וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אוסטריה התעניין ברכישת לאומי - וחזר בו

הארץ

25.9.2001 / 9:08

עמית שרביט

נציגי בנק אוף אוסטריה גילו עניין ברכישת בנק לאומי לפני כשנה. נציגי הבנק נפגשו בשנה שעברה עם בכירים בחברת נכסים מ.י, האחראית על הפרטת הבנק, וגילו התעניינות רבה בתנאי המכרז להפרטה. עם זאת לאחר פריצת האינתיפאדה באוקטובר 2000 ולנוכח ההאטה בכלכלה העולמית - החליט הבנק שלא להתמודד במכרז.

מקורב לבנק אמר כי למרות העניין שגילה הבנק בהשקעות בישראל בכלל ובלאומי בפרט, הוחלט להקפיא או לדחות לעת עתה את פעילותו בישראל.

בנק אוף אוסטריה הוא הגדול במדינה. קבוצת בנק אוף אוסטריה דיווחה על היקף נכסים של 670 מיליארד יורו. בסוף 2001 יושלם המיזוג בין הקבוצה להיפוורסבנק (hypoveresbank) הגרמני. המיזוג ייצור את אחת הקבוצות הבנקאיות הגדולות באירופה. זרוע ההשקעות של הבנק, CAIB, מיוצגת בישראל על ידי קבוצת גאון אחזקות, שבבעלות בני גאון.

בנק לאומי מצוי זה יותר משנה בתהליך הפרטה, המנוהל על ידי מריל לינץ'. המדינה, שמחזיקה ב-42% ממניות הבנק, קיוותה לסיים את התהליך עד סוף 2001 . עם זאת נראה כי אין כיום מתעניינים פוטנציאליים, שעונים על הגדרותיה של חברת נכסים מ.י, והמעוניינים להשתתף בתהליך הפרטת הבנק. לפי ההגדרות, המשקיע אמור להיות גוף אסטרטגי בנקאי בינלאומי.

באחרונה התחילה מריל לינץ' לפנות גם לגופים פיננסים לא בנקאיים, ואולם בינתיים בלא הצלחה. נכסים מ.י שוקלת גם למכור את השליטה בבנק בבורסה, כפי שהציעה ועדת גל, שבחנה חלופות להפרטת לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully