וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

30.11.2007 / 0:12

מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% ומדד דאו ג’ונס הוסיף אף הוא 0.2%. התוצר המקומי הגולמי בארה"ב צמח בקצב שנתי של 4.9%

לאחר יומיים של ראלי בשוק המניות האמריקאי עצרו המשקיעים את שטף הקניות ומדדי המניות התקשו להתרומם, כשברקע חזר הנפט הגולמי להתחזק אחרי יומיים של נפילות. נתוני מאקרו מעורבים ותוצאות מאכזבות של סירס ציננו גם הם את ההתלהבות בשוק, אולם בתום יום מסחר מעורב חתמו מדדי המניות את המסחר בעליות קלות.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% ל-2,668 נקודות, מדד דאו ג’ונס הוסיף 0.2% ל-13,311 נקודות, ומדד S&P 500 התחזק ב-0.1% ל-1,469 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.085% ל-3.94%.

בגזרת המקרו נחשפו כמה נתונים ובראשם נתון מעודכן על הצמיחה הכלכלית בארה"ב ברבעון השלישי של השנה. התוצר המקומי הגולמי צמח בקצב שנתי של 4.9% ברבעון השלישי, וזאת לעומת נתונים מוקדמים יותר שהצביעו על צמיחה של 3.9% בלבד. בוול סטריט צפו בממוצע צמיחה דומה של 4.8%.

מנגד הגיע נתון שלילי משוק העבודה. מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה זינק בשבוע שעבר במפתיע ב-22 אלף ל-352 אלף תביעות וזאת ללא גורמים מהותיים שהיו עשויים להשפיע על שוק העבודה. האנליסטים צפו בממוצע יציבות במספר תביעות האבטלה החדשות.

חדשות רעות הגיעו גם משוק הדיור, אשר ממשיך להיחלש. נתונים מעודכנים הראו כי בספטמבר צנח קצב מכירות הבתים החדשים בארה"ב לשפל של כ-12 שנים - 716 אלף יחידות דיור בשנה. נתוני אוקטובר שפורסמו גם כן הראו עלייה קלה לקצב של שנתי של 728 אלף יחידות דיור.

שלוש שעות לאחר הסגירה יישא יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, נאום בנושא כלכלה לאומית ואזורית בעיר שארלוט.

התחזקות מחודשת במחיר הנפט הגולמי הקשתה במהלך היום על המשך העליות במדדי המניות, אולם גם חיזקה את מניות הנפט ושירותי הנפט, אשר עלו ב-0.7% וב-1.7%, בהתאמה. מחיר הנפט עלה ב-39 סנט סנט ל-91.01 דולר לחבית, לאחר שזינק במהלך המסחר ב-4 דולרים בתגובה לפיצוץ בצינור נפט המוביל נפט מקנדה לאזור המערב התיכון בארה"ב. אתמול השלים הנפט מימוש תלת-יומי של 7.7% משיאו הטרי.

הבורסות בניו יורק השלימו אתמול את הראלי הדו-יומי החזק ביותר בחמש השנים האחרונות, שמסמל אולי את סיומו של גל הנפילות האחרון. לאחר שהשלים נפילה של 9.2% מאז סוף אוקטובר, זינק מדד S&P 500 ב-4.4% ביומיים האחרונים והוא משקף כעת תשואה של 3.5% מתחילת 2007.

דברים שאמר אתמול סגן יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, דונלד קוהן, חיזקו את ההערכות בשוק בנוגע להורדת ריבית נוספת בעוד שבועיים ושלחו את המשקיעים להסתער מחדש על שוק המניות. קוהן אמר כי המערבולת בשוק עשויה להביא להפחתת האשראי למגזר העסקי והפרטי. "היקף ההחמרה שקרתה בשבועות האחרונים היא לא משהו שציפיתי לו באופן אישי", הוא הוסיף.

הברוקר המקוון, אי-טרייד דיווח כי יזכה להזרמת הון בהיקף של 2.5 מיליארד דולר מקרן הגידור סיטאדל אינווסטמנט.

מניית סירס (סימול: SHLD) נפלה ב-10.5% לשפל של שנתיים, לאחר שרשת הכל-בו החמיצה את התחזיות עם רווח רבעוני של 2 מיליון דולר בלבד. זאת, לעומת רווח של 196 מיליון דולר שרשמה הרשת ברבעון המקביל.

כמה מניות ישראליות בכירות, שנהנו אתמול מעליות חדות לאחר כמעט חודש של נפילות, חזרו ונחלשו היום. על רשימה זו נמנות בין השאר צ’ק פוינט, אמדוקס, קומברס, נייס ואודיוקודס.

אורבוטק ו-די.אס.פי גרופ בלטו בחולשה וזאת ללא סיבה מוסברת.

מי שכן רשמו עליות חדות הן: אלדין, סרגון, מלאנוקס, אלווריון, וכן אינטרנט זהב, שהכריזה על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בהיקף של עד 18 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully