וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מראלי סוף שנה: בפועלים ולאומי סבורים כי התנודתיות תימשך וממליצים על השקעה במניות ערך ודיווידנדים

שרון שפורר

30.11.2007 / 10:39

פועלים: המק"מ בתשואה 4.5% ברוטו - השקעה בעלת סיכון נמוך במיוחד ובעלת יתרון נזילות



השקעה במניות ערך של חברות גדולות ויציבות בעלות מדיניות דיווידנדים, זו אסטרטגיית ההשקעה המומלצת על ידי שני הבנקים הגדולים - פועלים ולאומי. כלכלני שני הבנקים חוששים כי התנודתיות בשוקי ההון תימשך בתקופה הקרובה וכי העליות של הרבעון הרביעי יהיו מתונות מהרגיל.



אם לקרוא בין השורות של ההמלצות הזהירות, המחושבות, ואפילו אנמיות משהו של הבנקים - הרי שבמלים אחרות הם אומרים לנו: תשכחו מראלי סוף שנה.



באשר לשוק האג"ח, בבנק לאומי מעריכים כי מגמת התחזקות הציפיות האינפלציוניות בתקופה הקרובה תימשך ולכן על אף שהמדדים הקרובים צפויים להיות נמוכים יחסית - קיימת עדיפות לאיגרות חוב צמודות מדד. עם זאת, הם חושבים כי כדאי לקצר את המח"מ של האיגרות בתיקים בשל רמת התנודתיות בשוק.



באפיק השקלי סבורים בלאומי כי קיימת עדיפות להשקעה באיגרות חוב בעלות טווח קצר לפדיון (עד שלוש שנים לפידיון).



באיגרות הקונצרניות - הם לא רואים את המרווחים על איגרות החוב השקליות מצטמצמים בקרוב, וכמו בכל סקירה, ממליצים להשקיע באג"ח עם דירוג גבוה.



בבנק הפועלים סבורים כי המק"מ בתשואה 4.5% ברוטו נותר השקעה בעלת סיכון נמוך במיוחד נוכח יתרון הנזילות שלה. הם ממליצים על הגילונים הפטורים ממס שתשואתם גבוהה מהגילונים החייבים במס, מציעים להשקיע בשחרים עם מחמ בינוני וארוך ולא מח"מ קצר ואותה המלצה נכונה לדעתם גם לגבי האפיק הצמוד. ההשקעהמ באפיק הצמוד צריכה להיעשות לטווח בינוני או ארוך, אם כי מזכירים כי הטווח הארוך גם מסוכן יותר.



כמו בתחזית לשוק המניות - גם באשר לשוק המט"ח מסתמנת תמימות דעים בבנקים - השקל ימשיך להיתמך בטווח הקצר על ידי מספר גורמים: חוסנו הפיננסי של השוק המקומי והחשיפה הנמוכה שלו למשבר האשראי, הצפי להורדת ריבית בארה"ב שתצמצם את הפער לעומת הריבית השקלית ונוכח אלו גם המשך זרימת כספים לישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully