וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי פתוח להורדת ריבית נוספת: "הבנק הפדרלי צריך לשמור על גמישות וערנות"

רויטרס

30.11.2007 / 9:29

ברננקי רמז אמש כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית בפגישתו בדצמבר; לפי מרבית ההערכות תרד הריבית ב-0.25%



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר אתמול כי הטלטלות האחרונות בשווקים העולמיים הפכו את התחזית לצמיחת הכלכלה העולמית לעמומה יותר. בכך, רמז ברננקי לפתיחות של הבנק המרכזי להוריד את הריבית בארה"ב פעם נוספת.



"התחזית לצמיחת הכלכלה האמריקאית הושפעה רבות במהלך החודש האחרון על ידי חידוש הטלטלות בשוק הפיננסי, אשר הביאה בחלקית להפיכת מגמת השיפור שנראתה בחודשים ספטמבר ואוקטובר", אמר ברננקי בנאום שנשא בעיר שארלוט. עוד אמר ברננקי: "הבנק הפדרלי יאלץ לשמור על ערנות וגמישות".



נאומו של ברננקי חיזק את ההשערות כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית בפגישתו ב-11 בדצמבר. הבנק הפדרלי הוריד את הריבית ב-0.75% מאז אמצע ספטמבר כדי לחלץ את הכלכלה האמריקאית מהידרדרות שוק הדיור האמריקאי והמשבר בשוק האשראי.



לפי מרבית ההערכות, הבנק הפדרלי יורד את הריבית ב-0.25% בדצמבר. לפי החוזים העתידיים, ישנו סיכוי של 30% להורדה אגרסיווית יותר של הריבית, ברמה של 0.5%.



ברננקי אמר כי בפגישת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי יישקלו נתונים חדשים הנוגעים לשוק התעסוקה האמריקאי, הצריכה הפרטית ותנועת השווקים. "בקבלת ההחלטה, צריכה הוועדה לשקול את התחזית לצמיחה כלכלית ולקחת בחשבוןאת הסיכונים מפני אינפלציה אשר השתנו", אמר ברננקי, והבהיר כי לבנק עדיין יש חששות הנוגעים לאינפלציה.



אמנם מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, רשם שינויים מתונים, אך העלייה במחירי המזון והאנרגיה עלולים להיות בעייתיים, הוסיף ברננקי.



התמ"ג האמריקאי צמח ב-4.9% במהלך הרבעון השלישי, לפי נתונים מתוקנים של משרד המסחר אשר פורסמו אתמול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully