וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תעניק ערבות של 4 מיליארד דולר לביטוח סיכוני מלחמה לחברות תעופה מישראל

הארץ

25.9.2001 / 7:25

מאת צבי זרחיה ושלומי שפר

ועדת הכספים אישרה פה אחד להעמיד ערבות מדינה של 4 מיליארד דולר לצורך ביטוח סיכוני מלחמה לחברות התעופה הישראליות; לדברי סגן ראש הממשלה ושר האוצר, סילבן שלום, מדובר בפתרון ביניים עד ששוק הביטוח האווירי בעולם יתייצב.

שלום החליט על הענקת הערבות בעקבות החלטת רשויות התעופה בעולם למנוע כניסת מטוסים, אם חברות הביטוח לא יסירו את המגבלות שהטילו. שלום אמר כי ללא ערבות זאת לא ניתן היה לאפשר טיסות של מטוסים ישראלים לבירות ברחבי העולם.

בעקבות כך פנה אתמול החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, לוועדת הכספים של הכנסת בבקשה לאשר את ערבות המדינה לענבל, חברה לביטוח בבעלות המדינה, כדי שזו תספק לחברות התעופה הישראליות את הכיסוי שהיה להן ערב פרוץ המשבר.

נוכח המצב הקשה שאליו נקלעו חברות התעופה עקב פיגועי הטרור בארה"ב, הודיעו חברות הביטוח בעולם על שינוי תעריפיהן לכלל התעופה האווירית לגבי שני סוגי כיסוי - ביטוח לגוף המטוס שעלה בחצי פרומיל וביטוח חבויות.

בביטוח החבויות, נערכה אבחנה בין כיסוי ביטוחי בגין נזקי מלחמה לנוסעים, לכיסוי ביטוחי בגין נזקי מלחמה לצד ג'. כלומר הנוסעים ימשיכו להיות מבוטחים, אך הביטוח לצד ג' עקב פעולת מלחמה, הוקטן לסכום של 50 מיליון דולר לאירוע ובסך הכל במצטבר לתקופת הביטוח.

ישיבת ועדת הכספים כונסה בדחיפות על ידי יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן, (יהדות התורה) לאחר שנודע כי החל מאמש חברות הביטוח בעולם ביטלו באורח חד צדדי את הכיסוי הביטוחי בנוגע לסיכוני מלחמה וטרור, עקב מתקפת הטרור בארה"ב. הוועדה התבקשה להעניק את האישור כדי לאפשר למטוסי אל על שיצאו מישראל אתמול לנחות בארה"ב.

מכיוון שחברות הביטוח בעולם הודיעו כי התקנות החדשות יכנסו לתוקף בתוך שבוע, לחברות הביטוח הישראליות לא נותר אלא לקבלן. בעקבות זאת הודיע שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר, כי אם לא תיפטר בעיית 50 מיליון הדולר, לא תותר כניסת מטוסים לארה"ב. מספר ממשלות בעולם וביניהן, ארה"ב, אוסטרליה, בריטניה וגרמניה ועוד יערבו אף הן לחברות התעופה בארצן, עקב מגבלת 50 מיליון הדולר.

חברות אל על, ארקיע, ישראייר ו-ק.א.ל פנו בבקשה להשלמת סכום כיסוי הביטוח בגין סיכוני מלחמה וטרור, בכדי לאפשר להן לעמוד בדרישות הצפויות של המדינות שמעליהן ואליהן הן טסות. כיסוי ביטוחי לסיכוני מלחמה לגוף מטוסים ניתן לחברות התעופה הישראליות במסגרת חוק מס רכוש. החוק קובע פיצוי בשיעור של 50% מהנזק למטוס שעיקר פעילותו בקווים בינלאומיים, עקב פעולות מלחמה נגד ישראל בלבד. הפיצוי נקבע לפי ערכי השוק של המטוסים, כשהחוק קובע פיצוי של 100% מהנזק למטוס שעיקר פעילותו בתוך ישראל, וגם לפי שווי השוק של המטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully