וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מונדיאו החדשה חוזרת לחיים: ארוכה יותר, מאובזרת ומספקת תמורה טובה לכסף

יואב קווה

30.11.2007 / 10:08

המונדיאו יצאה בשנים האחרונות מהאופנה, אבל כעת כשהיא מקוטלגת בליסינג תחת שווי שימוש 4 ומתאימה לאלפי שכירים, היא יכולה לבצע את חזרתה למרכז הבמה; האם הדור השלישי של מונדיאו מסמן את תחייתה של המשפחתית הגדולה?



מה אנחנו רוצים מהמכונית שלנו? שתקרר אותנו בקיץ, שתחמם בחורף, שתשמיע לנו מוסיקה בדרך, שלא תתקלקל, ש"תשמור על הערך" וכמובן שתסיע אותנו למחוז חפצנו בשלום. מה עוד אנחנו רוצים מהמכונית שלנו? שתציג אותנו לעולם. אותנו - את אשליית התדמית שלנו בעיני עצמנו, או את אשליית התדמית שהיינו רוצים להשיג.



מכונית היא כמו בגדים. יש מי שמסתובב בחליפות מחויטות מתוצרת מרצדס-ב-מ-וו-אאודי ויש מי שלובש מכנסי ג'ינס דיזל משופשפים מתוצרת טויוטה לנדקרוזר. מכוניות הן אופנה. והאופנה העכשווית באירופה היא מכוניות נישה: מיניוואנים, כביש-שטח, ספורט ויוקרה. הנישה נכנסת לקונסנזוס, שמתבטא בעלייה במכירות, אבל מבחינה תדמיתית היא עדיין נחשבת נישה.



פורד מונדיאו היא לא מכונית נישה. פורד מונדיאו היא באירופה מכונית משפחתית גדולה ובישראל "מכונית מנהלים". המולדת התרבותית שלה היא אנגליה. מונדיאו היא מכונית צמודה קלאסית לאנשי מכירות אנגלים. ויש לכך אפילו מטבע לשון "Mondeo Man", כינוי למין סוכן מכירות נייד, נשוי, שני ילדים וכלב, שחי חיי שגרה וחולם חלומות קטנים.



מי מאתנו רוצה לחלום חלומות קטנים? מי רוצה להיחשב "איש מונדיאו"? נראה שלא רבים. עובדה: בתחילת שנות האלפיים נמכרה מונדיאו בקצב של 300 אלף יחידות בשנה. מאז צנחו המכירות - בשנת 2006 נמכרו רק 149 אלף. אפילו ב-מ-וו סדרה 3 נמכרת הרבה יותר - 459 אלף בשנת 2006.



מונדיאו יצאה מהאופנה. מה עושים? הולכים עם הזרם. פורד הוציאה לאור קו אופנתי של מיניוואנים - פורד C מקס (לא מיובא לארץ), פורד S מקס, פורד גלקסי. ומונדיאו? אי אפשר סתם כך לבטל את מונדיאו. בכל זאת, יש ביטוי שלם באנגלית שהומצא לכבוד המכונית. וחוץ מזה, פלח המשפחתיות הגדולות (סגמנט D) הוא עדיין פלח חשוב וגדול.



אז מה עושים בכל זאת? מגדילים את תחושת התמורה לכסף. ראשית, מפמפמים למכונית יותר גודל. מונדיאו החדשה, הדור השלישי, משתרעת לאורך של 484 ס"מ - 11 ס"מ יותר מהדור הקודם.







בסיס הגלגלים שלה, המרחק בין זוג הגלגלים הקדמיים לאחוריים וזה שלמעשה תוחם את תא הנוסעים, משתרע לאורך של 285 ס"מ - 10 ס"מ יותר מהדור הקודם, 1 ס"מ יותר מאאודי A6 ששייכת לקטגוריה גבוהה יותר. שנית, מפמפמים יותר עיצוב, יותר נוכחות, יותר איכות, יותר אבזור ויותר ג'יימס בונד - מונדיאו החדשה כיכבה בסרט האחרון בסדרה.



מונדיאו היא מכונית גדולה ורבת רושם. אבל האם די בכך לעצור את זליגת הלקוחות אל המיניוואנים, הכביש-שטח והב-מ-וו סדרה 3?



בגלל הליסינג



בחישוב של פח לשקל מונדיאו היא קנייה משתלמת. המחיר של הדור החדש לא עלה לעומת הדור הקודם: 151 אלף שקל. תג המחיר הזה לא מקרי - הוא משייך את מונדיאו לקבוצת שווי שימוש 4. הנושא הוא כמובן ליסינג.



יש במשק אלפי שכירים בכירים או מנהלים בדרג בינוני שזכאים למכונית צמודה מקבוצה 4 - להבדיל מרוב הזכאים לרכב שנוסעים ברכב קבוצה 2, כמו מאזדה-3. שוק הליסינג קריטי להצלחה של מונדיאו, או כמו שאומר יואב חפץ, סמנכ"ל השיווק של דלק מוטורס יבואנית פורד (ומאזדה): "אם אתה לא שם אתה לא קיים".



שיטת קבוצות השווי שקבע משרד האוצר מכריחה את יבואן פורד לדחוק את מונדיאו לתוך קבוצה 4. לו היתה המכונית יקרה יותר, היא היתה משתייכת לקבוצה 5 - שווי שימוש גבוה לכל אותם מנהלי ביניים. והמכונית לא היתה נמכרת. האיחוד האירופי עדיין לא אימץ את שיטת קבוצות השווי, והמחיר של מונדיאו באירופה גבוה יותר מאשר בישראל.



מונדיאו סדאן עם מנוע בנזין 2.3 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית ברמת גימור "טרנד" עולה כאן 151 אלף שקל. אותה מכונית בדיוק עולה בהולנד 180 אלף שקל, אף על פי שבהולנד שיעור המס נמוך ב-50% לפחות. הפערים בגרסת הסטיישן של אותה מכונית גדולים עוד יותר: 151 אלף שקל בישראל, 188 אלף שקל בהולנד.



בינואר יתעדכנו קבוצות השווי. הרף העליון של קבוצה 4 יירד ל-147 אלף שקל. האם מונדיאו תוזל בהתאם או שהיא תיפלט לקבוצה 5? שחר שמש, המשנה למנכ"ל דלק מוטורס: "נחליט רק בסוף דצמבר".



כמו גדולה



נגמרו ההקדמות. איך היא נוסעת? כמו גדולה. הדור השלישי של מונדיאו נותנת תחושה של מכונית בקטגוריה גבוהה יותר ממאזדה-6 או סובארו B4. היא מספקת תחושה אירופית. יש בה משהו מיושב, לא קופצני ולא נמהר. הדלתות כבדות במיוחד. בלם היד דורש כוח כדי להניף אותו. ההגה כבד לסיבוב בתמרוני חניה. המנוע חזק והביצועים טובים. ניכר שהנפח גדול יותר מהמתחרות - 2.3 ליטרים לעומת 2.0 ליטרים.



למונדיאו יש יותר מומנט, ולא צריך שהמנוע יצרח בסל"ד גבוה כדי שהמכונית תשעט קדימה. התנהגות הכביש ברמה גבוהה - גם בטוחה וגם מהנה. חבל רק שהגימור גם הוא אירופי. הוא מהודר ומרשים, אבל לא איכותי עד הסוף. דוגמה קטנה: המכסה של המאפרה. מבחוץ נראה נהדר - פלסטיק כסוף עם פס דמוי כרום בתחתית שלו. כדי לפתוח אותו צריך ללחוץ על החלק העליון. אם לא עושים את זה קצר ועדין, מתחככת האצבע ברווח העליון - חתיכת פלסטיק חדה ולא מגומרת יפה.



לסיכום, הקונצפט של מונדיאו שייך אמנם לעולם הישן, אבל המכונית מרשימה והתמורה לכסף טובה.



פורד מונדיאו - כרטיס ביקור



גרסה: 2.3 ליטרים בנזין, Trend



תצורה: סדאן, 4 דלתות



הנעה ותמסורת: קדמית, אוטומטית, 6 הילוכים



מידות: אורך 484.4 ס"מ, רוחב 188 ס"מ, גובה 150 ס"מ, בסיס גלגלים 285 ס"מ, משקל עצמי 1,541 ק"ג, נפח תא מטען 493 ליטרים, צמיגים 215/55-R16



מנוע: בנזין, 4 בוכנות, נפח 2,261 סמ"ק, הספק מרבי 161 כ"ס ב-6,500 סל"ד, מומנט מרבי 21.2 קג"מ ב-4,200 סל"ד



ביצועים (נתוני יצרן): מהירות מרבית 207 קמ"ש, תאוצה 0-100 ב-10.5 ש'



צריכת דלק: נתוני יצרן, מדידה בתנאי מעבדה - 10.75 ק"מ לליטר. נתוני מבחן - 7.8 ק"מ לליטר



בטיחות: 5 כוכבים מתוך 5 במבחן ריסוק של ,EuroNCAP 7 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות אלקטרונית (ESP)



אחריות: שלוש שנים



שנת השקה: 2006



מחיר: 151 אלף שקל



סוגי מרכב נוספים: הצ'בק 5 דלתות, סטיישן



רמות גימור נוספות: Trend-X, Titanium



מנועים נוספים: דיזל 2.0 ליטרים עם תיבת הילוכים אוטומטית



למבחנים קודמים - "כבישים"


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully