וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לעצמכם קרדיט

16.11.2007 / 8:02

מסתבר שיש דבר כזה "שימוש נכון בכרטיס אשראי", ייתכן שאתם כבר חשים בכאבי חרטה על גיהוץ יתר. 10 טיפים נטולי עמילן

כל מי שכרטיס אשראי בכיסו שוגה לעתים באשליית הכוח המשכר, כוח הקנייה הבלתי מוגבל הטמון לו במלבן הפלסטיק השטוח. תנועת הגיהוץ האלגנטית רק מוסיפה לעונג הצרוף שביכולת לקנות כל מה שתרצו אם רק תרצו.

אך לא כל מי שכרטיס אשראי בכיסו יודע להשתלט על שיגעון גדלות הארנק הזה שעלול להיות לכם פח יקוש. על כן אנו ממליצים על כמה כללי זהירות, שעה שאתם שולפים את הנשק הצרכני הקטלני מתנומת הכיסים שלו - כרטיס האשראי.

1. אשליית הפלסטיק

השימוש בכרטיס האשראי או בצ'קים אינו בריא לכיס, הנייר והפלסטיק נותנים תחושה מזוייפת של כסף שאינו בנמצא באמת. לעומת זאת כשמשלמים בשטרות ומטבעות ישנה תחושה של פרידה מכסף. ולכן בכרטיס האשראי או צ'קים כדי להשתמש אך ורק לתשלומים שוטפים בהוראות קבע. מומלץ להצטרף לשירותי האינטרנט של חברות האשראי ולבצע מעקב שבועי אחר החיובים השונים ולתכנן את המשך ההוצאות המשפחתיות בהתאם לגובה החיוב הנצבר.

.

2. במכה אחת

קניות המזון הן אחד הסעיפים המרכזיים בתקציב המשפחה. אין לקנות בתשלומים, אנו מאבדים שליטה על ההוצאות, גם בחודש הבא נצטרך לקנות אוכל. במקום לשלם אחורה על דבר שקנינו, נחסוך מראש וכשיגיע המועד נחליט על מה להוציא את הכסף. ולכן חשוב להגיע עם רשימת קניות. בסיום הקנייה יש לשמור את סרט הקופה מפעם קודמת ולפיהם לקחת כסף מזומן. ניתן לבצע מעקב חודשי אחרי היקף קניות המזון שלנו ולתכנן מראש את ההוצאות החודשיות בהתאם לתקציב.

.

.

3. מונוגמיה בארנק

אחת הסיטואציות המביכות היא כשאתם מגישים את הכרטיס לגיהוץ והוא מוחזר לכם בבושת פנים בטענה שהבנק לא מאשר את העסקה. אתם לא מאבדים את העשתונות ושולפים את הכרטיס השני, שאלוהים יודע מי הסכים להנפיק לכם אותו, וגם הוא מוחזר כלעומת שהוגש. הפאדיחה הכפילה את עצמה, וכך גם הדאגה. ובכן, אין צורך להחזיק יותר מכרטיס אחד בארנק, ממילא אתם בקושי מצליחים להשתלט על בודד. האשלייה של משחק תמרון לא תורמת לכלכלה יציבה ומנוהלת של משק הבית.

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

4. הוצאות מחזוריות

הוצאות מחזוריות הינן הוצאות אשר מוציאים מידי חודש כגון מיסים, ארנונה חשמל וכד'. מומלץ לשלם בתשלום אחד מכוון שבעוד חודשיים יהיה תשלום נוסף.






.

5. מועדון לקוחות

מומלץ לברר בחברת האשראי האם אנחנו זכאיים להצטרף למועדון לקוחות כלשהו, ללא תשלום חודשי. לעיתים קרובות קיים מועדון אשר אנחנו זכאים להצטרף אליו ללא תשלום והמעניק לנו הנחות חודשיות אשר יכולות להקטין את ההוצאות המשפחתיות. רצוי לעשות שימוש בנקודות שנצברו כהטבה או הנחה בחברת האשראי: זהו תחליף להוצאה החודשית כגון בילויים.

6. הוראת קבע

רצוי להעביר את הוראות הקבע מהבנק לכרטיס האשראי ובכך לחסוך את עמלת השורה בחשבון הבנק, בנוסף לכך במקרה של מחלוקת עם הספק או נותן השירות בכרטיס אשראי קיימות לנו הגנות צרכניות רבות יותר מאשר במקרה של הוראות קבע בבנק.





.

7. בקרה עצמית

חשוב לבדוק את ההורדות של כרטיס האשראי, אין אחד שלא גילה טעות בחיוב. גם במסגרת המעקב השבועי באינטרנט אחרי החיובים וגם כשמגיע דף החשבון מחברת האשראי. אם דף החשבון לא מגיע לביתכם בתוך 30 יום פנו לחברת האשראי ובקשו לקבל את דף החשבון לביתכם.




.

8. תשלום דחוי

בעבור כל תשלום דחוי (ללא ריבית) אתם משלמים עמלה בשיעור משתנה, אם אתם לא במינוס או בחריגה ממסגרת האשראי מומלץ לשלם בתשלום אחד ולחסוך את העמלות השונות.

9. קרדיט - על חשבון מי?

יש להימנע מתשלומי קרדיט. הריבית על התשלומים הינה הוצאה נוספת שלרוב לא נלקחת בחשבון וניתן לחסוך אותה. במקרה ואין לנו כרגע מספיק כסף לבצע את הרכישה מומלץ לדחות את הרכישה למועד שבו נוכל לבצע אותה ללא תשלום ריבית נוספת.

10. שוגר דדי

אז אחרי שגיהצתם, חילקתם לתשלומים, ביקשתם בלי קרדיט ואיפסנתם את חברו הטוב של האדם בארנק, מי עומד מאחורי כל העסקאות שביצעתם? חשוב לזכור שכרטיס האשראי הינו אמצעי תשלום ולא אמצעי מימון. אם אין לכם דוד עשיר שממלא את חשבכונכם בכל עת בה הוא מתרוקן, רצוי שתיצמדו לגיהוץ בגדים ופחות בכרטיסים.



.

עו"ד עמית חלמיש, מתנדב בארגון "פעמונים" ערך עבור וואלה! עסקים את רשימת ההמלצות.

ארגון פעמונים לשיקום כלכלי מעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן. הארגון נוסד לפני 10 שנים ורק בשנה האחרונה הצליח לסייע בשיקומן הכלכלי של כ-2000 משפחות. הסיוע נעשה באמצעות הדרכה, ליווי ופיקוח כלכלי. הסיוע ניתן חינם על ידי כ-600 מתנדבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully