וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TheMarkerWeek מציג: 18 ממוצרי הצריכה היקרים בישראל - החל מדירה, דרך מכונית וכלה בקרם פנים

אילאיל יהב

30.11.2007 / 9:50

אם מתחשק לכם לגוון את תכולת הדירה תוכלו לקנות ספה ב-480 אלף שקל או מכונת קפה ב-70 אלף שקל; אם תתפתו לרכוש את כל 18 המוצרים היקרים בארץ תצטרכו להיפרד מכמיליארד שקל



דירה: 25 מיליון דולר



הדירה היקרה ביותר שמוצעת למכירה בישראל היא דירת פנטהאוז בפרויקט Sea One, שייבנה ברחוב הירקון 19 ליד מגדל האופרה של אקירוב. שטח הפנטהאוז 1,300 מ"ר ועד כה לא נמצא לו קונה. שמועות טענו כי מקימת הפרויקט, חברת אורנים, הציעה לשרי אריסון לקנות את הפנטהאוז, אבל אריסון העדיפה בסופו של דבר לקנות את הפנטהאוז בפרויקט G במחיר מציאה של 13 מיליון דולר בלבד. כעת גורסות השמועות שהחברה מנהלת מגעים עם תושבי חוץ לגבי רכישת הדירה.



Sea One יכלול 23 קומות, שבהן דירות שלושה וארבעה חדרים, דירות לופט והפנטהאוז המדובר. הפרויקט יתפרש על ארבעה דונמים, שחברת אורנים רכשה לפני שש שנים מהעירייה ב-15 מיליון דולר.



בית: 22 מיליון דולר



הבית היקר ביותר בישראל נמצא בהרצליה פיתוח, ברחוב גלי תכלת. הרוכשים המאושרים, זכי וויוי רכיב, מבעלי טריון, קנו לפני שנתיים את הווילה המפוארת מהמיליארדר האוסטרי מרטין שלאף. באמצע שנות ה-90 רכש שלאף את המגרש משגרירות קנדה תמורת כ-6.5 מיליון דולר והשקיע חמש שנים בבנייה.



הווילה ממוקמת על צוק המשקיף לים ובנויה על דונם שלם. שטח המגרש מסתכם בארבעה דונם. הבית מאובזר במכשור אלקטרוני חדיש, בריכה, ולכל צרה שלא תבוא - גם במקלט אטומי. יתר דיירי הרחוב צריכים להגיע אל החוף דרך הרחוב, אך בעלי הבית נעזרים במעלית תת קרקעית שמאפשרת להם לרדת לחוף ישירות מתוך הבית.



מכונית: 2.3 מיליון שקל



לקנות את המרצדס CL63 AMG החדשה זה עסק לא פשוט: צריך לבחור את ריפודי העור, כדי שבמפעל יידעו להתאים את צבע המושב לגג; צריך ללמוד כיצד להפעיל את מערכת הדיסטרוניק פלוס - מערכת קרוז קונטרול חכמה שפוטרת את הנהג מהצורך ללחוץ על הדוושה; וצריך להתרגל לדבר אל המכונית כדי שתבצע פעולות כמו חיוג בסלולרי. אולי זאת הסיבה שבגללה רוב הישראלים מחליטים לוותר על המרצדס ובוחרים בפיאט פונטו יד שנייה.



ה-CL63 AMG היא מכונית מנהלים מפוארת שמעוצבת כמכונית ספורטיווית בעלת שתי דלתות. המכונית מיוצרת על ידי מחלקת הספורט המוטורי במרצדס, שנקראת AMG ומציעה מנוע במבנה V8 ובנפח של 6.3 ליטרים, שמספק 525 כ"ס. הגיר הוא 7Tronic (שבעה הילוכים קדמיים) והמכונית מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות. המהירות שלה מוגבלת באמצעות מחשב ל-250 קמ"ש, אך ללא ההגבלה היא תגיע ל-328 קמ"ש.



את ה-CL63 AMG אפשר להזמין עם תוספות כמו כורסאות מסאז', בר משקאות, מערכת ראיית לילה או מערכת מולטימדיה למושב האחורי. כדי שירכיבו במפעל את המכונית בדיוק לפי טעמכם תצטרכו לחכות בין ארבעה חודשים לחצי שנה.



עד היום רכש בישראל לקוח אחד את המכונית החדשה. את הדגם הקודם רכשו 15 לקוחות. מי שהמרצדס יקרה לו במעט, יוכל להוזיל עלויות עם היגואר XJ4.2 Daimler Super שמחירה הבסיסי ללא תוספות הוא 2.175 מיליון שקל. עד כה נמכרו שתי מכוניות כאלה בישראל.



ענק: 1.8 מיליון שקל



האמרה השחוקה שלפיה הדרך ללבן של נשים משובצת יהלומים מקבלת משנה תוקף כשאוחזים בענק "שרשרת הלבבות" של פדני. הענק משובץ 53 לבבות, שכל אחד מהם עשוי משיבוץ נסתר של שלושה יהלומים. היהלומים מורכבים מ-35.91 קראט, והשרשרת עשויה מ-29 גרם זהב לבן 18 קראט. עד כה נרכשו בישראל שני ענקים כאלה.



מי שהשרשרת יקרה מעט בעבורה תוכל להסתפק בצמיד סוטרה משובץ יהלומים של ה.שטרן. הצמיד מורכב מחוליות ועוצב בשיתוף פעולה של ה.שטרן עם מעצבת האופנה דיאן פון-פירטנברג (DVS). חמישה לקוחות ישראלים כבר שילמו תמורתו 227 אלף דולר.



אם המחירים האלה קטנים עליכם, תמיד תוכלו להזמין את ענק היהלומים "אתנה" שעוצב על ידי ה.שטרן בעבור השחקנית ההוליוודית אנג'לינה ג'ולי לכבוד טקס האוסקר. המחיר: 10 מיליון דולר.



סוויטה בבית מלון: 3,100 דולר ללילה (לא כולל מע"מ)



140 מ"ר של קירות זכוכית עם ארבעה כיווני אוויר לנופה של תל אביב, חדר הסבה מאובזר, פינת אוכל, משרד, סאונה יבשה ורטובה, חלוק רחצה ונעלי בית אישיות, פינוקי בריאות מים המלח - את כל אלה מצאו פרנק לואי, בני אלג'ם, רון לאודר ואחרים שהתארחו בסוויטת הדגל של הילטון תל אביב, "סוויטת העיר הלבנה". תמורת קצת פחות משתי משכורות ממוצעות במשק תוכלו גם אתם לבלות במקום לילה ולגלות איך מרגיש להיות אוליגרך.



אם כל מה שהוזכר עד עכשיו לא משכנע אתכם לשלוף את כרטיס האשראי מהארנק, אולי כדאי שתדעו כי במרפסת ההיקפית שמשקיפה על העיר יש ג'קוזי פרטי תחת כיפת השמיים. לזה מצטרפים מערכות סאונד היקפיות שקועות בתקרות, מכשירי וידאו ו-DVD. ושלושה מסכי פלזמה ענקיים: אחד בחדר ההסבה, השני יורד מהתקרה בחדר השינה (כדי שלא יחסום את הנוף) והשלישי מול האמבט בחדר הרחצה. הסוויטה הושקה לפני כשנתיים ותוכננה על ידי מעצבת הפנים הבלגית ריטה הובן.



ספה: 480 אלף שקל



לכאורה, הספה Flap של חברת EDRA אינה יוצאת דופן מיוחד: גודלה 1.66X3.55 מטרים והיא מצוידת במנגנון פנימי לכיוון המשענות. אז על שום מה מחירה? בזכות הריפוד: בד עשוי לייקרה שבו משולבים בצפיפות גבוהה קריסטלים של סוורובסקי. הדבקת הקריסטלים נעשתה בטכנולוגיה מיוחדת, השומרת על גמישותו ורכותו של הבד. אם אתם מודאגים מכך שאבנים קטנות יתחילו להתפזר לכם בבית, תנוח דעתכם: את הקריסטלים לא ניתן להסיר והם אינם קורעים את הבד, או כל בד אחר שיונח עליהם.



אף ישראלי עוד לא רכש את Flap, אך שוקי שוורץ, מנכ"ל טולמנס המייבאת את הספה, מספר כי ההתעניינות סביבה רק החלה. במוסקווה, לעומת זאת, כמה אוליגרכים כבר רכשו את התכשיט הסלוני.



מכונת קפה: 70 אלף שקל



את המכונה הזאת אפשר למצוא במטבח של כרמלה סופרנו. טוני סופרנו בכבודו ובעצמו כינה אותה באחד הפרקים "מכונת הקפה שנאס"א המציאה". אבל האמת היא שהוא התכוון לדגם פחות משוכלל של המכונה האקסקלוסיווית, שאותה מייצרת חברת Victoria arduino.



הדגם החדש והיקר ביותר נקרא ונוס, וכמו האלה הוא מעוצב לגובה כשבראשו מונח נשר הפורש כנפיים. המכונה מיוצרת מנחושת, פליז וכרום. מרכיבים אותה 983 חלקים ובנייתה אורכת 76 שעות. הרכבתה נעשית על ידי 11 טכנאים ואנשי מקצוע. אם הטעם של משפחת סופרנו לא מספק אתכם, תשמחו לדעת שהמכונה נחשבת ליצירת אמנות ומוצגת במוזיאונים באיטליה וברחבי העולם.



לדברי אופיר פרימר, סמנכ"ל מועדון הקפה: "אלה מכונות המיוצרות ידנית על פי הזמנות אישיות. כל מכונה ממוספרת ומגיעה עם תעודת מקור". בישראל המכונה משווקת פחות משנה. עד כה הוזמנו שלוש מכונות מהדגם היקר וכעשר מכונות מדגם זול יותר, שמחירו 12-15 אלף שקל.



מי שמוטרד מההפעלה יכול להירגע: אם תרכשו את המכונה נציג של החברה יגיע במיוחד לכבודכם מאיטליה כדי לתת לכם הסבר מקיף על השימוש בה.



תיק: 63 אלף שקל



התיק של המותג האיטלקי Zagliani עשוי מעור תנין אינדונזי מסוג קרוקו (ככל שהתנין נדיר יותר איכות התיק עולה יותר, מסבירים המומחים). בתיק משובצים ניטים מכסף טהור, אבזם מזהב לבן ושתי אבני סוורובסקי קטנות. עד כה נרכש תיק אחד על ידי ישראלית שחיה בחו"ל, אבל בבוטיק אמור בכיכר המדינה מבטיחים כי עדיין נשאר אחד במלאי.



קרם פנים: 3,400 שקל ל-50 מ"ל



אם חשבתם שקרם פנים אמור ללחלח את העור, להזין אותו במינרלים ולעכב הזדקנות, נראה שאתם שייכים לחלק באוכלוסייה שעוד לא ניסה את הקרם החדש של יצרנית הקוסמטיקה השווייצית לה פררי - רדיאנס קרם. בחברה טוענים שמדובר בפריצת דרך טכנולוגית וכי ייחודו של הקרם הוא ב"קריסטלים הנוזליים שלוכדים את האנרגיה העצמית של הגוף ומעניקים לעור בהירות. כמו כן, החלקיקים של סיליקון הדיאוקסיד מאירים את העור ומצמצמים קמטים".



מנה עיקרית: 250 שקל



לעומת המוצרים האחרים בכתבה, שמחיריהם מורכבים משש ושבע ספרות, מנות יקרות המוגשות במסעדות לפתע נראות כנגישות לכל כיס. במסעדת מול ים שבתל אביב מגישים מנה שמורכבת מטעימות של סקאלופ, שרימפס, לנגוסטין ולובסטר ברוטב יין גווירצטרמינר. הקונצפט של המנה, אומרים במול ים, הוא לאפשר ללקוחות לטעום מפירות הים שמוגשים במסעדה. השרימפס מוגש עם דוקסל פטריות (מחית פטריות); הלובסטר מגיע כזנב או זרוע ומוגש עם פירה תפוחי אדמה; הסקאלופ מוגשים על מצע לפת מקורמלת; הלנגוסטין מוגש עם קרוסטיני שעשוי מבריוש עם בצל בריגול (רוטב שמכיל בצלים ולימון). המנות קלופות וידידותיות לאורח.



עד לפני שלושה חודשים הוגשה בישראל מנה עיקרית יקרה יותר: לובסטר שלם בגריל עם חמאת הדרים, רביולי, גבינת ריקוטה ובזיליקום - מנה שעלתה במסעדת כתית שבתל אביב 320 שקל. המנה הונחה על ירקות שורש חורפיים כמו שומר, פטרוזיליה וארטישוק רושלמי, ועוטרה בטרגון ומרווה, כשמעליה מיץ קלמנטינה וציר לובסטר. במסעדה מבטיחים שהמנה תחזור בקרוב לתפריט. מי שלא יוכל להתאפק, מבטיח השף מאיר אדוני להכין את המנה גם מחוץ לתפריט.



דיסק און-קי: 1,400 דולר (ויותר)



העושר מהנה, אבל כנראה גם משעמם בסופו של דבר - אחרת קשה להסביר מה הביא 12 לקוחות לרכוש דיסק און-קי מתוכשט של המעצב גיל נויהאוס. אותו מתקן קטן שנשלף במהרה מהתיק, מתחבר למחשב ושוב נעלם בנבכי התיק, זכה למעטפת מזהב צהוב 18 קראט בשילוב יהלומים לבנים וצבעוניים. נויהאוס אף מספר שהלקוחות אוהבים להוסיף לעיצוב את ראשי התיבות של שמם, לוגו של החברה או תמונה שלהם. פריטים אחרים שזוכים לעיצוב דומה אצל נויהאוס: מחזיקי מפתחות, סכיני גילוח ומברשות לשיער.



זוג נעליים: 16,500 שקל



המותג הצרפתי לה זילה מציע נעל עקב שהיא גם תכשיט. הנעל מעוטרת באבני סוורובסקי ושרשרת מזהב טהור 24 קראט והסוליה צבועה זהב טהור. הבעיה היא שהמלאי אזל: שני הזוגות שהוצעו למכירה בישראל נמכרו - אחד לאשת עסקים בכירה והשני לתיירת גרמניה.



חולצה: 18,500 שקל



החולצה של המותג הצרפתי קלואה עשויה 100% כותנה ומעוטרת בשברי מראה, פנינים טהורות, אבני סוורובסקי וכפתורים מכסף טהור. עד כה רכש אותה רק לקוח אחד: איש עסקים ידוע שנכנס לבוטיק אמור בכיכר המדינה והסביר שזאת מתנה בעבור חמתו לעתיד. ואם זה לא המס אותה, העניין כנראה באמת אבוד.



קינוח: 69 שקל



מי שרוצה להרגיש חלק מהאלפיון העליון ומתקשה לרכוש את הפריטים האחרים שמוצגים בכתבה יכול להסתפק בקינוח יקר במיוחד, שלפתע נראה כמו מציאה של ממש. במסעדת סיטארה שבמתחם סי אנד סאן על חוף ימה של תל אביב מגישים מנה אחרונה הנקראת קוואטרו סיטרה. למעשה זהו קינוח שמכיל ארבעה תת-קינוחים: מלבי עם וניל, קדאיף, קרם ברולה ריבת חלב וממתק נוגט. הקינוח הושק לרגל חגיגות שלוש שנים למסעדה ולכן הוא מכיל שלושה קינוחים - ורביעי לשנה הבאה.



שעון יד: 3.22 מיליון שקל



את השעון הזה לא תוכלו להשיג בשוק המזויפים בטיול הבא לתאילנד: בלנקפן (Blancpain) מסדרת 1735 הוא אחד השעונים המורכבים בעולם. המנגנון שלו מורכב ידנית וכל חלקיו מיוצרים בעבודה יד. הוא מכיל לוח שנה נצחי (שקורא את החודשים ומחליף באופן עצמאי את השנים), כרונוגרף מפוצל (המראה את היום והתאריך) וטורביליון (פטנט שמנטרל את השפעת כוח המשיכה על דיוקו של השעון). השעון מורכב מ-740 חלקים, רק עשרה שענים בעולם יכולים להרכיב אותו וזמן ההרכבה שלו הוא 12 חודשים.



אלעד לוי, מנכ"ל רשת אימפרס שבה תוכלו להשיג את השעון, מספר כי על לוח השעון יש גם חיווי למצב הירח באותו יום: ירח מלא, חצי ירח וכן הלאה. זכוכית המגן החיצונית של השעון והמכסה האחורי שלו עשויים מספיר קריסטל. המעטפת דקה ביותר ועשויה פלטינה. עד כה נרכש בישראל רק שעון אחד כזה. מצד שני, יש רק עוד 20 יחידות כאלה בעולם.



מטבח: 1.9 מיליון שקל



אחד מהמטבחים היקרים בישראל נמכר בשנה שעברה לבני זוג מירושלים, שעברו לבית חדש וחשקו במטבח בולטהאופ סיסטם b3. המטבח תוכנן והורכב בהזמנה מיוחדת. הוא בנוי על שטח של 50 מ"ר וממרכזו שני איים בגודל חמישה מטרים, העשויים מאלומיניום ומצוידים במשטחי נירוסטה. בתוך משטחי העבודה ביקש הזוג שלושה כיורי נירוסטה.



ארונות המטבח עשויים מאלומיניום ואלומיניום מט. חיפויי הקירות נבנו מנירוסטה וזכוכית ומעל אחד האיים הורכב קולט אדים גדול של בולטהאופ - שכמו שאר מכשירי החשמל, לא כלול במחיר.



צימר: 1,200 שקל ללילה (1,600 בסוף שבוע)



צימרים הם לרוב מלה נרדפת לנופש כפרי, לפשטות וחזרה אל הטבע. ב"הבית באבירים" האווירה אולי כפרית, אך המחיר אורבני לגמרי. לכל אחת מיחידות האירוח של רוני וטל רונן אופי שונה, אך כולן עמוסות פינוקים.



הפריטים בחדרים נבחרו בקפידה על ידי בני הזוג. המזרנים יובאו מהולנד והמצעים הם של חברת Laura Ashley. החדרים מאובזרים בג'קוזי ענק וסאונה שוודית יבשה, ואת התקרה מעטרים שנדלירים מאוסף צ'כי עתיק. לצד כל אלה תמצאו חלוקי רחצה, ערכת פינוק יוקרתית, מכונת אספרסו, סלסלת פירות ועוגיות, מסך פלזמה, מבחר סרטי DVD, מערכת שמע משוכללת, מזגן ואח מבוערת לימי החורף.



עשירי ישראל והעולם מכירים היטב את המקום. מדונה וריצ'רד גיר לנו בצימרים המפוארים, וגם ראש הממשלה אהוד אולמרט בילה בהם באחת מחופשותיו. אורחים נוספים: שרי אריסון, ארז אלוביץ ושרון איילון.



פלזמה: 100 אלף דולר



אם תצליחו לגייס את 100 אלף הדולר שדרושים לרכישת מסך הענק של פנסוניק, שגודלו 103 אינץ', תיתקלו במכשול נוסף: איך לכל הרוחות מכניסים אותו הביתה? עם אורך מסך של 2.66 מטרים, רוחב של 1.4 מטרים ומשקל שמגיע ל-250 קילו - ללא המתקן הרצפתי ששוקל 110 קילו נוספים - מדובר בבעיה סבוכה.



ואולם כל זה לא מרתיע את היבואנית, שפיתחה מנוף מיוחד שמשימתו להוביל את המסך בשלום אל בית הלקוח. אפשרות אחרת היא הנפתו לתוך הדירה עם מסוק. המחיר, אם תהיתם, כולל גם את ההתקנה.



אבל עוד אל תרוצו לקנות: בפנסוניק מסבירים שלא ניתן להתקין את המסך על כל קיר. לעתים נדרשת בדיקת קונסטרוקציה של מהנדס, כדי להיות בטוחים שהבית יוכל לעמוד בעומס. ויש אילוץ נוסף: כדי שהצפייה תהיה מיטבית יש להקפיד על מרחק של חמישה מטרים לפחות מהמסך.



למסך רזולוציית 1,920 על 1,080 פיקסלים (Full HD) בפורמט קולנועי; יחס ניגודיות של 1:5,000; יכולת להציג יותר מ-68.7 מיליארד צבעים; וסט רמקולים מקורי. הוא מאפשר תכנון חלוקות מסך שונות, כמו תמונה בתוך תמונה או תמונה ליד תמונה. עד כה נרכשו בישראל 13 מסכים שכאלה, מחציתם על ידי לקוחות פרטיים והשאר על ידי ארגונים וחברות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully