וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: המשק צמח ברבעון השני והשלישי

טל לוי

18.11.2007 / 15:04

זאת על אף משבר המשכנתאות בארה"ב. המשק נמצא בשלב מתקדם של מחזור הצמיחה ועל כך מעידה התמתנות העליה בפריון

"על אף משבר משכנתאות הסאבפריים בארה"ב וההאטה בקצב הצמיחה העולמי, שמר המשק הישראלי על קצב צמיחתו" כך כותבים היום בבנק ישראל, שם מסכמים את הרבעון השני והשלישי של 2007. "שוק ההון הישראלי הושפע מן הטלטלות בשווקים הפיננסיים בעולם על רקע משבר הסאבפריים ובמהלך התקופה הנסקרת שינה מגמותיו - אך בסך הכול הוא אופיין בחוסן יחסי, תוך עליות בשערים מעבר לרמה שהיתה לפני המשבר; וזאת הודות לנתוני המקרו החיוביים".

על פי ההתפתחויות בתקופה הנסקרת, המשק נמצא בשלב מתקדם של מחזור הצמיחה. על כך מעידים הצטמצמות פער התוצר (הפער בין תפוקת המשק בפועל לבין תפוקתו האפשרית התאורטית), תוך התמתנות העלייה בפריון יחד עם עליית השכר, ולפיכך גם עליית עלות העבודה ליחידת תוצר והיווצרות לחצים לעליות המחירים, בעיקר המקומיים.

בבנק מסבירים כי ברבעונים השני והשלישי נמשך השיפור ההדרגתי בשוק העבודה: ברבעון השני של שנת 2007 נמשכו העליות בשיעור ההשתתפות ובשיעור התעסוקה. שיעור האבטלה הוסיף לרדת - נתון המעיד כי עליית הביקוש לעובדים חדה יותר מהעלייה בהיצעם, ומתבטאת בגידול מואץ של עלות העבודה.

על אף המשך הצמיחה בתקופה הנסקרת, הסתכמה העלייה המצטברת של מדד המחירים לצרכן ב-12 החודשים האחרונים ב-1.4 אחוזים בלבד; זאת משום שמדד המחירים לצרכן מושפע מאוד גם משער החליפין, שבתקופה זו שינה את מגמותיו. בסך התקופה יוסף השקל מול הדולר, דבר שקיזז את הלחצים האינפלציוניים המקומיים. למרות זאת, גדל הסיכוי כי שיעור האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים נמצא בתחומי יעד יציבות המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully