וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלת הקסם הבאה: תקציבי הביטחון

הארץ

25.9.2001 / 11:49

אלביט קיבלה חוזה של 8 מ' ד'; מגל קיבלה הזמנה של 1.4 מ' ד'

מאת יורם גביזון

לא מעט זמן התנהל שוק ההון ללא מלת קסם ברורה. חברות פרמצבטיקה כמו טבע ותרו , שמניותיהן עלו לנוכח השוק היורד, היו אלטרנטיווה חלקית ויקרה לחברות האינטרנט, התקשורת האלחוטית רחבת הפס, הביוטכנולוגיה ושאר התחומים הלוהטים שהתחלפו בקצב מהיר בשנתיים האחרונות. התקפת הטרור על ארה"ב פתרה בדרך מצערת את השאלה מה יהיה התחום הבא שירכז עניין בשוק המוכה.

חברת אלביט מערכות (סימול נאסד"ק ESLT), שזכתה לסנטימנט חיובי בשוק המניות הרבה לפני הפיגועים, בזכות רמת הניהול שלה, קיבלה חוזה לפיתוח ואספקה של מערכת ממוחשבת לרישום ושליטה בכל נקודות הגבול של ישראל, בהיקף של 8 מיליון דולר. המערכת, שתוצב בכל נמלי התעופה ומעברי הים והיבשה לישראל, תתמוך בהליך הבידוק ותסייע בפיקוח על המעבר של כלי רכב וסחורות.

הפרויקט, שנקרא BCR 2000, יבוצע ב-18 החודשים הקרובים ויימסר למשטרת ישראל, שתתפעל אותו באחריותה המלאה. אלביט מערכות מעריכה שהפרויקט יהיה צעד בכיוון של הרחבת היישום של הניסיון שצברה בפרויקטים עתירי תוכנה לאינטגרציה של מערכות שליטה, בקרה ותקשורת עבור צבאות וחברות בתעשייה הביטחונית.

ידיעות על מגעים מחודשים עם כור

שמה של אלביט מערכות עלה באחרונה בנוגע לידיעות על חידוש המו"מ עם קונצרן כור על רכישת השליטה בחברת אלישרא, הכוללת, בנוסף לחברה האם, גם את תדיראן מערכות, תדיראן ספקטרלינק וחברת בי.וי.אר מערכות .

מכירתה של אלישרא, שמנוהלת על ידי אבנר רז והוערכה בתחילת 2001 בשווי של 300 מיליון דולר, היתה משפרת את נזילותה של כור, ואולם נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אמר אתמול כי רכישתה של אלישרא אינה עומדת כרגע על הפרק.

אלביט מערכות זכתה באוגוסט בחוזה לאספקת מערכות מוטסות ושירותי תמיכה לוגיסטית למטוסי ALX של חיל האוויר הברזילי, כקבלנית משנה של יצרנית המטוסים הברזילית אמבראייר. העסקה נוגעת ל-76 מטוסים, עם אופציה ל-23 מטוסים נוספים, ואלביט מערכות תספק במסגרתה את מערכות הניווט, הניהול והכינון של סוגי חימוש שונים וניהול מערכות בתא טייס מתקדם. כחלק מהעסקה תספק אלביט מערכות מאמנים קרקעיים, שירותי תחזוקה ותמיכה לוגיסטית ועמדות לתחקור טיסות, ורכישת אלישרא עשויה להשיק לפעילותה בתחום זה.

אלביט מערכות הרוויחה 21.8 מיליון דולר במחזור של 351 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2001. ההון העצמי של החברה מסתכם ב-357 מיליון דולר ומממן 43% מהמאזן, ושווי השוק שלה 618 מיליון דולר.

יחס אוהד

מגל היא אחת הנציגות המובהקות של החברות במגזר הבטחוני שזוכות ליחס אוהד בשוק בעקבות הפיגועים. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות אבטחה ממוחשבת, לאיתור וזיהוי חדירות לא מורשות בגבולות, שדות תעופה ותחנות כוח. לאחר שמנייתה עלתה ב-85% בשבועיים האחרונים, מגבה החברה את העלייה החדה בהזמנות חדשות.

מגל (סימול נאסד"ק MAGS) קיבלה הזמנה ממשרד הביטחון לביצוע עבודות שיקום של מערכת ההתרעה האלקטרונית ברצועת עזה, בהיקף של 1.4 מיליון דולר, בהמשך להזמנה שקיבלה במארס.

הפרויקט כולל שיקום של המערכת הקיימת, מסוג DTR - 2000, שהיא מערכת תיל מתוח, והוא אמור להסתיים עד סוף 2001. ההכנסות מהפרויקט צפויות לבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של מגל לרבעון הרביעי. מערכת זו, שנחשבת כבעלת רמת גילוי גבוהה ורמת התראות שווא נמוכה, מותקנת לאורך יותר מ-4,800 ק"מ במתקנים רגישים ברחבי העולם.

מגל הרוויחה 877 אלף דולר במחזור של 10.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2001 , בהשוואה לרווח של 920 אלף דולר במחזור של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2000. מניית החברה נסחרת לאחר העליות בשווי שוק של 71 מיליון דולר, המגלם מכפיל רווח של 23.

חברת בי.וי.אר מערכות, מקבוצת אלישרא, אינה יכולה לדווח בינתיים על רווחים, אך שיעור הצמיחה שלה ברבעון השלישי מבסס את הערכותיו של מנכ"ל החברה, יואל קציר, שהחברה תגיע לרווח ברבעון הרביעי של 2001 או ברבעון הראשון של 2002.

גם בי.וי.אר צופה גידול

בי.וי.אר, שמתמחה בפיתוח וייצור סימולטורים ומערכות לאימון, תחקור והדרכה של קרבות אוויר, ים ויבשה, מסרה אתמול כי היא צופה שמכירותיה ברבעון השלישי יסתכמו ב-10 מיליון דולר - גידול של כ-50% לעומת הרבעון המקביל ב-2000. החברה תדווח על תוצאות הרבעון השלישי בנובמבר.

לדברי קציר, תוצאות הרבעון השלישי מעידות שהחברה מתקדמת במימוש מדיניות הצמיחה שלה ותעמוד ביעד מכירות של 40 מיליון דולר ב-2001. קציר העריך שהניסיון והמוניטין העולמי שצברה בי.וי.אר בניווט מתקדם, תקשורת נתונים ומערכות זמן אמת, מגדילים את סיכוייה ליהנות מהגידול הצפוי בתחום הסימולטורים הצבאיים, ובמיוחד בתחום המאמנים.

מניית בי.וי.אר מערכות עלתה ממחיר של 3 דולרים לפני הפיגוע ל-3.5 דולרים כמה ימים אחריו, אך ירדה בחוזקה בשבוע האחרון, למחיר של 2 דולרים, המגלם שווי שוק של 21.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully