וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ליברמן יפצה את משפחת הילד שהיכה

הארץ

25.9.2001 / 13:16

ליברמן הורשע בתקיפת ילד; לפי עסקת הטיעון ישלם קנס, יפצה את הילד שהוכה ויתחייב להימנע ממעשים דומים בעתיד

מאת משה ריינפלד

בית משפט השלום בירושלים קיבל היום (שלישי) את עסקת הטיעון בעניינו של שר התשתיות אביגדור ליברמן. ליברמן הודה אתמול בבית משפט בתקיפת הילד. השופטים נמנעו מהטלת עונשי מאסר או מאסר על תנאי. הם הסתפקו בקנס בגובה 7,500 שקל, וחייבו את ליברמן לפצות את הילד ב-10,000 שקלים, ולחתום על התחייבות שיימנע ממעשים כאלה בעתיד.

האירוע שעליו הועמד ליברמן לדין היה בדצמבר 1999 בהתנחלות נוקדים, שבה הוא מתגורר. בנו, בן 12, סיפר לו כי שלושה ילדים היכו אותו. ליברמן איתר את אחד הילדים בתוך קרוואן והיכה אותו בפניו. לאחר שהילד נפל ונחבל, אחז ליברמן בצווארון חולצתו ובזרועו, לקח אותו ברכבו אל בית הוריו בתקוע כדי להתלונן על שהיכה את בנו, ואיים עליו כי יתקוף אותו שוב אם יחזור לנוקדים.

התובעת אמרה כי עבירות אלימות, ובייחוד תקיפת קטינים, נחשבות בעיני פרקליטות המדינה לעבירות המצדיקות עונש חמור. עם זאת ציינה, כי במקרה של ליברמן מדובר בהתנהגות שאינה אופיינית, ובתגובה לא מתוכננת של אב המגיב על פגיעה בבנו. התובעת הוסיפה, כי מעשיו של ליברמן לא היו מוצדקים, ודחתה את הטענה כי זהו אירוע מינורי ברמה של סכסוך בין שכנים, שאין להטריד בו את בית המשפט.

נציגת הפרקליטות אמרה כי להודאתו של ליברמן יש חשיבות בפני עצמה, וכך גם להרשעה שבאה בעקבותיה, במיוחד לנוכח העובדה שהוא איש ציבור ועלול להיפגע מכך. היא הבהירה, כי עסקת הטיעון שהושגה עם ליברמן אינה חריגה, ותיקים אחרים מסוג זה מסתיימים באופן דומה. לדבריה, השיקולים להסכמתה לעסקת הטיעון היו מניעת הצורך מילדים צעירים להעיד בבית המשפט, וכן בקשת משפחתו של הילד, שלא למצות את הדין עם ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully