וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות המורים לא תשבית הלימודים בבתי הספר היסודיים ביום א'

אור קשתי

30.11.2007 / 19:36

המדינה: למצות המו"מ עם המורים עד מוצ"ש, ולא - נבקש צווי מניעה



הסתדרות המורים ועימה ועדי הורים בכ-80 יישובים ברחבי ארץ הודיעו כי לא ייענו לקריאת ארגון ההורים הארצי להשבית ביום ראשון את הלימודים ליום אחד, בהזדהות עם ארגון המורים העל יסודיים השובת. הארגון הודיע אמש כי בכוונתו להשבית החל מיום ראשון את הלימודים בבתי הספר היסודיים במחאה על הימשכות שביתת המורים העל יסודיים. יש לציין, כי מדובר רק באחת מהתארגנויות ההורים הפעילות היום, ומאז תחילת השביתה הוא מקיים שיתוף פעולה עם ארגון המורים העל יסודיים. משרד החינוך והסתדרות המורים הודיעו בתגובה להודעת הארגון כי הלימודים יתקיימו כסדרם. גם פורום ועדי ההורים היישוביים תומכים בעמדת משרד החינוך.



בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים הסתיים אמש בלא תוצאות המשא ומתן בין ארגון המורים למשרדי האוצר והחינוך, בניסיון לקדם את המגעים ביניהם ולהביא לסיום השביתה, שנכנסה ליומה ה-45. שר האוצר, רוני בר-און, ושרת החינוך, יולי תמיר, הודיעו כי אין כל התקדמות וביקשו מבית הדין למצות את הדיונים עד מוצאי שבת, ולא - יבקשו להוציא צווי מניעה למורים. בית הדין ביקש מארגון המורים להגיש עד 13:00 היום את טיעוניו, לאחר שהממשלה כבר עשתה זאת, בכדי שיוכל להוציא פסק דין.



לדברי המורים, המליץ בית הדין למדינה למסור פרטים מדויקים על מתווה לצמצום מספר התלמידים בכיתות ולהחזר שעות לימוד - עוד בליל אמש. אם תושג הסכמה בנושאים אלה, יתמקדו הדיונים באופן פריסת תוספת השכר המיידית שתשולם למורים, ועל אופי הרפורמה בחינוך העל-יסודי.



ארז: בגללכם מכים עכשיו מורים



מחוץ לבית הדין התאספו אתמול למעלה ממאה מורים, שהפגינו במשך כל שעות הדיון, ואף התעמתו עם שוטרים. לדברי המורים, אחד המפגינים הזיז מעט את המחסום שהציבו השוטרים, ואלה עצרו אותו בתגובה, תוך שימוש באלימות. מיד אחר כך פרצו עשרות מורים לכביש וחסמו את התנועה.



יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שהיה בתוך בית הדין, ירד אל המפגינים. כעבור כמה דקות הוא חזר לאולם הדיונים והתפרץ לעבר הנציגים של משרדי האוצר והחינוך. "בגללכם מכים עכשיו מורים", צעק לעבר מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי, והממונה על השכר באוצר, אלי כהן, "עכשיו מתחיל הניסיון לשים אזיקים על המורים". עמיחי ענתה ואמרה לו ש"לא אנחנו אשמים במצב". בעקבות הדברים פרצה מהומה באולם בית המשפט, והדיון הופסק.



לאחר שהדיון הופסק חזר ארז למורים המפגינים ואמר להם: "משרד החינוך עבר את הגבול. זהו יום שחור למערכת החינוך. לא נשכח ולא נסלח לשרת החינוך יולי תמיר, שכך היא מתייחסת למורים בישראל. לא יהיה דיאלוג עם האשה הזו. היא בגדה בציבור המורים. היא יותר גרועה מלימור לבנת". עוד הוסיף, כי "אם מכים אותנו בחוץ ורוצים להחזיר אותנו לעבודה עם צווי מניעה, ניתן להם מאבק אחר. עד עכשיו התנהגנו בנימוס, לא שרפנו צמיגים ולא חסמנו כבישים, אבל ההתנהגות של הממשלה כלפינו היא של קניבלים".



"באתי להפגין הערב, כי אולי ראש הממשלה, שגר לא רחוק מכאן, יבין שהחינוך לא מתפקד, שהחברה קורסת, וכל זה יותר חשוב מאנאפוליס", אמרה אחת המפגינות, מורה בתיכון בירושלים. לדברי אלכסנדרה הדר, מורה אחרת מירושלים, "צווי המניעה הם לא הדרך להחזיר אותנו לבתי הספר. מספיק שנים אנחנו עובדים תחת צווי המוסר והאחריות. האויב איננו אנחנו, אלא האוצר, שמטרפד את התקדמות החינוך". על התקרית מחוץ לבית הדין אמרה הדר, כי "לא האמנתי שאראה שוטרים מכים באלימות קשה כל כך מורים".



המדינה תציע למורים שני מסלולים



קודם לכן הציעה המדינה לקיים משא ומתן אינטנסיווי עם ארגון המורים, עד מוצאי שבת. אם עד אז לא תושג הסכמה בין הצדדים, תבקש המדינה להוציא צווי מניעה לכלל המורים. מתשובת המדינה לבית הדין עולה, כי עד כה הסתכמה השביתה באובדן של למעלה משלושה מיליון שעות לימוד, "שאותן כבר אי אפשר להחזיר לתלמידים".



על פי הצעת המדינה, חברי ארגון המורים יוכלו לבחור בין שני מסלולים: אם יצטרפו לשלב הראשון ברפורמה בחינוך העל-יסודי, יקבלו תוספת של 8.5% תמורת עבודה נוספת (תוספת של שעה פרונטלית ושעה פרטנית לקבוצות קטנות, או שלוש שעות פרטניות לקבוצות קטנות, וכן הרחבת סמכויות מנהלים). לחלופין, יוכלו המורים להמשיך בתנאי ההעסקה הקיימים, ויקבלו תוספת שכר של 5%, שסוכמה עם ההסתדרות הכללית.



מנגד טענו המורים כי המדינה איננה המעסיק הישיר של המורים, ומכיוון שמרכז השלטון המקומי איננו שותף לבקשה המחודשת להוציא צווי מניעה, כל בקשה כזו צריכה להידון בבתי הדין האזוריים לעבודה. עוד אמרו המורים, כי הממשלה ממשיכה להתחמק ממתן תשובות ברורות לדרישות המורים לצמצום מספר התלמידים בכיתות, ולהחזרת שעות לימוד. "השאלה היחידה שמונעת סיום השביתה היא כמה כסף מוכנה הממשלה להשקיע בפתרון הסכסוך. יש לממשלה כסף וזהו עניין של סדרי עדיפויות", אמרה נציגת המורים בדיון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully