וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורכית תובעת ספק ציוד בריטי ב-14 מיליון שקל

הארץ

25.9.2001 / 9:14

החברה מציינת בכתב התביעה כי נגרמו לה נזקים רבים ונפגעו המוניטין שלה

מאת אסף ברגרפרוינד

חברת אורכית תקשורת הגישה שלשום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 14 מיליון שקל נגד חברת אסטק הבריטית (Standard Power Europe Astec), שסיפקה לאורכית ממירים להרכבה במוצריה. לטענת אורכית, התברר כי הממירים פגומים.

מכתב התביעה עולה כי ב-1995 נחתם חוזה עם חברת אסטק, ועל פיו התחייבה זו לספק ממירים לאורכית. עד 1998 רכשה אורכית מאסטק עשרות אלפי יחידות של ממירים ושילמה תמורתם 1.2 מיליון דולר. הממירים שולבו במוצרים שנמכרו על ידי אורכית ללקוחותיה. אורכית טוענת בכתב התביעה כי מאמצע 1998 החלו לקוחותיה להחזיר את הציוד שמכרה להם, בטענה כי לא ניתן להשתמש בו עקב בעיות טכניות. לאור התלונות, שלחה אורכית את הממירים לבדיקה טכנית באסטק, שהודתה כי קיימת בעיה טכנית בממירים, הנובעת בין היתר מנגד סדוק בממיר שנגרם בשל תכנון וייצור לקויים.

אורכית מציינת כי לקוחותיה עמדו על כך שהממירים הלקויים יוחלפו. ואולם, לדברי אורכית, אסטק סירבה להעמיד לרשות אורכית ממירים חלופיים בזמן סביר, דבר שחייב את אורכית להחליף את הממירים הפגומים בממירים תקינים על חשבונה.

אורכית מציינת כי אלמלא היתה מיישמת תוכנית מהירה להחלפת הממירים הפגומים, היא היתה מאבדת את לקוחותיה העיקריים ונחשפת לתביעות ענק.

אורכית מציינת עוד בכתב התביעה כי נגרמו לה נזקים רבים בגין רכישת הממירים החלופיים והקטנת היקפי ההזמנות מלקוחות עיקריים, ובגין הפגיעה במוניטין של החברה. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

אורכית נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 25.8 מיליון דולר. בששת החודשים הראשונים של 2001 הסתכמו מכירותיה ב-74.3 מיליון דולר, והפסדה - ב-17.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully