וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אודיגו קיבלה הודעה מראש על הפיגוע בניו יורק

הארץ

25.9.2001 / 19:03

2 מעובדי החברה, המפתחת תוכנת מסרים מיידיים, קיבלו שעתיים לפני הפיגוע במגדלי התאומים הודעה לפיה פיגוע כזה יתרחש בקרוב

מאת יובל דרור

חוקרי האף-בי-איי ואנשי כוחות הביטחון הישראלים קיבלו מחברת אודיגו הישראלית, המפתחת תוכנה להעברת מסרים מיידיים, פרטים של משתמש שהעביר לשניים מעובדי החברה הודעה על הפיגועים במגדלי התאומים, שעתיים לפני שהתרחשו בפועל. פרטים אלו כוללים את כתובת ה-IP של המשתמש, פרטיהם של אנשים נוספים שהיו עמו בקשר, וכן הודעות שהעביר למשתמשים אחרים ונשמרו בשרתי החברה.

תוכנת המסרים המיידיים של אודיגו מאפשרת העברת מסרים בין משתמשי התוכנה. בניגוד לתוכנות דוגמת ICQ, מאפשרת תוכנת אודיגו להעביר מסרים גם למשתמשים שאינם נמצאים ברשימת "החברים" של משתמש מסוים, ובכך להעביר מסרים למשתמשים אקראיים המחוברים במקביל לשולח ההודעה.

לדברי מנכ"ל אודיגו, מיכה מקובר, שניים מעובדי החברה, האחד בישראל והשני בארה"ב, קיבלו שעתיים לפני הפיגועים במגדלי התאומים הודעה ממשתמש אותו הם אינם מכירים, שקבע שבעוד זמן קצר ייפגעו המגדלים. "אנחנו מקבלים הרבה מאוד הודעות כאלה של אנשים שרוצים בתשומת לב", אמר מקובר. לדבריו, דקות אחדות לאחר הפיצוצים סיפרו לו העובדים על תוכן ההודעה. "תוך שעה היינו בקשר עם כוחות הביטחון הישראליים, שיצרו קשר גם עם האף-בי-איי".

מקובר הסביר שלחברה מידע רב על משתמשיה, שבמקרים רגילים נשמרים בחברה כדי להגן על פרטיות המשתמשים. אולם במקרה זה, העבירה החברה ביוזמתה לחוקרי האף-בי-איי מידע על כתובת ה-IP של המשתמש ששלח את ההודעה. באמצעות כתובת זו, יכולים החוקרים לאתר את ספקית האינטרנט של המשתמש, וזו יכולה לאתר את פרטיו המזהים של המשתמש שעשה בכתובת זו שימוש בעת שליחת ההודעה.

בנוסף, העבירה החברה מידע על המשתמשים איתם היה שולח ההודעה בקשר.החברה גם העבירה את תוכן ההודעות שהעביר השולח למשתמשים אחרים בשעה שאלו לא היו מחוברים לאינטרנט. לדברי מקובר, הודעות מסוג זה, נאגרות בשרתי החברה ולכן יש לה גישה אליהן, זאת בניגוד להודעות שנשלחות כאשר שני המשתמשים מחוברים במקביל לאינטרנט שכן אלו אינן עוברות דרך שרתי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully