וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי רשמה עלייה של 42% ברווח במחצית הראשונה; צופה לעמוד בתחזית צמיחה של 35% בשנה כולה

עפרה שלו

25.9.2001 / 16:57

ענקית המדיה האמריקאית-צרפתית הודיעה גם על מכירת חלקה ב-BskyB לדויטשה בנק תמורת 3.9 מיליארד דולר; ויוונדי תרוויח מהמכירה כ-2.4 מיליארד דולר

ענקית המדיה האמריקאית-צרפתית ויוונדי (סימול V) רשמה עלייה של 42% ב-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) במחצית הראשונה של השנה, ואמרה כי תעמוד בתחזיות לצמיחה של 35% ב-EBITDA בשנה כולה.

ויוונדי רשמה עלייה של 65% ברווח התפעולי ל-1.73 מיליארד דולר. הרווח לפני מס ולפני פריטים חד פעמיים עלה ב-51% ל-1.3 מיליארד דולר.

בנפרד הודיעה היום החברה כי תמכור את חלקה ב-BSkyB (בריטיש סקאיי ברודקאסטינג) לדויטשה בנק תמורת 3.9 מיליארד דולר. ז'אן מארי מסייה, מנכ"ל ויוונדי, אמר כי החברה תרשום רווח של 2.38 מיליארד דולר ממכירת הנתח של 22.24%.

האיחוד האירופי דרש מויוונדי למכור את חלקה ב-BSkyB כדי לזכות באישור לרכישה של סיגרם תמורת 30 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווחים מהמכירה ישמשו לצמצום החוב של ויוונדי ולמימון רכישה חוזרת של מניות.

ויוונדי גילתה חסינות רבה יותר מרוב יריבותיה. ההאטה בהשקעות בפרסום כירסמה בהכנסות חברות המדיה, ופיגוע הטרור בארה"ב היווה עבור רבות מהן את הקש ששבר את גב הגמל. כשליש מהכנסות פעילות המדיה והתקשורת של ויוונדי מגיע מסרטים וממוסיקה.

אתמול לאחר סגירת המסחר אמרה AOL (סימול AOL) כי תחמיץ את תחזיות הרווח לשנת 2001, עקב ההאטה בשוק הפרסום, שהחריפה מאז אירועי הטרור של ה-11 בספטמבר. החברה צופה עתה צמיחה של כ-20% ב-EBITDA וצמיחה של 5%-7% בהכנסות.

AOL מסרה כי תוצאותיה הכספיות נפגעו מההאטה המתמשכת בשוק הפרסום, כמו גם מהעליות הגבוהות הקשורות בסיקור החדשותי של אירועי ה-11 בספטמבר ע"י רשתות המדיה שלה, בהן CNN וטיים. החברה מסרה כי טרם הפיגוע הקטלני לא נרשם שיפור בשוק הפרסום.

היום אמרה חברת התקליטים EMI כי תרשום ירידה בהכנסות וברווח ב-2001 בשל האטה חדה בשוק המוסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully