וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל צונחת ב-14.4% על רקע פרסום אזהרת רווח וירידה במכירות המחשבים השולחניים ברבעון השלישי

טלי גולדשטיין

30.11.2007 / 18:21

ההכנסות ממכירת מחשבים שולחניים ירדו ב-1%; שולי הרווח הגולמיים נפלו ל-18.5%



מניית דל (סימול DELL) צונחת ב-14.4% במסחר בוול סטריט, יום לאחר שיצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם החמיצה את תחזיות האנליסטים כשרשמה רווחים קטנים מהצפוי ברבעון השלישי. כמו כן, הזהירה דל כי העלייה בעלויות הייצור עלולה לפגועה ברווחיה בעתיד ומסרה כי השינויים בשוק ויוזמות החברה עלולים לפגוע אף הם ברווחים בטווח הקצר.



מניית דל צנחה ביום חמישי ב-10% על רקע תגובה שלילית לתחזית העמומה שנתנה החברה, במסגרתה שמרה החברה על מדיניותה החדשה שלא לפרסם תחזית רווח או הכנסות מדויקת.



ברבעון השלישי, רווחיה של דל עלו ב-27% והסתכמו ב-766 מיליון דולר או רווח של 34 סנט למניה. התחזיות צפו רווח של 35 סנט למניה ברבעון השלישי. הכנסות החברה עלו ב-8.5% ברבעון השלישי לעומת הרבעון השלישי ב-2006, והסתכמו ב-15.65 מיליארד דולר.



הכנסותיה של דל ממכירת מחשבים נישאים עלו ב-19% והסתכמו ב-4.7 מיליארד דולר. ההכנסות ממכירת מחשבים שולחניים ירדו ב-1% והסתכמו ב-4.8 מיליארד דולר. ההכנסות משימוש בשרתים של דל עלו ב-8% והסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר. ההכנסות משימוש במערכות אחסון המידע של דל עלו ב-8% גם כן, והסתכמו ב-600 מיליון דולר.



בעת שיחת ועידה, סמנכ"ל הכספים של דל דון קארטי אמר כי תוצאותיה של החברה בטווח הקצר עלולות להיפגע מהירידה האיטית בעלויות רכיבי המחשבים והתמקדות מחודשת בצרכן האמריקאי. בשוק האמריקאי, מפגרת דל אחרי מתחרות כגון HP. "נמשיך לרשום עלויות חד פעמיות בעודנו מיישמים ארגון מחדש על מנת לשפר את התפוקה ואת ההוצאה לפועל", אמר קארטי.



"למייקל דל ולצוות ההנהלה החדש מצפה עבודה רבה אם הם מעוניינים להשתלט בחזרה על נתח שוק וליישם אסטרטגיה שיווקית מוצלחת", אמר מתיו קאתר, אנליסט ב-W.R. האמברכט.



מנכ"ל דל מייקל דל אמר כי החברה ממשיכה להתמקד בשלושה תחומים עיקריים על מנת לשנות את החברה: שיפור העסקים הקיימים, חידוש הצמיחה ובנייה של אפשרויות לטווח הארוך. "אנו מתקדמים אך יש עוד דרך ארוכה לפנינו", אמר דל.



הדו"ח הרבעוני האחרון של דל משך תשומת לב רבה מהרגיל מאחר שזו היתה הפעם הראשונה בה מייקל דל פנה לבעלי המניות בשיחת ועידה אחרי פרסום הדו"ח, מאז חזרתו לתפקיד המנכ"ל בינואר האחרון.



לדברי שו וו, אנליסט באמריקן טכנולוגי' ריסרץ', תוצאות דל "נראות איתנות", אך הוא הוסיף כי למרות העלייה ברווחים ובמכירות המחשבים הניידים, שולי הרווח הגולמי נפלו ל-18.5% ברבעון השלישי מ-20% ברבעון השני. וו הוסיף ואמר כי התעקשותה של דל לפיה נאלצה להתמודד עם אווירה תחרותית יותר בגין הירידה במחירי הרכיבים היתה "מוזרה", מאחר ואפל ו-HP חוו מצב הפוך, לפי דו"חותיהן האחרונים.



"אסטרטגיית הרכש הלקויה של דל היא הסיבה העיקרית לשחיקה בשולי הרווח שלה", אמר וו. "העלויות של דל עלולות להיות גבוהות יותר לעומת HP ואפל".



זו היתה שנה של שינוי פילוסופי ועסקי עבור דל. בסוף ינואר, החברה פיטרה את קווין רולינס מתפקיד המנכ"ל ומינתה במקומו את יו"ר ומייסד החברה מייקל דל. החברה אף הפסיקה באופן חלקי את המודל רב השנים של בניית המחשבים לפי הצרכים האישיים של הלקוחות. במקום זאת, פצחה דל באסטרטגיה קמעונית שבמסגרתה נמכרו מחשביה בחנויות של קמעוניות כגון סטייפלס.



דל ביצעה ארבע רכישות של חברות השנה, יותר רכישות ממה שביצעה במהלך כל היסטוריית קיומה. בנוסף לכך, הודיעה דל מוקדם יותר השנה כי תקצץ 10% מכוח העבודה שלה, או כ-8,000 משרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully