וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוצר החייל חושש מיישום חוק העמלות

טל לוי

18.11.2007 / 12:18

לטענתו החוק עלול להשפיע לרעה על התוצאות העסקיות. הרווח הנקי של הבנק מפעולות רגילות עלה ל-21.9 מיליון שקל

"יישום הוראות החוק (הפחתת מספר העמלות והכנסתם חלק מהן לפיקוח - ט.ל.) עלול להשפיע לרעה על התוצאות העסקיות של הבנק, אולם לא ניתן בשלב זה לאמוד באופן סביר את מידת ההשפעה. זאת מכיוון שקיימת אי ודאות באשר להיבטים רבים שיש לאופן יישומן של הוראות החוק". כך מצהיר בנק אוצר החייל בדו"חותיו שיצאו הבוקר.

אוצר החייל מציג דו"ח המעיד על עלייה בהכנסות מפעילות אשראי, עלייה בגביית עמלות וכן עלייה ברווח: הרווח הנקי של אוצר החייל הסתכם ברבעון השלישי של 2007 ב-61.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

עם זאת, 39.5 מיליון שקל הם רווח חד פעמי כתוצאה ממכירת קופות הגמל של הבנק, קרן הפיצויים וקרן ההשתלמות סמדר לחברת הביטוח איילון. הרווח הנקי מפעולות רגילות הסתכם ב-21.9 מיליון שקל לעומת הפסד של 17 מיליון שקל שרשם הבנק מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של 2006.

הבנק מציג ברבעון השלישי תשואה של 13.2% על ההון (מפעולות רגילות בלבד) לעומת תשואה של 10.7% ברבעון המקביל.

בנק אוצר החייל נשלט בידי הבנק הבינלאומי, והחל מהרבעון הרביעי של 2006 כוללות תוצאות הבנק הבינלאומי גם 68% מתוצאותיו. הבינלאומי רכש את השליטה באוצר החייל מבנק באוגוסט 2006 תמורת 703 מיליון שקל. עם זאת, אוצר החייל מפיק גם דו"חות נפרדים.

כמו כל הבנקים, גם אוצר החייל משלם כסף (דרך תשלומי ריבית) ללקוחות שמפקידים בבנק את כספם ואת הכסף הזה הוא מלווה תמורת ריבית גבוהה יותר לפירמות, לאנשים שנמצאים במשיכת יתר ולזקוקים להלוואה. הכנסות אלה של הבנק מפעולות מימון עלו ברבעון השלישי של 2007 ב-15% והסתכמו ב-92.3 מיליון שקל.

מהכנסות אלה יש לנכות את החובות המסופקים, כלומר הפרשות הבנק עבור חובות שהוא מטיל ספק שביכולתו לגבות. בדומה למצב ברבעון השני בו רשמו הבנקים חובות מסופקים קטנים, אוצר החייל מדווח על הפרשה של 2.1 מיליון שקל בלבד - ירידה של 77% לעומת הרבעון המקביל.

הירידה בחובות המסופקים היא סממן למצבו הטוב של המשק הישראלי שמאפשר ליותר אנשים ועסקים להחזיר את ההלוואות שנטלו. בסך הכל עלה הרווח המימוני לאחר הפרשה לחובות מסופקים ב-27% ל-90.2 מיליון שקל.

קוצץ מקור הכנסה משמעותי

מקור ההכנסה השני של הבנק הוא הכנסות תפעוליות, ובעיקר עמלות. גם כאן רשם הבנק עלייה נאה: סך העמלות שגבה הבינלאומי עלה ברבעון השלישי של 2007 ב-17% ל-48.4 מיליון שקל.

אחת ההוצאות התפעוליות הגדולות של הבנקים הם השכר המשולם לעובדים. הוצאות השכר אלה דווקא קטנו ברבעון השלישי ב-37% והסתכמו ב-63.4 מיליון שקל אולם הסיבה לכך היא שברבעון המקביל שילם הבנק מענק לעובדיו במסגרת חתימת ההסכם הקיבוצי בעקבות העברת השליטה.

בסך הכל שילם הבנק 48 מיליון שקל בתשעת החודשים המקבילים, כך שב-2007 מראים הדו"חות קיטון בסעיף זה. הבונוסים הללו הם שאחראים בין היתר להפסד של 2.5 מיליון שקל שרשם אוצר החייל ברבעון השלישי של 2006.

בסך הכל מציג הבנק יחס כיסוי של 45%, שפירושו הוא כי סך ההכנסות התפעוליות (עמלות, רווחים ממניות וקבלת דיווידנדים) מכסה כ-45% מההוצאות התפעוליות של הבנק שהן בעיקר שכר, פחת והוצאות כלליות אחרות. היקף האשראי שמעניק אוצר החייל לציבור גדל ב-8% לעומת סוף 2006 והוא מסתכם במיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully