וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריסטול מאיירס סקוויב פותחת ברה-אורגניזציה בת 3 שנים: תקצץ 10% מכוח העבודה שלה ותסגור מחצית ממפעליה

TheMarker

30.11.2007 / 20:42

עם תפוגת הפטנט על פלאוויקס, התרופה הנמכרת ביותר שלה, תפסיד החברה הכנסות בסך 3 מיליארד דולר



ענקית התרופות האמריקאית בריסטול מאיירס סקוויב הודיעה כי החלה בקיצוצי משרות כחלק מתוכנית בת שלוש שנים שתכלול, בנוסף, סגירת מפעלים. זאת על רקע העובדה כי החברה עומדת להפסיד הכנסות בסך 3 מיליארד דולר מהתרופה הנמכרת ביותר שלה, פלאוויקס.



לדברי אנליסטים, בריסטול מאיירס תכריז בכנס משקיעים ב-5 בדצמבר על קיצוץ של מיליארד דולר בעלויות על ידי פיטורים של 10% מכוח העבודה שלה וסגירה של מחצית ממפעליה. פעילות שאינה קשורה לתרופות, המוערכת בשווי של כ-13.3 מיליארד דולר, עשויה לעמוד אף היא למכירה. יצרנית התרופות החלה להודיעה לעובדיה על הפיטורים הקרבים, אמר דובר החברה ג'פרי מקדונלד.



ג'יימס קורנליוס, מנכ"ל בריסטול מאיירס, מעביר את מוקד החברה מייצור התרופה נגד קרישת דם פלאוויקס למערך של תרופות בעלות הכנסה נמוכה יותר כגון ארביטוקס לטיפול בסרטן, סאסטיווה לטיפול באיידס ואבליפיי לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות.



צוות העובדים של בריסטול מאיירס נותר כמעט ללא שינוי בשנים האחרונות - 43 אלף עובדים מאז 2002. יצרניות תרופות אחרות קיצצו 86 אלף משרות במהלך ארבע השנים האחרונות עד 2006. כך עולה מנתוני רג'נט אטלנטיק קפיטל. פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, קיצצה 11 אלף משרות השנה, מעל ל-10% מכוח העבודה שלה. מרק אנד קו החלה לסגור מפעלים ולפטר כ-11% מצוות עובדיה או 7,000 משרות ב-2005.



בריסטול מאיירס עומדת בפני תחרות גנרית על ייצור הפלאוויקס בתוך ארבע שנים, עם תפוגת הפטנט על התרופה. מכירות פלאוויקס בשנה שעברה דורגו במקום השלישי אחרי ליפיטור, התרופה נגד כולסטרול של פייזר - הנמכרת בעולם, שרשמה הכנסות שנתיות של 13 מיליארד דולר ואדוויר, התרופה לאסטמה של גלקסו סמיתקליין, עם 6.13 מיליארד דולר.



מניית בריסטול מאיירס עלתה ב-22% מאז נכנס קורנליוס לתפקידו כמנכ"ל ב-12 בספטמבר, 2006. לטענת אנליסטים, עלייה המניה משקפת ספקולציות כי בריסטול מועמדת לרכישה אפשרית יותר מאשר את הביטחון בסיכויי החברה להתגבר על ההפסד בהכנסות מפלאוויקס.



קורנליוס ירש חברה שברירית שסבלה מסקנדלים ובעיות כשהחליף את המנכ"ל המודח פיטר דולאן על בסיס זמני בספטמבר 2006. באפריל, הסכים קורנליוס להישאר על בסיס קבוע בבריסטול מאיירס עד מאי 2009.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully