וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ב-2008: מחיר המים יתייקר

עמירם כהן

18.11.2007 / 7:54

המים לצרכן הביתי יתייקרו ב-11.3% ולתעשייה - ב-17.8%. הסיבה: החלטת הממשלה להטיל את עלות התפלת המים על הצרכנים

המים שמספקת מקורות לשימוש ביתי (צריכה של עד 15 מ"ק בחודש) יתייקרו ב-11.3% החל ב-1 בינואר 2008 - כך החליטה מועצת רשות המים. כל מ"ק נוסף מעבר לכמות זו יתייקר ב-10.1%. במקביל יתייקרו המים השפירים לשימוש תעשייתי ב-17.8% למ"ק.

מקור ברשות אמר כי ייקור המים מתחייב מהחלטת הממשלה להעמיס על המשתמשים את עלות התפלת מי הים במתקנים באשקלון ובפלמחים. במתקנים אלה מותפלים כ-130 מיליון מ"ק בשנה בעלות כוללת של 412 מיליון שקל. רשות המים הזמינה את הציבור לשימוע בנושא עד 5 בדצמבר.

מטבלת המחירים שפירסמה הרשות, עולה שמחיר המים החדש שישלמו הרשויות המקומיות למקורות עבור מים לצריכה ביתית יהיה 2.855 שקלים למ"ק - ייקור של 20.8%. שיעור הייקור לרשויות המקומיות גבוה כמעט ב-10% בשיעור הייקור לצרכנים.

"מס על מס"

עוד מהנתונים: המים לגינון ביתי יתייקרו ב-15.5%; לגינון ציבורי ב-9.5%; למוסדות ציבוריים ועסקים - ב-10.6%. לראשונה קבעה הרשות מחיר מיוחד למים לבתי מלון - 3.977 שקלים למ"ק.

המים לחקלאות יתייקרו ב-2.5%, כמתחייב מהסכם שנחתם השנה בין החקלאים לממשלה, שלפיו המים לחקלאות יתייקרו בקפיצות של 2.5% עד שמחירם יושווה למחיר המים לצריכה ביתית.

ההתייקרויות תיתווסף להתייקרות של 6% במחיר המים לכל השימושים שאושרה כבר בידי רשות המים ותהיה בתוקף רטרואקטיבי מספטמבר 2007. מוסדות הציבור היחידים, מלבד בתי החולים, ששוחררו מהייקור הם המקוואות ובתי המרחץ לציבור הדתי והחרדי.

מרכז תחום המים, הביוב והסינון במרכז השלטון המקומי, משה אבנון, הגיב בחריפות להודעה: "מדובר בהטלת מס נוספת על מס שכבר מוטל על צרכני המים: "עלות אספקת המים במאזן מקורות היא 1.38 שקלים למ"ק, והרשויות המקומיות משלמות 2.36 שקלים למ"ק - שקל נוסף לכל מ"ק מסופק. לאן הולך הכסף? לא מספרים לנו. יחד עם התעשייה אנו צורכים 720 מיליון מ"ק בשנה, והמס על המים האלה מתקרב ל-720 מיליון שקל בשנה.

"בעבר הסכמנו לשלם את המחיר הריאלי של המים, אלא שלפני שבע שנים התחכם האוצר וקבע בחוק ההסדרים התייקרות אוטומטית למים, שהיא מעל ומעבר להתייקרות הריאלית שלהם . אם לממשלה יש בעיה עם עלות ההתפלה, שתיקח את עודפי הכספים שהיא גובה מאתנו למימונה".

אבנון אמר כי השלטון המקומי עומד לפנות לשר התשתיות כדי שיתערב "בשערורייה של חיוב צרכני המים לתרום 415 מיליון שקל למימון התפלה,ד שאותה הם כבר משלמים כמעט פעמיים". עוד אמר אבנון כי השלטון המקומי ידרוש משר התשתיות ומרשות המים להעמיד לרשותו את בסיס הנתונים שלפיו נקבו פקידי האוצר וכלכלני הרשות במחירים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully