וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונוסים בוול סטריט יגיעו לשיא

סוכנויות הידיעות

19.11.2007 / 12:00

בנקי ההשקעות ישלמו בונוסים בהיקף של 38 מיליארד דולר, למרות שהמשקיעים במגזר הפסידו 74 מיליארד דולר

הבונוסים בוול סטריט יסתכמו השנה בשיא של כ-38 מיליארד דולר, אף שלמשקיעים במגזר ניירות ערך היתה זו השנה הגרועה ביותר מאז 2002, עם הפסדים של 74 מיליארד דולר. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

הבונוסים יתחלקו בין 186 אלף עובדים בבנקי ההשקעות המובילים - גולדמן סאקס, מורגן סטנלי, מריל לינץ', ליהמן ברדרס ובר סטרנס. הבונוס הממוצע הוא 201,500 דולר לאדם, על פי נתונים של בלומברג. בשנה שעברה, שילמו חמשת בנקי ההשקעות בונוסים בהיקף של 36 מיליארד דולר.

הסיבה לצמיחה בהיקף הבונוסים נובעת מכך שלמרות משבר הסאבפריים ומחיקות הערך שרשמו בנקי ההשקעות בעקבותיו, היתה שנת 2007 השנה השנייה בגובהה מבחינת רווחיות.

בנקי ההשקעות גרפו עמלות של 9 מיליארד דולר על הובלת רכישות, ועמלות של 5 מיליארד דולר על חיתום הנפקות ראשונות לציבור ומכירות של אג"ח זבל - ניירות ערך הרווחיים ביותר.

אנליסטים של בלומברג מעריכים כי חמשת בנקי ההשקעות המובילים ירשמו במשותף רווח של 28 מיליארד דולר השנה, ירידה של 8.3% לעומת השיא שנרשם בשנה שעברה - 30.6 מיליארד דולר. הרווח הנקי של חמש החברות צפוי להגיע ב-2008 לשיא של 32 מיליארד דולר.

ואולם, לא כולם נהנו מצמיחה ברווחים. גולדמן וליהמן ידווחו על רווחי שיא השנה, ואילו הרווחים יפלו ב-42% במריל, ב-34% בבר סטרנס וב-6% במורגן סטנלי.

"המעורבים בסאבפריים ייענשו"

אנליסטים צופים כי ב-2008 כל החברות מלבד גולדמן ירשמו עלייה ברווחים. גולדמן ירשום השנה רווח נקי בסך 11 מיליארד דולר - שיא חדש - ו-10.5 מיליארד דולר בשנת הכספים 2008.

הרווחים הגבוהים של גולדמן, ליהמן ומורגן ייאלצו את כל בנקי ההשקעות לשלם בונוסים גבוהים יותר בשנה שבה כל אחד מהם (מלבד גולדמן) איבד יותר מ-20% משווי השוק שלו. כך אמר לבלומברג צ'רלס גייסט, מרצה למימון במנהטן קולג' בניו יורק.

"יהיה עליהם ליישר קו. אם בר סטרנס ומריל לינץ' ינסו לטעון כי אין להם כסף, הם ייאבדו את כל העובדים הטובים שלהם".

בשנת 2002, כשמדד 500 S&P נפל ב-23% ו-וורלדקום ואנרון פשטו את הרגל, ירד היקף הבונוסים בוול סטריט.

ג'ון תיין, המנכ"ל החדש של מריל לינץ', מתמודד כבר עם נושא הבונוסים, אף שיתחיל לכהן בתפקידו רק בחודש הבא. תיין אמר כי העובדים בעלי הביצועים הטובים ביותר יקבלו בונוסים, ואילו העובדים המעורבים בקריסת שוק הסאבפריים, שהובילה לכך שמריל לינץ' מחק 8.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי והדיח את המנכ"ל סטן אוניל, ייענשו.

בנקי השקעות משתמשים בדרך כלל במעט פחות מ-50% מההכנסות שלהם כדי לשלם הטבות ובונוסים. הבונוסים של סוף השנה מהווים בדרך כלל כ-60% מחבילות השכר של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully