וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קופת גחלת דורשים פיצויי פרישה של מאות אחוזים

הארץ

28.9.2001 / 9:54

יו"ר הוועד דורש כי לפני השלמת הליך המכירה ייחתם הסכם קיבוצי מיוחד בין הצדדים, המבטיח את זכויות העובדים

מאת חיים ביאור

עובדי קופת החיסכון גחלת, הצפויה להימכר, דרשו השבוע ממזכיר הסתדרות הפקידים במרחב תל אביב, עמיר שפטל, הכרזה על סכסוך עבודה. בתום ימי ה"צינון" מההכרזה על הסכסוך העובדים מתכוונים לפתוח בעיצומים או שביתה. גחלת נמצאת בבעלות עיריית תל אביב והיא מנהלת חשבונות בהיקף של כ-150 מיליון שקל. בחודשים האחרונים מנהלת העירייה מו"מ למכירת גחלת לאחד התאגידים הבנקאיים, ולצורך כך הוזמנה הערכת שווי בחברת הייעוץ הפיננסי זינגר-ברנע.

בפגישה שהתקיימה בימים אלה בין יו"ר ועד עובדי גחלת, חיים כרמל, לבין מנכ"ל הקופה, משה פסי, ויו"ר מועצת המנהלים, דורון גרינברג, דרש יו"ר הוועד כי לפני השלמת הליך המכירה ייחתם הסכם קיבוצי מיוחד בין הצדדים, המבטיח את זכויות העובדים לאחר מכירת הקופה, ויבטיח את תנאי הפרישה לעובדים שיעדיפו לא להמשיך לעבוד תחת הבעלות החדשה. הוא תבע שפיצויי הפרישה יהיו בגובה 300%-400% - "כמקובל בבנקים".

המנכ"ל פסי טען כי מוקדם לגבש הסכם מעין זה, מאחר שלא ברור אם מכירת גחלת תצא אל הפועל ובכל מקרה תהליך המכירה נמצא בתחילתו והוא עשוי להתארך שנה ואף שנתיים. עם זאת הוא הבהיר כי הנהלת הקופה "תודיע מספיק זמן מראש לעובדים לפני השלמת עסקת המכירה, כדי שניתן יהיה להגיע להסכם". מנגד אמר כרמל כי העובדים אינם מוכנים להמתין, "כי איננו רוצים להתעורר בהפתעה ולגלות שהחברה נמכרה".

שפטל הביע תמיכה בעמדת יו"ר הוועד ואמר כי האגף לאיגוד מקצועי במרחב תל אביב יאשר בקרוב את בקשת העובדים לסכסוך עבודה. עם זאת הוא קרא להנהלת גחלת להיכנס לאלתר למו"מ עם הוועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully