וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קומטאץ': פשיטת הרגל של אקסודוס לא צפויה לשנות את התחזיות שלנו לרבעונים הקרובים

גיא ימין

25.9.2001 / 21:34

עד כה תרמה אקסודוס עשרות אלפי דולרים בודדים להכנסות קומטאץ'; מחר תחל קומטאץ' לספק שירותי אירוח גם למערכות גיבוי

רק בסוף חודש יולי הודיעה קומטאץ' על הרחבת שיתוף הפעולה עם חברת אקסודוס (סימול EXDS), במסגרתו היתה אמורה אקסודוס להפיץ שירותי אירוח לשרת הדואר של קומטאץ'.

עוד לא עברו חודשיים, ולקומטאץ' מסתבר שהשותף לא קיים יותר בצורתו המוכרת. היום פירסם ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח לפיו מתכננת אקסודוס (סימול EXDS) להגיש בקשה לפשיטת רגל (chapter 11), מה שעשוי לחתום את הגולל על חברת האאוטסורסינג שאיבדה עשרות אחוזים מערכה בשיא.

כשפירסמה אז קומטאץ' את הידיעה על העמקת הקשר, אמרה כי אקסודוס כבר החלה לייצר עבורה הכנסות, אך לא סיפקה מספרים. היום אומר מנכ"ל קומטאץ', גדעון מנטל, כי עד כה הסתכמו המכירות הנובעות מאקסודוס בכמה עשרות אלפי דולרים בלבד, וכי לא ברור בשלב זה כיצד ישפיע המצב באקסודוס על קומטאץ' עצמה.

"לא היו לנו תחזיות לרבעונים הקרובים לגבי ההכנסות מאקסודוס כי המצב הכלכלי הנוכחי לא מאפשר זאת", אומר מנטל. "בטווח הקצר של עד סוף השנה, לא צפויה פשיטת הרגל של החברה לשנות את ההערכות שלנו. בשלב זה, בכל מקרה, עוד לא ידוע לנו היכן נעצרו ההסכמים שחתמה אקסודוס, וכמובן שאם נעצרו אצלה, אנו לא נראה מכך הכנסות".

לא מצפים למחיקות בגלל אקסודוס

מנטל אינו צופה מחיקות כלשהן בשל מצבה של אקסודוס, בשל רמת ההכנסות הזניחה שסיפקה עד כה, ומוסיף כי גם אם החדשות הן מאכזבות עבור קומטאץ', הן נלקחו בחשבון, במידה כזו או אחרת:

"ההנחות שלנו לגבי 2002 היו כי רק 50% מהמפיצים שלנו ישרדו. המצב הוא כל כך בעייתי, שהיינו חייבים להניח שלא כולם יצליחו. במובן מסוים אפשר להגיד שאנחנו שמחים שהנפילה של אקסודוס קרתה עכשיו, ולא עוד מספר חודשים כשייתכן והיו בצינור מאות לקוחות פוטנציאליים".

בקומטאץ' כבר הבינו לפני כעשרה ימים מה קורה באקסודוס, או כפי שמגדיר זאת מנטל: "זה לא נפל עלינו כרעם ביום בהיר". פרק זמן זה איפשר לקומטאץ' להבין כי החברה עומדת לפשוט את הרגל, אך מנטל אינו שולל את האפשרות שאין זה סוף הקשר עם אקסודוס. "מישהו יקנה את אקסודוס, ככל הנראה, וכל עוד אנחנו לא יודעים מי בעל הבית החדש אנחנו יכולים לקוות כי שיתוף הפעולה יימשך".

קומטאץ' יכולה להתנחם בעובדה שאקסודוס אינה המפיצה היחידה שלה. החברה משתפת פעולה מזה חמישה חודשים עם מפיצה אמריקאית בשם Jamcracker, ומתכננת שיתופי פעולה עם מפיצים נוספים בעתיד.

מנטל אינו מסיק מנפילתה של אקסודוס מסקנות לגבי קומטאץ' עצמה, על אף שהחברה פיטרה קרוב ל-80% מ-500 עובדיה מאז תחילת השנה. "אני בפירוש שלם עם הכיוון הטכנולוגי שלקחנו, ואנחנו גם מרחיבים את הפעילות של שרתי הדואר גם לתחומי outsourcing אחרים". בקומטאץ' מעריכים כי דווקא הקשיים הכלכליים ייאלצו חברות לפנות לשירותי outsourcing על מנת לחסוך בעלויות, וכי הפיגועים בארצות הברית עשויים להוכיח את חשיבותה של מערכת מבוזרת חיצונית לארגון.

"אנחנו מתכוונים לצאת מחר עם מוצר חדש שיספק לארגונים שירותי אירוח למערכות הגיבוי (back up). בארגונים קטנים ובינוניים מערכות הגיבוי נמצאות פיסית יחד עם יתר החומרה, כך שבמקרה של נזק רציני, יינזק גם הגיבוי. המוצר שלנו מהווה מעין פוליסת ביטוח, שתבטיח כי הנתונים של הארגון לא יאבדו", אומר מנטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully