וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אופ"ק אינו צפוי לשנות את תפוקת הנפט בפגישתו היום בוינה

רונן סרברניק

26.9.2001 / 11:49

ראשי אופ"ק הבטיחו לממשלת ארה"ב כי אין לחשוש מפגיעה בתפוקת הנפט; הארגון לא יסתכן בהעלאת מחירי הנפט בעוד כלכלת העולם כפי הנראה נכנסת למיתון

למרות שהיום ייפגשו חברי ארגון אופ"ק בוינה על מנת לדון במדיניות תפוקת הנפט, למעשה כפותות ידי הארגון אשר שולט ב-40% מתפוקת הנפט העולמית. הארגון, אשר נהג להקטין את תפוקת הנפט בכל פעם שמחירו ירד או כשמלאי הנפט והבנזין בארה"ב עלה, אינו צפוי לשנות בפגישתו הנוכחית את תפוקת הנפט.

ראשי אופ"ק הבטיחו לממשלת ארה"ב כי אין לחשוש מפגיעה בתפוקת הנפט. כמו כן, לא יסתכן הארגון בהעלאת מחירי הנפט בעוד כלכלת העולם כפי הנראה נכנסת למיתון.

אלי רודריגז אראקה, מזכ"ל אופ"ק, אמר כי "הארגון מתחייב להמשיך במדיניותו לחזק את יציבות השוק ע"י הבטחת אספקת הנפט אשר תספק את צרכי השווקים", ובכך אישר לשוק שהארגון אף יגדיל את התפוקה במקרה של עלייה בדרישה לנפט.

המדינות החברות באופ"ק מפיקות כיום 23.2 חביות ליום. עד כה השנה, קיצץ הארגון את התפוקה ב-3.5 מיליון חביות ליום, בניסיון לשמור על מחיר של מעל 25 דולר לחבית.

סוגייה נוספת בה ידונו חברי אופ"ק היא סל מחירי הנפט, אשר נפל מתחת לרצועת 22-28 דולר לחבית ביום שני. הסל ירד לשפל של 17 חודשים עם מחיר של 21.25 דולר לחבית, לעומת 23.98 דולר לחבית ביום שישי.

בשנה הקודמת הסכים הקרטל שבמידה שהמחיר יחרוג מרצועת המחיר במשך יותר מ-10 ימים, ישנה הארגון את התפוקה ב-500 אלף חביות ליום. כתוצאה מכך, עשויים שרי אופ"ק להגיע להסכם לא פורמלי בנוגע להרחבת רצועת המחירים ל-20-28 דולר ולהעריך מחדש את רוחב הרצועה בחודש הבא, אמרו אנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully