וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסם ספגה ביקורת לא מוצדקת"

רוני לינדר-גנץ

25.11.2007 / 8:20

המנכ"ל גזי קפלן מסכם את הימים שעברו עליו לאחר שהתברר כי שרשראות שצורפו למוצרי החברה מכילות עופרת ברמה גבוהה

"במבט לאחור, הביקורת הבלתי מוצדקת והמוגזמת שספגנו מצביעה על כך שהרצון שלנו לפעול באחריות ובאופן ענייני תוך דאגה אמיתית לבריאות הציבור לא הוכיח את עצמו" - כך מודה מנכ"ל ם, גזי קפלן.

בעקבות פנייתה של אם שבתה פיתחה תגובה אלרגית לשרשרת שצורפה למארז של אסם התברר כי רמת העופרת בשרשרת גבוהה פי שלושה עד ארבעה מהמותר בתקן הצעצועים. ביום חמישי פורסמה מודעת אזהרה, ובהוראת הממונה על התקינה בתמ"ת נאספו מהמדפים המארזים.

לכך קדמו כמה ימים שבהם אסם ידעה על החריגות אך הסתמכה על חוות דעת משפטית שלפיה שרשראות אינן נחשבות צעצוע, ולכן תקן הצעצועים לא חל עליהן, וכן על חוות דעת של טוקסיקולוגים שקבעו כי אין סכנה לבריאות הציבור.

הממונה על התקינה במשרד התמ"ת, גרישה דייטש, אומר: "הטענה המשפטית של אסם הכניסה אותנו לבעיה מסוימת. רק לאחר כמה ימים השתכנעתי סופית שמדובר בצעצוע, מה גם שעל גבי האריזה עצמה מצוין שמדובר בצעצוע המיועד לילדים מגיל שש".

מקורות בענף הקמעונאות מסבירים שהפגיעה הכספית לאסם אינה משמעותית, כי אף שהמארזים פורקו, המוצרים (במבה, ביסלי ודובונים) ממשיכים להימכר.

לדברי קפלן, "לאורך כל הפרשה אסם פעלה תוך אחריות מלאה כלפי בריאות הציבור ותוך שיקול דעת ענייני שמנחה את פעולתה יותר מכל היבט אחר, כשלנגד עיניה לא עמד כל שיקול כספי, שכן המוצרים כולם תקינים, והתקלה אינה מתייחסת אליהם, אלא לתכשיט בלבד. אסם, שיזמה את הפניה לבדיקה, תיאמה במהלך כל השבוע את כל פעילותה עם רשויות התקינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully