וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אד זאנדר - מנכ"ל מוטורולה - יעזוב את תפקידו ב-1 בינואר; מחליפו- נשיא וסמנכ"ל התפעול גרג בראון

טלי גולדשטיין

30.11.2007 / 17:40

מוטורולה נפלה למקום השלישי לפי מונחי מכירות גלובליות של מכשירי סלולר תחת ניהולו של זאנדר



אד זאנדר, מנכ"ל מוטורולה יעזוב את תפקידו ב-1 בינואר לאחר שלא הצליח להביא לשינוי חיובי בעסקי הסלולר של החברה. את זאנדר, 60, יחליף גרג בראון, נשיא וסמנכ"ל התפעול. זאנדר ימשיך לכהן בתפקיד יו"ר מוטורולה עד לכנס המשקיעים במאי, הודיעה היום החברה.



מוטורולה נפלה למקום השלישי לפי מונחי מכירות גלובליות של מכשירי סלולר תחת ניהולו של זאנדר. המכירות רשמו ירידה לאחר שזאנדר נכשל בנסיון להשיק מכשיר טלפון שישכפל את הצלחתו של מכשיר הראזר. עקב כך, איבדה מוטורולה לקוחות לטובת מתחרות כגון אפל וריסרץ' אין מושן (RIM).



מניות מוטורולה (סימול MOT) איבדו 24% משוויין מאז ה-4 בינואר, כשהחברה החמיצה בראשונה את תחזית ההכנסות ורווח שלה. המניה עולה כעת ב-1.2%.



זאנדר, מהנדס יליד ברוקלין שעשה תואר במנהל עסקים באמצעות לימודי ערב, הצטרף למוטורולה בינואר 2004 וזכה בתפקיד רם הדרג על אף תחרות מצד הנשיא דאז מייק זאפירובסקי, שעזב את מוטורולה ב-2005 על מנת להתמנות כמנכ"ל נורטל נטוורקס. מכשיר הראזר המתכתי יצא לשוק מספר חודשים לאחר שזאנדר נכנס לתפקיד ומכר מאז מעל ל-100 מיליון יחידות - המוצר הנמכר ביותר של מוטורולה.



לאחר הצלחה מדהימה במשך שנתיים, יוקרתו של הראזר התחילה לפוג וזאנדר החליט בשנה שעברה על הורדות מחירים כדי להתחרות בצורה טובה יותר עם מכשירי הסלולר הכוללים ווידיאו ונגני מוזיקה של נוקיה וסמסונג ומכשיר הבלקברי, הכולל שירות דואר אלקטרוני, של RIM.



מאז הצליחה נוקיה להרחיב את נתח השוק שלה אל מול מוטורולה לפער הרחב ביותר מאז 2004. סמסונג עברה את מוטורולה כיצרנית הסלולר השניה בגודלה בעולם ברבעון השני של 2007.



מוטורולה נאלצה להתמודד עם תחרות נוספת כשאפל השיקה ב-29 ביוני את מכשיר האייפון (iPhone), המשלב נגן מדיה ודואר אלקטרוני. האייפון אזל במרבית החנויות פחות משבוע אחרי שיצא לשוק.



בחודש שעבר, דיווחה מוטורולה על נפילה של 94% ברווחי הרבעון השלישי. חטיבת הסלולר, הגדולה במוטורולה, רשמה צניחה של 36% בהכנסות ל-4.5 מיליארד דולר והפסד ברווח התפעולי בסך 138 מיליון דולר.



זאנדר הכריז על קיצוץ של 7,500 משרות השנה מתוך נסיון לחסוך מיליארד דולר בעלויות ולחזור לרווחיות. צעדים אלו לא היו מספיקים בעיני המשקיעים כגון המיליארדר קארל אייקאן, שביקר את זאנדר בחריפות בגין כישלונו בהחייאת המכירות. במאי, זאנדר הצליח למנוע את ניסיונו של אייקאן לקבל מושב בדירקטריון מוטורולה.



זאנדר ימשיך לכהן כיועץ אסטרטגי למנכ"ל מוטורולה החדש עד ל-5 בינואר 2009, הודיעה החברה. עד אז, ימשיך זאנדר לקבל את משכורת הבסיס הרגילה שלו בנוסף להטבות אחרות. חבילת האופציות שלו תהיה תקפה למימוש במהלך תקופה זו. עם זאת, זאנדר לא יהיה זכאי להשתתף בתוכניות הבונוסים של 2008, לא יקבל מענקי מניות חדשים ב-2008 ויפסיד אופציות למניות שלא מומשו עד ה-5 בינואר, 2009.



זאנדר יקבל גם סכום של 5.3 מיליון דולר בעת עזיבתו, סכום שהרוויח בעבר ועדיין לא קיבל, המייצג את שווי הבונוס השנתי שלו מ-2004.



גרג בראון הצטרף למוטורולה ב-2003 וכיהן כסמנכ"ל תפעול ונשיא מאז מארס האחרון. לפני הגעתו למוטורולה, כיהן בראון כיו"ר ומנכ"ל של מיקרומיוז, חברת תוכנות ניהול רשתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully