וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים דואג לצרכנים

טל לוי

15.11.2007 / 12:20

לאור קיצוץ עמלות הבנקים, טוענים בפועלים כי "ביטול מסלולי העמלות פוגע בטובת הצרכן ובבחירתו החופשית"

"אנו רואים בהצעה של בנק ישראל, שמשמעותה ביטול שיטת המסלולים, פגיעה קשה בלקוחות ובקדמה של ניהול חשבון בבנקאות הישראלית, ופגיעה בתחרות בין הבנקים" - כך הגיבו אתמול בבנק הפועלים לפרסום טיוטת התעריפון האחיד החדש לעמלות הבנקים שקבע המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו.

מדובר בלוח תעריפים המצמצם באופן ניכר את מספר העמלות שהבנקים יכולים לגבות. למעשה, מספר העמלות השכיחות צומצם בשני-שלישים. בבנק ישראל סבורים כי צמצום מספר העמלות יעודד את התחרות במערכת הבנקאות באמצעות הגברת השקיפות של מחירי השירותים הבנקאיים ויכולת ההשוואה של הלקוחות בין גובה העמלות שגובה כל בנק.

בבנק הפועלים סבורים כי השיטה הנוכחית, שפירושה סל עמלות, היא "שיטה מתקדמת שאומצה מבנקים מתקדמים בעולם, ואשר מהותה היא תשלום אחד קבוע וידוע מראש בעבור סל פעולות מוגדר, במקום חיוב פרטני על סעיפי עמלות רבות. בשל כך, אנו מוצאים כי שיטת המסלולים הולמת את הרעיון של פישוט מספר העמלות.

"ביטול השיטה פוגע בטובת הצרכן ובבחירתו החופשית, ובשל כך עומד בניגוד לכוונת המחוקק ולרוח המהלך כולו. מדובר במוצר שהלקוח בוחר באופן וולונטרי, ובכל חודש חופשי לשנות את בחירתו ולבחור מסלול אחר, וזאת ללא תשלום נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully