וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הסירה ההצעה לאימוץ אנאפוליס באו"ם

שלמה שמיר

30.11.2007 / 21:15

ארה"ב משכה את הצעתה במפתיע בעקבות ההתנגדות של ישראל



ארה"ב הסירה ההצעה לאימוץ אנאפוליס באו"ם באופן מפתיע. זאת בעקבות ההסתייגות שהביעה ישראל מהיוזמה. ההצעה האמריקאית קראה למועצת הביטחון של הארגון להביע תמיכה רשמית בהצהרה הישראלית-פלשתינית שגובשה בוועידה, ולפיה יושג הסכם על הקמת מדינה פלשתינית עד סוף 2008. הנשיא התורן של המועצה, שגריר אינדונזיה מארטי נאטלגוואה, נמנע מהוצאת הודעה מסודרת לתקשורת והסתפק בהודעה קצרה בעל פה. נאטלגוואה אמר כי "העיקר זה התכנים של אנאפוליס", וכי המועצה מרוצה מתוצאות הוועידה.



ישראל התנגדה להצעה מפני שאינה מאמינה כי מועצת הביטחון היא הנתיב הנכון לאימוץ החלטות אנאפוליס. זאת במידה רבה בשל הרכבה שכולל מדינות רבות שאינן אוהדות את ישראל. גורמים רשמיים או"ם מסרו גם הפלשתינאים מצידם אינם מעוניינים בהחלטה רשמית בנושא. עם זאת, אמר נשיא הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן), כי הוא מברך על הצעד, שמעיד על הרצינות של ארה"ב והאו"ם.



מורת רוח ישראלית על ההצעה האמריקאית



כפי הנראה במקום החלטה תצא הודעה לעיתונות המברכת על אנאפוליס. מקורות באו"ם מסרו גם כי ישראל הביעה מורת רוח מכך שהשגריר האמריקאי באו"ם, לא דיווח לה מראש על הכוונה לאמץ את אנאפוליס כהחלטה רשמית של האו"ם.



הצעת ההחלטה היא מהלך של ארה"ב שיזמה ואירחה את הוועידה. שגריר ארה"ב באו"ם זאלמיי חלילזאד אמר אמש לעיתונאים כי בישיבה סגורה של מועצת הביטחון קיימה אתמול, באה לידי ביטוי תמיכה רחבה בהצעת החלטה שתאמץ את תוצאות הוועידה. השגריר האמריקאי שהפיץ אתמול בקרב חברות המועצה טיוטה ראשונה של הצעת ההחלטה אמר כי, "כל מי שהתבטא בישיבה הביע אהדה ותמיכה בהצעת ההחלטה".



הבכיר האמריקאי ציין כי בכוונתו להתייעץ עם שגריר ישראל והמשקיף הפלשתיני באו"ם בנוגע לנוסח הסופי של ההחלטה. גם שגריר קטאר נאסיר אל-נאסר, נציג הקבוצה הערבית במועצת הביטחון, אמר כי הוא מרוצה מנוסח ההחלטה.



לדברי מקורות במרכז האו"ם, הטיוטה האמריקאית כוללת פניה לחברות האו"ם לסייע בקידום מאמצי ישראל והפלשתינאים ליישם את הצהרת אנאפוליס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully