וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשמים בפרשת צינורות המזרח התיכון למזוז: עכב ההליכים - ראש צוות החקירה שהעיד במשפט "מעורב בפלילים"

עמית בן-ארויה

5.12.2007 / 10:56

הסנגורים של אביב אלגור ואיאן דיוויס דורשים שמזוז יבהיר אם יעמיד לדין את ראש הצוות - ציון בקר



התפתחות בפרשת : הנאשמים, איאן דיוויס ואביב אלגור, מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לעכב את ההליכים במשפטם בשל מעורבותו של עד מרכזי בפלילים. במכתב ששוגר אתמול למזוז, דורשים הנאשמים כי ההליכים יימשכו רק לאחר שהיועץ יכריע אם בכוונת המדינה להעמיד לדין את ראש צוות החקירה בפרשה שנחקרה ברשות ניירות ערך, ציון בקר.



מכתב האישום עולה כי אלגור ודיוויס, בעלי השליטה בצינורות המזרח התיכון, העוסקת בייצור ושיווק צינורות להולכת מים, נפט וגז, ביקשו לערוך הסכם ניהול, לפיו הם יקבלו דמי ניהול חודשיים של 250 אלף שקל.



מפני שמדובר בעסקה עם בעלי השליטה, נדרש אישור האסיפה הכללית ותמיכת המשקיעים המוסדיים, אך אלה דחו את המהלך. בעקבות זאת, נטען, הגו אלגור ודיוויס תוכנית לפיה ישיגו את האישור באמצעות אנשי קש שירכשו מניות של החברה. באחרונה הציע השופט כבוב לצדדים להידבר ביניהם כדי להגיע להסדר טיעון.



אחד מעדי התביעה המרכזייים בתיק הוא ציון בקר, שעבד בעבר ברשות ניירות ערך והיה ראש הצוות שחקר את הפרשה. בשנים האחרונות בקר משמש כמנכ"ל משותף של חטיבת שירותי הבורסה בחברת אקסלנס נשואה ולפני כחודש העיד במשפט.



ממכתב הסניגורים, משה קנת מן, משה ישראל ואילן סופר, עולה כי הוא הציע את שירותיו מטעם אקסלנס לחברת ויטה פרי גליל שבשליטת אלגור ודיוויס, אף שבתור ראש צוות החקירה היה עתיד להיות עד תביעה בתיק. לפי המכתב ליועץ, אלגור הוא שסירב לעבוד עם בקר, ללא חוות דעת משפטית שתכשיר צעד מסוג זה.



בנוסף, עלה חשד כי בקר היה מעורב בעבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות בקשר לגביית עמלות בניגוד לחוק וכן, כי שיבש מהלכי חקירה בעת החקירה הפלילית נגד דניאל מולקנדוב.



"לצערנו, הפרקליטות לא הביאה לידיעת הנאשמים וביהמ"ש את המידע בטרם עדותו של בקר, על אף שהיה ברשותה", נכתב במכתב ליועץ. לפיכך, עורכי הדין לא יכלו לחקור בבית המשפט את בקר בנוגע למהימנותו ואמינותו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully