. ב-HSBC מעניקים המלצת "החזק" למניית אורבוטק, ומציבים לה מחיר יעד של 19 דולר, קרוב לשער הנוכחי שלה, העומד על 17.4 דולר. בנוסף, צופים לאורבוטק הפסד של 81 סנט למניה בשנת 2001 ושל 60 סנט למניה בשנת 2002.

על פי ההערכות ב-HSBC יכולה אורבוטק להפיק תועלת מהגידול במכירות בעולם של מוצרי הסלולר והחלפת החומרה עבור מערכות מידע. בחטיבת ה-FPD, המתמחה במערכות בדיקת צגים שטוחים, עשויים להפיק תועלת בטווח הקצר מההתעוררות האחרונה של שוק זה, לעומת זאת, לא צפוי גידול משמעותי בהזמנות למערכות בדיקת מעגלים מודפסים (PCB) של החברה.

מניית נייס עלתה היום ב-3.5% לשער של 13.2 דולר ומניית אורבוטק עלתה ב-4% לשער של 18.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully