וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים גייר רוצה להציף ערך: פעילות הרכיבים של IES תעבור לשלד הבורסאי דירקט קפיטל

שלומי גולובינסקי

25.9.2001 / 17:27

IES תחזיק בלמעלה מ-90% ממניות דירקט קפיטל ותהנה מההפסדים הצבורים שבו; מתכננת לבצע גיוס הון פרטי בדירקט

איש העסקים חיים גייר ממשיך בפעילויות רה ארגון מסיוויות בחברת IES עליה השתלט לפני כחצי שנה. גייר מתכנן להעביר את פעילות הרכיבים של החברה, שמתבצעת בחברה הבת IES סוכנויות אלקטרוניקה, לתוך השלד הבורסאי דירקט קפיטל, שהמסחר במניותיו הופסק לאחר שהחברה נקלעה לקשיים כלכליים. דירקט הפסיקה לפרסם את דו"חותיה הכספיים ברבעון השלישי של השנה, ורואי החשבון של החברה התפטרו לאחר שגילו קשיים בבקרה על הכספים בחברה.

בכוונת IES להעביר את הפעילות בתמורה להקצאת מניות שתקנה לה החזקה של למעלה מ-90% ממניות דירקט קפיטל, שכיום נשלטת על ידי גיי סלומונט. לאחר שתושלם ההקצאה, בכוונת IES לבצע הנפקה פרטית לשני משקיעים, שתדלל את מניות בעלת השליטה לפחות מ-90%, מה שיאפשר את חידוש המסחר במניות החברה.

היתרון במהלך עבור IES ברור. החברה מקבלת שליטה בחברה ציבורית, ובנוסף יכולה ליהנות מצבר ההפסדים הגדול של דירקט קפיטל שנאמד בכ-30 מיליון שקל. צבר ההפסדים הגדול יפתור את IES סוכנויות מנטל המס, ויהפוך את הרווחים השנתיים שלה לפני מס, כ-2.5 מיליון דולר לשנה - לרווחים נטו. בנוסף, תאפשר ההחזקה בחברה הציבורית ל-IES סוכנויות לבצע רכישות באמצעות תשלום במניות במקום במזומן.

ב-IES מתלים את השלמת העסקה בביצוע הסדר נושים בחברה, ובחידוש המסחר בניירות הערך של החברה בבורסה של תל אביב.

IES סוכנויות מחזיקה גם בנתח של 20% ממניות סמיקום , שסיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 810 אלף שקל במחזור של 18 מיליון שקל. סמיקום (עוסקת בעיקר ביבוא ובשיווק של רכיבים אלקטרוניים, מצברים, סוללות תעשייתיות וציוד היקפי לתקשורת סלולרית. החברה קשורה בהסכמי הפצה עם ספקים ברחבי העולם (חלקם בלעדיים), אשר הרכישות מהם מהוות למעלה מ-95% מסך רכישות החברה.

IES רכשה את מניותיה בסמיקום מידי אומגה ניו פרטנס, החברה האם שלה, הנשלטת על ידי חיים גייר, בתמורה לכ-10 מיליון שקל במזומן. העסקה עוררה בשעתו רעש בשל החשד שגייר מנסה להעביר את קופת המזומנים הגדולה של IES לתוך אומגה הנשלטת על ידו.

בעלי המניות של IES יכולים להתנחם בתוצאות כספיות משופרות יחסית של סמיקום, דווקא בתקופה קשה זו, ומהערכות כי התוצאות ברבעון השלישי של השנה עומדות להיות טובות מהתוצאות ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully