וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירסט יוניון: הכנסות חברת צ'ק פוינט יירדו ב-13% ברבעון השלישי של 2001

הארץ

25.9.2001 / 9:42

מאת סופי שולמן

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט לאחר הערכות אופטימיות למדי לגבי הרבעונים הקרובים של צ'ק פוינט שסיפקו האנליסטים עד לפני שבועיים, הם הפכו עתה לפסימיים יותר בנוגע לעתידה של מפתחת הפיירוול הישראלית. סוף הרבעון השלישי מתקרב ומרבית האנליסטים מנסים להקדים תרופה למכה, מתוך החשש כי צ'ק פוינט תתקשה לעמוד בתחזיות המוקדמות.

הגדיל לעשות בנק ההשקעות דיין ראושר, שביום רביעי האחרון הוציא המלצת "קנייה חזקה" למניה עם מחיר יעד של 75 דולר, ואילו שלשום קיצץ לפתע את מחיר היעד ל-45 דולר. 1האנליסט סטיוון זיגמונד הוריד גם את התחזיות שלו לשנתיים הקרובות, אך בכל זאת החליט לדבוק בהמלצת "קנייה חזקה".

אתמול הוריד גם בנק ההשקעות HSBC את מחיר היעד של מניית צ'ק פוינט מ-55 דולר ל-45 דולר, וחתך את תחזיות הרווח למחצית השנייה של 2001

עם זאת, האנליסט וויל מנואל מדגיש כי על אף שבטווח הקרוב ייפגעו הכנסות החברה בשל המיתון שאליו נכנסת הכלכלה האמריקאית, בעתיד היא עשויה לחזור לצמיחה מהירה, מכיוון שהתקפת הטרור האחרונה המחישה את חשיבות ההגנה על רשתות מחשבים. הוא מציין לטובה בעיקר את הודעתו של הנשיא בוש על הקמת צוות מיוחד לאבטחת רשתות וירטואליות.

מי ששומר על פסימיות הוא בנק ההשקעות פירסט יוניון, שהעריך בסקירתו מאתמול כי הכנסותיה של צ'ק פוינט ברבעון השלישי של 2001 יהיו נמוכות מהכנסותיה ברבעון הקודם. הערכה זו מבוססת על בדיקת המפיצים של החברה בארה"ב ואירופה. בדיקת ערוצי השיווק מצביעה על ירידה צפויה של 12%-13% בהכנסות צ'ק פוינט ברבעון הנוכחי.

הפגיעה הניכרת ביותר היא בשוק האמריקאי, כשהשוק האירופי הפגין יציבות מסוימת. המכירות בארה"ב אחראיות כיום ל-47% מתוך הכנסות החברה, ואירופה מניבה 36% מההכנסות. המפיץ הגרמני אף ציין כי ברבעון הנוכחי עלו המכירות של פתרונות הפיירוול והרשתות הווירטואליות הפרטיות .(VPN)

עקב עדויות המפיצים, צופים בפירסט יוניון הכנסות של 124 מיליון דולר לצ'ק פוינט ברבעון השלישי ורווח של 27 סנט למניה. את הרבעון השני סיימה החברה עם הכנסות של 142 מיליון דולר ורווח של 33 סנט למניה. האנליסטים מורידים גם את התחזיות לרבעון הרביעי של השנה ול-2002, וזאת בשל החששות כי ההתאוששות תגיע רק במחצית השנייה של 2002.

בפירסט יוניון מציינים כי על אף הירידה בהכנסות לא מאבדת צ'ק פוינט נתח שוק למתחרותיה המרכזיות - סיסקו, נורטל ונטסקרין (NetScreen). עם זאת, המפיצים הדגישו כי סיסקו הגבירה באחרונה את התעניינותה בשוק הפיירוול וה-VPN. הענקית האמריקאית הורידה משמעותית את מחירי המוצרים שלה כדי להתחרות באופן יעיל יותר מול החברה הישראלית. בתגובה, נאלצה צ'ק פוינט להציע הנחה של %50 ללקוחותיה ברכישה חוזרת של המוצרים.

לעומת זאת, מדגישים האנליסטים את סדרת המוצרים החדשה של צ'ק פוינט הקרויים "next generation) "NG), שמכירותיהם אמורים לתרום לנתח משמעותי להכנסות החברה החל ברבעון הרביעי של 2001. ברבעון הנוכחי היו מכירות צ'ק פוינט NG נמוכות למדי בשל העדפת הלקוחות להמתין לחבילת השירותים המתלווה למוצר, וכן לשילובם בפלטפורמת האבטחה של נוקיה באוקטובר. מפיצי צ'ק פוינט העידו גם כי ארגונים מגלים התעניינות בפתרונות צ'ק פוינט עקב ההתקפה.

ביצועיה של מניית צ'ק פוינט תמכו בשבוע האחרון בהערכות הפסימיות, והיא צנחה ב-27% בשבוע המסחר האחרון. ביום ששי נחתה המניה בשפל של כמעט שנתיים, המשקף שווי של 6 מיליארד דולר לחברה. אתמול, עם ההתאוששות בשוק המניות וזינוק של 5% במדד נאסד"ק, רשמה גם מניית צ'ק פוינט עלייה של 7% למחיר של 25.7 דולר. מחיר זה עדיין נמוך ב-44% ממחיר היעד של מרבית האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully