וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיים ללא גבולות: התקדמות הושגה בשיחות על הסכם תעופה אחיד חדש בין ישראל לאיחוד האירופי

TheMarker

30.11.2007 / 15:49

כך אמר ל-TheMarker מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ראש המשלחת לשיחות בבלגיה; ההסכם צפוי להוזיל הטיסות



שמיים ללא גבולות: התקדמות הושגה בשיחות על הסכם תעופה אחיד חדש בין ישראל לאיחוד האירופי שנפתחו אתמול לראשונה, בבריסל. כך אמר ל-TheMarker בשיחה מיוחדת מבלגיה, ראש משלחת ישראל לשיחות, מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.



הכוונה לנסח הסכם תעופה אחיד בין ישראל לכל המדינות אשר חברות באיחוד האירופי אשר יחליף את הסכמי התעופה הבי-לטרליים אשר קיימים עתה בין ישראל לכל אחת ממדינות אירופה בנפרד.



ההסכם האחיד החדש אמור להסיר את המגבלות אשר קיימות היום על מספר חברות התעופה אשר רשאיות לפעול בין ישראל לכל אחת ממדינות אירופה. ההסכם אמור ליצור "שמיים פתוחים" לתחרות מלאה לטובת ציבור הנוסעים, אשר תביא להורדת מחירי הטיסה.



לדברי סיטרמן, העלתה ישראל את סוגיות הליבה אשר קשורות להסכם החדש עם מדינות אירופה, כמו מיסוי, דלק, שימוש בזכויות טייס, בטיחות טיסה וביטחון.



סוכם כי סבב השיחות הבא ייערך בסוף ינואר 2008. בירושלים. "המשא ומתן נפתח ברוח חיובית. האירופים לא לוחצים אותנו בזמן. חשוב להם שנתקדם. הם הביעו הערכה לפעילותה של ישראל ברפורמה בענף התעופה של פתיחה הדרגתית של השמיים לתחרות", אמר סיטרמן ל-TheMarker.



לקראת תחילתן של השיחות הוכנה במשרד התחבורה עבודת מטה בשיתוף עם הלשכה המשפטית בראשותה של מלי סיטון ומנהל רשות שדות התעופה האזחרית, אודי זוהר.



המשרד אף שכר את שירותיו של יועץ מומחה, ד"ר שרון דשה, אשר השתתף בפרויקט ההכנה וישמש כפרויקטור מול צביות האיחוד האירופי, בהמשך


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully