וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי כי"ל זינקו ב-58%

נתן שבע

20.11.2007 / 8:30

הרווחים הסתכמו ב-149.7 מיליון דולר. הביקושים לדשנים, בעיקר מהודו ומסין, הקפיצו את הכנסות החברה לשיא

מחירי האשלג והפוספטים המזנקים הקפיצו גם את רווחיה של כימיקלים לישראל, שבשליטת החברה לישראל של סמי ועידן עופר. רווחיה של החברה טיפסו לשיא של 149.7 מיליון דולר כאשר הכנסותיה חצו לראשונה את רף המיליארד דולר ל-1.04 מיליארד דולר - עלייה של 22%.

הביקושים החזקים בענף הדשנים, האשלג והפוספט, הם אלה שהובילו לזינוק במחירים בכל רחבי העולם ולשיפור המשמעותי בהכנסותיה של החברה. מנגד, ענף המוצרים התעשייתיים המשיך לסבול מחולשה כפי שהיה ברבעונים האחרונים. כמו כן, סבלה החברה מעלייה במחירי ההובלה ומהיחלשותו של הדולר. יחד עם זאת, למרות הגידול בהוצאות הרווח התפעולי של החברה זינק ב-44% ל-185.9 מיליון דולר ושיעורו מסך המכירות עלה ל-17.8% לעומת 16.5%. בשורה התחתונה עזרה לכי"ל גם ירידה בהוצאות המס שהובילה לקפיצה נוספת בתוצאות.

תוצאותיה של החברה עברו את תחזיותיהם כלל פיננסים בטוחה ואי.בי.אי. שהעריכו כי החברה תסיים את הרבעון ברווח של 136-138 מיליון דולר על הכנסות של 984 מיליון דולר עד 1.027 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של האנליסטים דיבר על 190 מיליון דולר, מעט יותר ממה שהתקבל בפועל.

את הביקושים הגבוהים למוצרי החברה המשיכו להנהיג הודו וסין - שינוי בטעמי האוכלסיה שם הצורכת יותר בשר (דגנים משמשים להאכלת בעלי חיים) והביקושים הגוברים לדלק הצמחי הם שגורמים לעליות במחירי הדשנים בעולם. המכירות לאסיה ולהודו קפצו ביותר מ-20%. מכירות הדשנים צמחו ב-35% ל-538 מיליון דולר, כאשר ברבעון המקביל רק החלו להתחדש מכירות האשלג לאחר שנחתם החוזה עם הסינים לגבי מכירות האשלג. ולכך נוסף כעת הזינוק במחירים וגידול משמעותי בהיקף המכירות בתחום עם מכירות של 1.4 מיליארד טון אשלג.

עוד צפויים שיאים

מחירי הדשנים בתוצאות כי"ל מתעדכנים למעשה בפיגור. ברבעונים הקרובים יבואו לידי ביטוי עליות מחירים נוספות בתחום, כך שגם ברבעונים הקרובים נמשיך לראות ככל הנראה תוצאות שיא של החברה.

במגזר המוצרים התעשייתיים נרשמה אמנם עלייה של כ-10% ל-226 מיליון דולר אך היא נבעה בעיקר בשל איחוד תוצאותיה של סופרסטה שנרכשה לפני כשנה. התוצאות המשיכו לסבול מחולשה בשל החולשה בענף האלקטרוניקה וירידה בביקושים למעכבי בעירה על בסיס ברום אותן משווקת החברה.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ב-108 מיליון דולר כאשר לחברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של 210 מיליון דולר. הדבר מאפשר לה לחלק דיווידנד של 104 מיליון דולר - שני שלישים מהיקף הרווח ברבעון.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה ברווח של 370 מיליון דולר על הכנסות של 2.9 מיליארד דולר, לעומת רווח של 283 מיליון דולר על הכנסות של 2.4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully