וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ממשיכה לנגוס בסלולר

עפרה שלו

16.11.2007 / 19:48

ענקית האינטרנט רוצה להפוך למפעילת סלולר ארצית. תשתתף במכרז לרכישת תדרים אלחוטיים המשמשים להספקת שירותי סלולר

במסגרת תוכניותיה השאפתניות לגבי שוק הסלולר, מתכוונת גוגל להשתתף במכרז לרכישת תדרים אלחוטיים המשמשים להספקת שירותי אינטרנט וטלפון סלולרי, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". אם תזכה גוגל במכרז של נציבות התקשורת הפדרלית, שיתקיים בינואר, היא תוכל להיהפך למפעילת סלולר ארצית.

גוגל, לדברי אנשים המצויים בנושא, מתכוונת לגשת למכרז ללא שותפים, ולממן בכוחות עצמה את ההצעה, העשויה לעלות 4.6 מיליארד דולר או יותר, תוך שימוש במזומן העומד לרשותה ובהלוואות.

בינתיים, עורכת גוגל ניסויים ברשת הסלולר שלה במטה החברה בקליפורניה, כדי לחזק את הניסיון התפעולי שלה, למקרה שתרצה להפעיל רשת סלולר ארצית, לדברי ה"ג'ורנל".

המהלכים של גוגל, בהם השקת תוכנה לסלולר בשבוע שעבר, מדגימים כי ענקית האינטרנט, שהצליחה לשנות את חוקי המשחק כמעט בכל תחום שאליו נכנסה, עשויה לחולל מהפכה גם בתחום התקשורת הסלולרית, הנשלט היום על ידי כמה חברות ענק. גוגל מהמרת כי יכולה לבנות ולהפעיל רשת סלולר מהירה וזולה יותר מאלה של מפעילות הסלולר המסורתיות. ייתכן כי גוגל מעוניינת להוזיל את השימוש ברשתות הסלולר, ולהפיק את ההכנסות ממכירת תוכן, כמו בשוק האינטרנט הרגיל. אפשרות זו מפחידה את מפעילות הסלולר הוותיקות.

כניסה לעולם הסלולר יכולה, מאידך, לפגוע בגוגל, בכך שתסיט אותה מפעילות הליבה שלה, ותכביד על משאביה, בהם כסף ותשומת לבה של ההנהלה. כמו כן, היא יכולה, כאמור, להעיב על יחסיה עם מפעילות הסלולר הוותיקות. ייתכן כי התפתחויות של הרגע האחרון יימנעו מגוגל להשתתף במכרז.

מפתחים את האנדרואיד

בשבוע שעבר, לאחר חודשים ארוכים של שמועות, השיקה גוגל את האנדרואיד - פלטפורמת הקוד הפתוח שלה לטלפונים סלולריים. הפלטפורמה כוללת מערכת הפעלה לטלפונים סלולריים, ממשק משתמש, וכמה יישומים ראשוניים. בגוגל מעריכים כי הטלפונים הראשונים מבוססי האנדרואיד יהיו זמינים כבר במחצית השנייה של 2008.

"אמנם יש בעולם 1.2 מיליארד איש המחוברים לאינטרנט", הכריזה גוגל במעמד ההשקה של הפלטפורמה החדשה, "אבל יש 3 מיליארד בני אדם המשתמשים בטלפונים ניידים". גוגל זיהתה כבר מזמן כי קצב הגידול במספר המשתמשים בטלפונים סלולריים מהיר יותר מקצב הגידול במשתמשים במחשבים אישיים.

אחד המניעים להשקת תוכנת האנדרואיד, לדברי גוגל, הוא רצונה לאפשר ללקוחות להשתמש בכל שירות אינטרנט בו ירצו, ולהעביר את הטלפון שלהם בין מפעילות סלולר ללא מגבלות. שותפותיה בהשקת התוכנה היו HTC - יצרנית הטלפונים הסלולריים הטייוואנית וטי-מובייל - מפעילת הסלולר של דויטשה טלקום.

תוכנת האנדואיד תאפשר לגוגל לספק ללקוחות את הכלים המוכרים להם מהאינטרנט, כגון מייל ותוכנת מסרים מיידיים, ללא התערבות של מפעילות הסלולר. בנוסף, ייתכן כי גוגל חומדת את ההכנסות של מפעילות הסלולר בארה"ב, שהסתכמו בשנה שעברה ב-95 מיליארד דולר, לפי הערכות של ינקי גרופ. כמפעילת סלולר, גוגל תוכל לגבות דמי מנוי.

כמה מפעילות סלולר מגלות ספקנות בנוגע לתוכניות השאפתניות של גוגל. הן טוענות כי גוגל אינה מבינה את הקושי שבהפעלת רשת סלולר, הספקת שירות לקוחות וצבירת נתח שוק כחברה חדשה בשוק הסלולר הצפוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully