וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישות לגנא והמלונות הזניקו את הרווח של אזורים ביותר מפי 2 ל-53 מ' ש' ואת ההתחייבויות ל-5 מיליארד שקל

שרון שפורר

30.11.2007 / 13:38

מניות אזורים עלו ברבעון האחרון ב-50% ומחקו את הירידות מתחילת השנה



קבוצת שבשליטת שעיה בוימלגרין חתמה את הרבעון השלישי עם שיפור אדיר בתוצאותיה וזאת על רקע התרחבותה בעקבות רכישת לגנא ורשתות המלון שרתון ואקור, וכן על רקע עלייה בשווי ההוגן של הנכסים, בעקבות התקינה החשבונאית החדשה.



הכנסות אזורים הסתכמו ברבעון זה ב-364 מיליון שקל מול 151 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה זינק ל-147 מיליון שקל. בעזרת עלייה בשווי ההוגן של הנכסים בהיקף של 115 מיליון שקל, ולמרות גידול בהוצאות מימון ל-106 מיליון שקל - החברה הציגה זינוק של יותר מפי 2 ברווח הנקי ל-52 מיליון שקל.



הגידול בסעיף הוצאות המימון מ-6 מיליון שקל לפני שנה ל-106 מיליון שקל ברבעון החולף נבע מזינוק בהיקף ההתחייבויות של הקבוצה מכ-2 מיליארד שקל בסוף 2006 לכ-5 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי של השנה (מהם, כ-3 מיליארד שקל לטוח ארוך). המאזן של החברה הגיע בסוף ספטמבר ל-6.7 מיליארד שקל.



אזורים הכירה ברבעון החולף בהכנסות של 212.5 מיליון שקל ממכירת 198 דירות - יותר מפי 2 מברבעון המקביל, ורשמה גם הכנסות ממלונות של 129.5 מיליון שקל.







על פי נתוני הפרופורמה של המגזר בנטרול הרכישות שביצעה השנה - גדלו ההכנסות ב-22%.



אבל, אל מול השיפור בתוצאות בדו"ח רווח והפסד - בולט תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת שהינו שלילי - בגובה של 384 מיליון שקל. זאת, בשל ההשקעות גדולות ההיקף שביצעה במהלך השנה שהגיעו ל-422 מיליון שקל בסוף ספטמבר בארץ ובחו"ל.



מניות אזורים עלו ברבעון האחרון ב-50% ומחקו את הירידות מתחילת השנה כך שכרגע שווי השוק שלה דומה לשווי השוק בסוף 2006, ומסתכם ב-2 מיליארד שקלים. ברקע לעליות, התבצעו מספר מהלכים של בוימלגרין שנועדו לתקן את היחס המעורער שלו עם שוק ההון מאז רכש את אזורים מנוחי דנקנר.



בוימלגרין החל לממש נכסים ברווחי הון משמעותיים, הוא מינה מנכ"ל חדש מתי דב ושכר יועץ בעל קשרים ענפים בשוק ההון, עמוס וייס. כל אחד משני האחרונים תוגמלו בנדיבות רבה על ידי בוימלגרין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully