וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AMD מקצצת 15% מכוח האדם; תסגור שני מפעלי שבבים

דפנה מאור

25.9.2001 / 20:59

הקיצוצים יקיפו 2,300 משרות; המפעלים שייסגרו נמצאים בטקסס; AMD תרשום הפרשה של עד 110 מ' ד'

יצרנית השבבים האמריקאית AMD (סימול AMD) הודיעה היום כי בכוונתה לקצץ 15% מכוח האדם שלה, ולסגור שני מפעלים לייצור שבבים. היקף הקיצוץ יגיע ל-2,300 משרות. המפעלים שייסגרו הם Fab 14 ו-Fab 15 בטקסס. כמו כן תקצץ החברה בכוח האדם שלה במלזיה.

כתוצאה מהקיצוצים תרשום AMD הפרשה של 80-110 מיליון דולר ברבעון השלישי. היא צופה כי הקיצוצים יביאו לחיסכון של 125 מיליון דולר בשנה.

המשבר העובר על תעשיית המוליכים למחצה מסתמן כאחד הגרועים בתולדותיה. לאחר שנת שיא של מכירות ב-2000, פגעו ההאטה העולמית והירידה בביקוש למחשבים אישיים ומוצרי אלקטרוניקה ביצרניות המוליכים למחצה מכל רוחב הענף.

איגוד ציוד המוליכים למחצה של יפאן דיווח היום כי ביולי נרשמה נפילה של 51% במכירות של ציוד המשמש בייצור שבבים בעולם. ירידה זו משקפת את הנפילה בפעילות יצרניות השבבים.

כמו כן פירסמה היום טייוואן סמיקונדקטור (TSMC), יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה ביותר בעולם, שרווחיה השנתיים לא יעמדו בתחזיות בשל ירידה במכירות. החברה לא פירטה בכמה תיפול מהתחזיות הקודמות, שצפו רווח של 743 מיליון דולר.

ענף השבבים אומנם היה צפוי להתאושש, לפי התבנית המחזורית ההיסטורית המוכרת, אולם עתה אומרים כלכלנים כי בעקבות ההתקפה על ארה"ב תידחה התאוששותו של הענף. ממשלת דרום קוריאה, מיצרניות שבבי הזיכרון הגדולות בעולם, הודיעה ביום שני כי ההתאוששות נדחתה ככל הנראה לשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully