וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה הקפיאה קרן השקעות בבעלות המדינה לאחר שמשקיעים מבוהלים משכו פיקדונות בסך 10 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

30.11.2007 / 19:19

הקרן השקיעה בני"ע מגובי נכסים, לרבות משכנתאות סאבפריים, העומדים בפני שמיטת חובות



מדינת פלורידה השעתה אמש את האפשרות לבצע משיכות מקרן ההשקעות המשותפת של המדינה ועצרה בכך את גל המשיכות המבוהל שביצעו בשבועות האחרונים מספר מחוזות במדינה, עקב חשיפת הקרן לנכסים מגובי משכנתאות.



המועצה למנהל של מדינת פלורידה, בראשות המושל צ'רלי כריסט, כינסה ישיבת חירום והחליטה על הצעד לאחר שמחוזות מקומיים משכו כ-10 מיליארד דולר, או 40% מנכסי הקרן, במהלך השבועיים האחרונים. זאת, כולל משיכה בסך 3.5 מיליארד דולר ביום חמישי בבוקר.



קרן השקעות משותפת דומה במהותה לקרן השקעות פרטית אלא שהיא נוטה להשקיע באפיקים בטוחים יותר. ערים, מחוזות וישויות מקומיות אחרות משקיעות בקרן כסף על בסיס טווח קצר ומושכות אותו כאשר עליהן לשלם משכורות או עלויות תפעול אחרות.



תקופת ההשהיה תימשך עד יום שלישי, לכל הפחות, כשהמועצה תתכנס שוב לדון בהצעות כיצד לחדש את האמון בקרן.



הקרן החזיקה בנכסים בשווי 25 מיליארד דולר כאשר נחשף כי השקיעה באג"ח מגובות נכסים, לרבות משכנתאות סאבפריים, העומדות בפני שמיטת חובות בסך 900 מיליון דולר ודירוגן נחתך. קרן ההשקעות המשותפת של פלורידה היתה הגדולה מסוגה בארה"ב. מדינות אחרות הקימו קרנות דומות אך בסכומים נמוכים יותר.



"המשקיעים מפחדים עד מוות", אמר קולמן סטיפאנוביץ', מנכ"ל המועצה. "אם לא נפעל במהירות, לא תהיה לנו קרן השקעות".



וויין בלנטון, מנכ"ל איגוד מועצות בתי הספר בפלורידה, אמר כי למחוזות יש נכסים אחרים וקווי אשראי בהם הם יכולים להשתמש עד יום שלישי. "אנו יכולים לשלם משכורות, אך על המערכת לעזור לנו להוציא ולהפקיד כסף בכל זמן נתון - 24 שעות ביממה", אמר בלנטון. "כעת אפשרות זו הוקפאה".



כריסט וחברי מועצה אחרים מודאגים מהעובדה כי אם לא ישהו את המשיכות, הכסף בקרן יאזל מאחר שהנכסים שדירוגם ירד יימכרו בהפסד. דבר זה יותיר את המחוזות המקומיים עם קרן ריקה. שווי הנכסים מגובי המשכנתאות צנח מאחר שמאז קריסת שוק הסאבפריים, המשקיעים החרימו אפיק זה של השקעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully