וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת Excite@Home מפטרת 500 עובדים - רבע מכוח האדם

הארץ

25.9.2001 / 22:05

ירידה תלולה בהכנסות ממודעות והצטרפות איטית של לקוחות חדשים הביאו את החברה למשבר קשה

מאת יובל דרור

חברת Excite@Home המפעילה את פורטל האינטרנט Excite.com ומספקת שירותי חיבוריות בפס רחב, הודיעה היום (שלישי) על פיטורי 500 עובדים או 25% מכוח האדם של החברה, במסגרת החלטתה לסגור את חברת הבת MatchLogic שהיתה הזרוע השיווקית של החברה והאחראית על מכירת הפרסומות באתריה.

בסוף אוגוסט פרסמה פירמת ראיית החשבון של החברה, ארסנט אנד יאנג (שפוטרה שלושה ימים אחר כך), עדכון לדו"ח הרבעוני של החברה. בעדכון נכתב כי קיימת סכנה מוחשית לקיומה של החברה, למרות שהיא הצליחה לגייס 185 מיליון דולר לפני כשלושה חודשים. ואכן, ירידה תלולה בהכנסות ממודעות והצטרפות איטית של לקוחות חדשים לשירות הפס הרחב שלה, הביאה את החברה לידי למשבר פיננסי קשה שחייב אותה לסגור את רוב אתרי האינטרנט האירופאים שהקימה בהשקעה של מיליוני דולרים.

ברבעון האחרון הפסידה Excite@Home כ-65 מיליון דולר, או 16 סנט למניה, כשהיא מדווחת על ירידה של 7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2000, לכדי 138.6 מיליון דולר. גם מניית החברה רשמה ירידות חדות. אם בינואר 2000 היא נסחרה במחיר של למעלה מ-40 דולר למניה, הרי שבינואר 2001 נסחרה במחיר של כ-5 דולר למניה.

באמצע מאי 2001 הדרדרה אל מתחת לגבול 5 דולר למניה ובימים האחרונים התרסקה המניה וכיום היא נסחרת במחיר של כ-30 סנט למניה, המעניק לחברה שווי של כ-125 מיליון דולר בלבד. פאטי הארט, מנכ"לית החברה שהתמנתה לתפקיד לפני חמישה חודשים, הסבירה את מהלך סגירת MatchLogic בכך שהחברה סוגרת את כל החטיבות שאינן מכניסות כסף לחברה ושאינן תורמות לכיוונים האסטרטגיים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully