וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פז נקנסה ברבע מיליון שקל בגין דליפת דלק למי תהום

הארץ

26.9.2001 / 8:38

כך נקבע בבית משפט השלום במסגרת עסקת טיעון, בעקבות תביעה שהגיש המשרד לאיכות הסביבה

מאת אבי שמול

חברת הדלק פז תשלם קנס כספי בסך 250 אלף שקל, עקב סיכון מי תהום כתוצאה מדליפת דלק שנגרמה בתחנת דלק בבנימינה - כך נקבע בבית המשפט השלום בחדרה במסגרת עסקת טיעון, בעקבות תביעה שהגיש המשרד לאיכות הסביבה; נציגת המשרד בבית המשפט אמרה כי ההחלטה על העסקה התקבלה מאחר שלחברה אין הרשעות קודמות, ומאחר שנלקחה בחשבון העובדה שזהו מקרה תקדימי.

"פסיקת בית המשפט מעודדת, ומלמדת על מגמה מבורכת במערכת המשפט, בכל הנוגע להבנת המשמעות הלאומית הרחבה של הפגיעה באיכות הסביבה", אמר אתמול השר לאיכות הסביבה, צחי הנגבי, בתגובה לפסיקה. "אני פועל להגביר את האכיפה בכל תחנות הדלק בישראל, כדי להפסיק את תופעת זיהום הקרקע ומי התיהום עקב דליפת דלק".

בכתב התביעה נטען, כי לאחר שנתגלה הזיהום נערכו בדיקות של מי בארות באזור, אך בהן לא נמצא זיהום. חברת פז הודתה בכל העובדות, ואמרה כי היא משקיעה הון עתק בשמירה על הסביבה.

"הנאשמת אינה מקלה ראש במהותם של הדברים", אמר הסניגור. "הנאשמת התקשרה עם חברה זרה בעלת המיומנויות הנדרשות לביצוע פעולות השיקום; עבודות שיקום בסדר גודל דומה שבוצעו בארה"ב, נמשכו 10-7 שנים. חברת פז התחייבה לעשות כל הניתן לשיקום פני הקרקע, בדרך המהירה ביותר".

סכום הקנס שתשלם פז יועבר לקרן לשמירת הנקיון. הסכום המירבי הוא 268 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully