וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

16.11.2007 / 0:56

עוד יום של ירידות במדדים: המשקיעים נהרו לאג"ח הממשלתיות, נאסד"ק איבד 1% ותפרון נפלה בכ-12%

תחזיות חלשות של אפלייד מטיריאלס וג'יי.סי.פני לצד אזהרות חדשות בנוגע למשבר הסאבפריים גררו הערב את בורסות וול סטריט ליום נוסף של ירידות שערים. גם נתונים חיוביים על האינפלציה הקמעונית ופעילות הייצור בחוף המזרחי לא הצליחו לבלום את הסנטימנט השלילי בשוק, שהולך ומתבסס מאז נבלם גל העליות האחרון באמצע אוקטובר.

מדד נאסד"ק ירד ב-1% ל-2,618 נקודות, מדד דאו ג’ונס איבד 0.9% 13,110 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-1.3% ל-1,451 נקודות. במקביל, נמשכת הנהירה משוק המניות לשוק הסולידי, שם נרשמות עליות במחירי איגרות החוב הממשלתיות. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.11% ל-4.159%.

התוצאות הכספיות שהציגו חברות הטכנולוגיה עד כה היו טובות באופן כללי. אבל אמש, לאחר סיום המסחר, הזהירה אפלייד מטריאלס, המייצרת ציוד לתעשיית השבבים, מפני תחזית מאתגרת בשני הרבעונים הקרובים. בשל כך היא גם חתכה את תחזית הרווח וההכנסות. עם זאת, המניה עלתה ב-0.3% ל-18.9 דולר.

רשת הכל בו השלישית בגודלה בארה"ב, ג'יי.סי פני (סימול JCP), דיווחה על ירידה של 9% ברווחיה ברבעון השלישי ל-261 מיליון דולר. היא גם הורידה את תחזית הרווחים לרבעון הרביעי והגבירה את החששות לגבי היקף המכירות בארה"ב בעונת החגים. מנייתה נפלה בתגובה ב-5.1% ל-44.3 דולר.

גם המגזר הפיננסי ממשיך לספק חדשות קודרות. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי חטיבת המשכנתאות של GMAC נמצאת בסיכון להפרת תנאי המשכנתאות בשל הירידה בערך הלוואותיה. העיתון גם העריך שהחברה עשויה להידרש להחזר מיידי של הלוואות. למהלך כזה יש את האפשרות לגרור את החטיבה לבקש את הגנת בית המשפט מפני נושיה.

בנוסף, דיווח הבנק הבריטי, ברקליס כי ימחק 2.7 מיליון דולר משווי נכסיו בגין הפסדים מהשקעות בניירות ערך מגובי משכנתאות. "וול סטריט ג'ורנל" גם דיווח כי ענק הבנקאות השווייצי, UBS, עשוי לבצע הפרשה גדולה בהרבה של 7.1 מיליארד דולר, בגין הלוואות בסיכון.

לכך מצטרפים דבריו של מנכ"ל וולס פארגו (סימול: WFC), ג'ון סתאמפף (Stumpf), כי המיתון הנוכחי בשוק הדיור בארה"ב הוא החמור ביותר מאז השפל הכלכלי הגדול. וולס פארגו הוא בנק המשכנתאות השני בגודלו בארה"ב והבנק החמישי בגודלו במדינה. המנכ"ל גם אמר שהבנק אינו מחוסן מפני המשבר בשוק הדיור וגרר את מניית וולס פארגו לירידה של 3.9% ל-32 דולר.

בשוק האנרגיה ירד מחירו של הנפט הגולמי ב-0.7% ל-93.34 דולר לחבית בעקבות עלייה מפתיעה במלאי הנפט בארה"ב. בשבוע שעבר גדלו המלאים ב-2.8 מיליון תחזיות לעומת תחזית ממוצעת לירידה של 835 אלף חביות.

עוד לפני הפתיחה, פורסמו נתוני האינפלציה הקמעונית בחודש שעבר, שהיו בהתאם לציפיות השוק. מדד המחירים לצרכן עלה באוקטובר ב-0.3%, בין השאר, בשל העלייה במחירי הנפט ומוצריו. ללא סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, עלה מדד הליבה ב-0.2%.

במקביל, פורסם סקר הפעילות היצרנית של הבנק הפדרלי בניו יורק, אשר הצביע על האטה קלה מהצפוי בקצב התרחבות המגזר היצרני במדינה. מדד האמפייר סטייט ירד בנובמבר לרמה של 27.4 נקודות, מ-28.8 נקודות באוקטובר. בוול סטריט ציפו לנפילה לרמה של 20 נקודות.

סקר הפעילות היצרנית של הבנק הפדרלי בפילדלפיה הצביע על התרחבות בפעילות המגזר היצרני גם במדינות המרכז-אטלנטיות. המדד לבחינת התנאים העסקיים באיזור עלה בנובמבר לרמה של 8.2 נקודות מ-6.8 נקודות באוקטובר. בשוק צפו בממוצע ירידה לרמה של 6 נקודות.

אצל הישראליות דיווחה סימטרון על גידול של 58% בהכנסות ברבעון השלישי ל-7.9 מיליון דולר, בין השאר, בשל איחוד תוצאותיה של החברה הבת, מיקרוסיסטמס, שנרכשה בחודשים האחרונים. הרווח הנקי הסתכם ב-486 אלף דולר. מניית סימטרון הגיבה בעלייה של 3.6% ל-2.85 דולרים.

בית ההשקעות סאסקואהנה העלה את דירוג ההשקעה שלו למניית סרגון מ"נייטרלי" ל"חיובי" לאחר שהמניה איבדה כ-30% מערכה מאז סוף אוקטובר. למרות זאת, ירדה סרגון ב-0.4% ל-12.6 דולר אחרי שנסחרה במגמה חיובית במרבית שעות היום.

יצרנית ההלבשה תפרון דיווחה על ירידה של 22% בהכנסות ברבעון השלישי ל-30.4 מיליון דולר בשל הירידה במכירות בגדי הספורט לנייקי ובמכירות ההלבשה התחתונה. תפרון עברה להפסד של 1.7 מיליון דולר ומנייתה נפלה בתגובה ב-12.1% ל-5 דולרים.

בית ההשקעות CIBC חזר על המלצת "תשואה ענפית" לאלביט מערכות והעלה את מחיר היעד למניה מ-52 דולר ל-62 דולר. אלביט מערכות עלתה ב-1.7% ל-55.3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully