וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוח תובע את איזי פורקס כי נהנתה מהפסדיו

חגי עמית

19.11.2007 / 8:44

בתביעה שהוגשה נגד חברת המסחר במט"ח נטען כי תיגמלה את סוכניה כשהלקוחות הפסידו בהימורי מט"ח וקנסה אותם כשהם הרוויחו

"המסחר במט"ח טומן בחובו סיכון משמעותי ואינו מתאים לכל אחד". זו לשון האזהרה המופיעה בדף השער של אתר האינטרנט של חברת המסחר במט"ח איזי פורקס. אזהרה זו לא הצליחה למנוע את התביעה שהוגשה נגד איזי פורקס לפני שבועיים בידי האזרח דן הרוניאן, באמצעות עורכי הדין אסף ברם וגיל דחוח ממשרד עורכי הדין ברם דחוח ושות'.

הרוניאן מעלה טענות חמורות נגד איזי פורקס ומנהלי החברה, ובהן שאיזי פורקס היתה "הבית" (אם נשתמש בעולם המונחים של אולמות ההימורים בלאס וגאס) שמולו הוא שיחק, וכי הרוניאן לא ידע בזמן אמת כי הפסדיו בעסקות עשויים להיות רווחיה של איזי פורקס. הרוניאן גם טוען כי בגלל סיבה זו לאיזי פורקס היה אינטרס מובנה לגרום ו/או לרצות בהפסדיו.

איזי פורקס וחברות המט"ח האחרות אמורות "להתכסות" מבחינה פיננסית כנגד ההשקעות במט"ח של לקוחותיהן במלואן. אלא שבידי הרוניאן תמלילי שיחות שבהם מודה סוכן לשעבר של החברה כי "החברה לא מתכסה מול רוב הלקוחות, כי היא מאמינה שבסופו של יום הרוב מפסידים...והיא מרוויחה את כל ה-10,000 דולר שהלקוח הפקיד".

יותר מכך, לטענת הרוניאן, בתקופה שבה הוא סחר דרך איזי פורקס החברה גייסה לקוחות באמצעות סוכנים, שאותם תיגמלה לפי ההפסדים או הרווחים של הלקוחות - כך שהסוכנים הרוויחו מהפסדים של לקוחות שהם גייסו.

"לא שופטים אדם בצערו"

לפי כתב התביעה, השיטה שבה עבדה החברה מול לקוחותיה היתה כזו שבה כשלקוח שגוייס בידי סוכן מסוים התנתק מהמערכת של איזי פורקס אחרי שהרוויח כסף - הסוכן נקנס. כך גם כשהלקוח התנתק ממערכת החברה כשהוא "מאוזן".

לעומת זאת, כשהלקוח התנתק אחרי הפסד כספי, הסוכן זכה לבונוס. לדברי מקורבים לאיזי פורקס, החברה שינתה את צורת התגמול לסוכניה מאז התקופה שעליה מדבר הרוניאן. הרוניאן הציג בפני TheMarker תמלילי הקלטות שבהם סוכן של החברה מעיד על הטענות האלו.

שוק המסחר במט"ח משגשג בשנים האחרונות, יחד עם הגאות בשוק ההון. חברות מסחר רבות, כגון מט"ח 24, טרייד נט, פינקסו ואיזי פורקס מציעות את שירותי מערכות המסחר שלהן לאזרחים מן השורה. סדנאות מסחר במט"ח נערכות בשעות הערב, אם בתשלום אם בחינם. ניתן למצוא בהן אזרחים מכל שדרות הציבור. מאנשים פשוטים המעוניינים בהשלמת הכנסה ועד גמלאים המחפשים עיסוק או קריירה נוספת.

כמו חברות הסיגריות המפרסמות אזרהת בריאות על עטיפת הקופסה, גם חברות המסחר במט"ח מנסות לאחוז במקל משני קצותיו. מצד אחד להודות כי מדובר בתחום מסוכן שהרוב המכריע של העוסקים בו מפסידים את כספיו, ומהצד השני לנקוט שיווק אגרסיווי המציע לאזרח הפשוט הזדמנויות לכסף קל.

לפי התביעה, הרוניאן הפקיד את כספו בחברת פורקס סנטר, חברת בת של איזי פורקס סנטר. ומנהלי התיקים בפורקס סנטר הם שניהלו את כספו של הרוניאן. אלא שלטענת הרוניאן, מנהל התיקים בפורקס סנטר היה תלמידו של אחד מסוכני חברת איזי פורקס - שהכשרתו הסתכמה בכך שהוא עבר קורס בן 2 פגישות אצל סוכן איזי פורקס. לפי התביעה מנהל התיקים לא ידע שסוכן איזי פורקס מולו הוא עבד מתוגמל מהפסדי התיקים אותם הוא ניהל.

תגובת איזי פורקס: התובע, דוקטור בהשכלתו, סחר בשנים האחרונות בתחום המט"ח באמצעות מספר גופים. התובע הפסיד כספים רבים ואין אנו רוצים לשפוט אדם בשעת צערו. טענותיו בקשר לסיבת הפסדיו יתבררו בבית המשפט. חברת איזי פורקס מתריעה בפני לקוחותיה על הסיכונים הטמונים במסחר במט"ח הן בעל פה והן בפרסומי החברה. איזי פורקס היא חברת המט"ח היחידה בארץ המחוייבת למקצועיות ושקיפות בשל היותה חלק מקבוצה בינלאומית המפוקחת ופועלת לפי רשיונות של רשויות בינלאומיות בשלוש יבשות שונות: אמריקה, אוסטרליה ואירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully