וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל בוש וחברות המשכנתאות במגעים להקפאת ריביות על משכנתאות סאבפריים

רויטרס

30.11.2007 / 9:27

השיעור הנוכחי של הריביות יוקפא בקרב לווים שלא יעמדו בתשלומי המשכנתא אם הריבית תשתנה



ממשל בוש נמצא במגעים עם הבנקים וחברות הפיננסים הגדולות בארה"ב במטרה להביא להקפאה זמנית של הריביות על חלק ממשכנתאות הסאבפריים בארה"ב, כך אמרו גורמים המקורבים למגעים ל"וול סטריט ג'ורנל". פרטי ההסכם, אשר צפויים להתפרסם בשבוע הבא, עדיין נמצאים בשלב המשא ומתן.



לפי העיתון, ההסכם על הקפאת הריביות על חלק ממשכנתאות הסאבפריים ייחתם בין משרד האוצר האמריקאי וחברות משכנתאות גדולות, כמו סיטי (לשעבר סיטיגרופ), וולס פארגו, וושינגטון מיוצ'ואל וקאנטריווייד פייננשל.



המקורות סיפרו כי חלק מחברות הפיננסים הסכימו לעבוד לפי כל חוזה אשר יוסכם על ידי שני הצדדים, המרכיבים קבוצה שנקראת "ברית תקווה עכשיו". שני הצדדים הסכימו להאריך את השיעור הנוכחי של ריביות על משכנתאות ללווים אשר לא יעמדו בתשלומי המשכנתא אם הריבית עליה תשתנה.



עדיין על הקבוצה לקבוע מיהם אותם לווים אשר הריבית על המשכנתא שלהם תוקפא ולכמה זמן. לפי העיתון, הריבית של חלק מהמשכנתאות תוקפא לתקופה של שבע שנים.



במדינת קליפורניה הגיעו חברות משכנתאות להסכם עם המושל, ארנולד שוורצנגר, לפיו הריבית למשכנתאות של חלק מהלווים אשר הריבית שלהם עומדת להשתנות לשיעור שהם לא יוכלו לעמוד בו תוקפא למשך חמש שנים, כל עוד הם מתגוררים בבית שרכשו וממשיכים לשלם בזמן.



משכנתאות בשווי 890 מיליארד דולר שנלקחו על ידי רוכשי בתים בארה"ב צפויות לרשום עלייה בריבית במהלך השנה הקרובה, לפי דו"ח של ה-OECD.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully