וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות לפרלמנט הרוסי: כ-30 אלף גמלאים ישראלים יקבלו תוספת של 23% לפנסיה - מממשלת רוסיה

חיים ביאור

14.11.2007 / 21:59

מהתוספות ייהנו מיליוני גמלאים בעלי אזרחות רוסית החיים ברוסיה, בארה"ב, בגרמניה ובישראל



30-25 אלף גמלאים יוצאי רוסיה החיים בישראל יקבלו החל ב-1 בדצמבר תוספת של 23% לפנסיה שמשלמת להם ממשלת רוסיה. ב-1 באוגוסט 2008 תועלה הפנסיה שוב, כך שבסך הכל תגדל הפנסיה של עולים אלה בכ-40% לפחות בשמונה חודשים.



מהתוספת ייהנו מיליוני הגמלאים החיים ברוסיה, וכן הגמלאים בעלי אזרחות רוסית החיים מחוץ לגבולותיה - רובם בארה"ב, בגרמניה ובישראל. הפנסיה שמקבלים גמלאים רוסים כיום היא בסך 52 דולר בחודש. בדצמבר היא תטפס ל-64 דולר, ובאוגוסט תגיע הפנסיה ל-73 דולר. הזכאים לפנסיה הם נשים שמלאו להן 55 שנה וגברים מגיל 60.



העלאת הפנסיה, מבטאת את השיפור המשמעותי במצבה הכלכלי של רוסיה בשמונה שנות כהונתו של ולדימיר פוטין כנשיא המדינה. פוטין שיקם את מערכת הפנסיה ברוסיה, שהתמוטטה בתקופת שלטונו של קודמו, בוריס ילצין.



ההערכה היא שעיתוי ההעלאה אינו מקרי. הבחירות לפרלמנט הרוסי (הדומא) יתקיימו ב 2 בדצמבר. פוטין, הנהנה מפופולריות רבה בארצו, יסיים בראשית 2008 את תקופת כהונתו השנייה כנשיא, ולפי החוקה הוא מנ?ע מלהתמודד לתקופת כהונה שנייה. עם זאת, פוטין אינו מתכוון לנטוש את החיים הפוליטיים, ופרשנים סבורים שהוא מעוניין להיבחר לתפקיד ראש הממשלה.



מי שלא ייהנו מהעלאת הפנסיה הם כ-170 אלף עולים יוצאי מדינות אחרות שהיו חלק מבריה"מ, עד 1991, כמו אוקראינה, בלרוס, גרוזיה ואוזבקיסטן. לדברי אלכס טנצר, ראש הדסק הרוסי במפלגת הגמלאים, הממשלות במדינות אלה מוכנות אף הן לשלם פנסיה לאזרחיהן הגמלאים החיים בישראל, בתנאי שממשלת ישראל תחתום עמן על הסכמים בעניין זה.



לדברי טנצר, ארגונים של יוצאי מדינות אלה וכמה ח"כים לוחצים על הממשלה ישראל לחתום עמן על הסכמי פנסיה. גם ארגונים של יוצאי מדינות אלה במערב אירופה ובארה"ב לוחצים על ממשלותיהם להגיע להסכמים בעניין הפנסיה עם ממשלות אוקראינה, בלרוס ושאר המדינות שהתנתקו מרוסיה.



לפי הנתונים שבידי טנצר, מתוך 180 אלף הגמלאים בישראל החיים מתחת לקו העוני, מחצית הם יוצאי בריה"מ לשעבר. "על ממשלת ישראל להירתם כדי לסייע לגמלאים יוצאי בריה"מ לשפר במעט את מצבם", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully