וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד ב-0.5% ל-3.83 שקלים; ירון פיטארו: פער התשואות על האג"ח הממשלתיות בין ישראל לארה"ב אינו מוצדק

שרון שפורר

30.11.2007 / 10:28

סמנכ"ל ההשקעות של פריזמה מסביר כי בעיני המשקיעים נתפש פער ה-1.65% כהזדמנות השקעה מעניינת בשקל



הדולר ממשיך להיחלש אל מול השקל גם הבוקר וזאת אחרי שנחלש השבוע בכ-1% והשלים פיחות של כ-11% מאז תחילת אוגוסט. בשעה זו יורד המטבע אמריקאי ב-0.5% וסובב סביב 3.829 שקלים - שפל של יותר מ-9 שנים.



»למדור מט"ח של TheMarker Finance



סמנכ"ל ההשקעות הראשי של פריזמה ירון פיטארו לא סבור כי בטווח הקצר צפוי שינוי במגמת היחלשותו של הדולר ומסביר את הגורמים המשפיעים על שוק המט"ח המקומי: ראשית, צריך לזכור שירידות סוף השבוע האחרון אינן מפתיעות. בכל סוף חודש יש המרות מט"ח על ידי היצואנים אשר לוחצות את הדולר כלפי מטה.



מעבר לכך, אין ספק שהעלאת הדירוג של ישראל הינה פקטור משמעותי שמגדיל את רמת הבטחון ומביא לירידה בסיכון שרואים המשקיעים לנגד עיניהם. עקב כך זרם השבוע כסף לתוך ישראל - אפילו יותר מהרגיל בתקופה האחרונה.



פיטארו מסביר כי כרגע עומד הפרש התשואות בין האג"ח הממשלתית הישראלית לטוח ארוך והאג"ח הממשלתית האמריקאית לטווח ארוך על 165 נקודות בסיס. התשואה על האג"ח האמריקאיות עומדות על 3.95% ואצלנו היא סובבת סביב 5.5%. הפער הזה אינו נראה לסמנכ"ל ההשקעות של פריזמה סביר, נוכח העלאת הדירוג האחרונה.



לדברי פיטארו, המשקיעים רואים בפער הזדמנות להשקעה בשקל. גם הצפי שהמדדים הקרובים יהיו שליליים תורמים להשקעה במטבע הישראלי.



מעבר לכך פיטארו מתייחס כמובן גם לגורם העיקרי להיחלשות הדולר בשוק המקומי והוא החולשה שלו בעולם כולו. ב-11 בדצמבר, הוא מזכיר, יודיע בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, על גובה הריבית והערכות הן כי נראה הורדה נוספת של הריבית הדולרית לטווח הקצר - מה שלוחץ גם הוא את הדולר כלפי מטה בטווח הקצר.



עם זאת, אם המשק האמריקאי יראה סימני התאוששות בעקבות הורדת הריבית וההאטה תהיה מתונה יותר (נחיתה רכה) - יוכל הדולר להתחזק.



בשורה התחתונה, בפריזמה לא רואים את הדולר מתחזק בקרוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully